Tips invullen app — Dutch (Netherlands)

Tips invullen app

Opties
corinegunst
corinegunst Berichten: 1 Member
Hoi, ik ben Corine en nu 4 dg bezig met Intermittent fasting plan. Ik ben nog een beetje aan het wennen. Ik heb in m'n leven nog nooit calorieën geteld :# . Omdat ik zonder pakjes/zakjes kook, is het lastig om alles in de app te zetten. Dat kost best veel tijd. Maar ja, ik wil wel inzicht krijgen in wat ik eet. Heeft iemand tips?

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Toch alles wegen en maaltijden aanmaken
    Zo hoef je enkel je maaltijd te kiezen.
    Eet je maar de helft van de maaltijd, kan je gewoon 0,5 keer de maaltijd doen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en veel succes! Je kunt ook een schatting maken, maar het beste is wegen. En je maaltijden opslaan en kopiëren naar de volgende keer dat je hetzelfde maakt.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Een schatting maken is de meest voorkomende fout...
    15 gram pindakaas of 30 gram pindakaas.. scheelt 100 calorieën, en 30 gram lijkt weinig...
  • xzenithyx
    xzenithyx Berichten: 6 Member
    Opties
    Toevallig zit ik vandaag ook op dag 4. Het is best schrikken wat ik eerst blijkbaar binnen kreeg aan kalorieen. Als ik zie hoe weinig ik nu eet. Het is lastig vooral in de nacht heb ik echt een rammel maag.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Je kunt ook instellen dat je kan kopieren van wat hetzelfde was gister naar de volgende dag. Als je ontbijt hetzelfde is, kan je dat met 1 swipe kopieren naar vandaag dan.
    Werkt ook handig voor als je het restje van gister opeet vandaag!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @xzenithyx zei:
    > Toevallig zit ik vandaag ook op dag 4. Het is best schrikken wat ik eerst blijkbaar binnen kreeg aan kalorieen. Als ik zie hoe weinig ik nu eet. Het is lastig vooral in de nacht heb ik echt een rammel maag.

    Het is met IF niet de bedoeling dat je zomaar een maaltijd overslaat... maar juist je calorie behoefte in je eet venster te nuttigen.
    Door het vasten ga je vet verbranden.

    Als je gezonde producten zonder toegevoegde suikers eet, zal de vetverbranding toenemen.

    Minder suiker is Minder honger door een stabiele bloedsuikerspiegel.