Voorstellen — Dutch (Netherlands)

Voorstellen

Opties
Beetje1501
Beetje1501 Berichten: 12 Member
Hoi, door gezondheidsproblemen kwam ik flink aan, deed zo'n beetje elk bestaand dieet om af te vallen, kwam dus nog meer aan, etc. Voor velen vast een bekend verhaal.

Nu op de goede manier verder met behulp van MFP en jullie 🙂

Oh ja, ik eet altijd gezond, maar chocolade is een eeuwige strijd om tegen te voeren...

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Een klein blokje pure chocolade kan best.
    En het is nog gezond ook.
    Maar..... een klein blokje he😀

    Succes!!!!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Een bestaand dieet is vaak voor de massa..
    En niet op jou afgestemd.
    Daar gaat het vaak mis.
    Uithongeren om je daarna te vergrijpen aan lekkere dingen om dat het niet vol te houden is... gevolg is jojo effect..
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,448 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes!
  • Beetje1501
    Beetje1501 Berichten: 12 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Een klein blokje pure chocolade kan best.
    > En het is nog gezond ook.
    > Maar..... een klein blokje he😀
    >
    > Succes!!!!

    Helaas houd ik alleen van de melkversie 😉
    Ik hoop zoetigheid volledig af te zweren, dat is me ook eerder al gelukt. 40 dagen geen geraffineerde suikers zou dat moeten doen lukken, dus heb voor mezelf een daycounter ingesteld. Misschien dat het me motiveert.

    Helaas is chocola niet mijn grootste probleem, dat komt wel goed. Medicatie, vertraagde stofwisseling etc. wel. Aankomen of weinig afvallen terwijl ik een gezonde en actieve week achter de rug heb is niet motiverend. Het gewicht daalt zo langzaam, maar komt er keihard weer aan. Maar toch ben ik blij met elke ons, dus ik ga ervoor.
  • Beetje1501
    Beetje1501 Berichten: 12 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Een bestaand dieet is vaak voor de massa..
    > En niet op jou afgestemd.
    > Daar gaat het vaak mis.
    > Uithongeren om je daarna te vergrijpen aan lekkere dingen om dat het niet vol te houden is... gevolg is jojo effect..

    Ja, diëten heb ik inmiddels al lange tijd achter me gelaten. Maar voordat 'wij lijners' er achterkomen dat het niet werkt zijn we een tijdje verder he? En als je maar wanhopig genoeg bent wil je elk dieet wel proberen, al weet je soms eigenlijk wel dat het niets gaat doen. En de dieetindustrie speelt daar dankbaar op in.
  • Beetje1501
    Beetje1501 Berichten: 12 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Welkom en succes!

    Dank je wel!
  • FlowerScottie
    FlowerScottie Berichten: 6 Member
    Opties
    > @Beetje1501 zei:

    > Ja, diëten heb ik inmiddels al lange tijd achter me gelaten. Maar voordat 'wij lijners' er achterkomen dat het niet werkt zijn we een tijdje verder he?

    Ik heb vroeger de verschillende formules van weight watchers geprobeerd. De eerste paar maanden gaat dat goed, totdat ik mijn connectie met eten verloor en ik alleen nog maar punten aan het eten was. Ik grapte dan dat mijn portemonnee in ieder geval wél aan het afvallen was.

    Ik val gemiddeld een halve kilo per week af.

    Succes!
  • Beetje1501
    Beetje1501 Berichten: 12 Member
    Opties
    > @FlowerScottie zei:
    > > @Beetje1501 zei:
    >
    > > Ja, diëten heb ik inmiddels al lange tijd achter me gelaten. Maar voordat 'wij lijners' er achterkomen dat het niet werkt zijn we een tijdje verder he?
    >
    > Ik heb vroeger de verschillende formules van weight watchers geprobeerd. De eerste paar maanden gaat dat goed, totdat ik mijn connectie met eten verloor en ik alleen nog maar punten aan het eten was. Ik grapte dan dat mijn portemonnee in ieder geval wél aan het afvallen was.
    >
    > Ik val gemiddeld een halve kilo per week af.
    >
    > Succes!
    >
    >

    Ja, WW ken ik ook. Het is eigenlijk een strenge vorm van kcal tellen, maar dan in punten omgezet. Niet te doen 😉

    Goed dat jij gemiddeld een halve kilo afvalt nu. De beste manier toch?

    Ik ben deze week in ieder geval 2,3 kilo kwijtgeraakt, maar dat komt door al het vocht wat ik met dit weer vasthoudt en dan ineens weer kwijtraak.
    En... Ipv de min 5000 passen die ik per dag maakte zat ik nu op 7500-10000. Beweging doet vaak nog meer dan de voeding. Hopelijk blijf ik afvallen op deze manier, want dan heb ik mijn 'methode' wel gevonden.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik ben mede door mijn ziekte ,MS, heel bewust onbewerkte voeding gaan eten.
    80% groenten en wat fruit.

    Gezonde vetten zoals extra vierge olijfolie, walnoten, paranoten, zalm, tonijn, avocado..

    En ja.. wel wat de calorieën in de gaten houden, want ik at al snel te weinig..
    Maar door de vetten had ik ook geen honger.

    Ik ben van 94 naar 80 gegaan.

    Beweging en sport is maar 20% maar helpt wel. Vooral vocht..
    Van suiker verbranding naar vet verbranding kan nog meer helpen.

    Dat doe je al meer door gezond en onbewerkt te gaan eten.

    Mijn ontbijt kan een handje noten zijn en blauwe bessen. Beide ontstekings remmend. Maar ook een avocado met een gekookt eitje en tomaatjes.

    Geen schommeling in de bloedsuikerspiegel en dus geen honger.. en.. ook niet moe..

    Mss heb je er wat aan.

    Succes
  • FlowerScottie
    FlowerScottie Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik wist niet dat blauwe bessen ontstekingremmend werkt. Dank je voor de tip!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @FlowerScottie zei:
    > Ik wist niet dat blauwe bessen ontstekingremmend werkt. Dank je voor de tip!

    Graag gedaan. Veel mensen doen ze door dr kwark of griekse yoghurt. Om van de gezondheids voordelen te kunnen profiteren, kan je ze het beste uit het vuistje eten!
  • Beetje1501
    Beetje1501 Berichten: 12 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Ik ben mede door mijn ziekte ,MS, heel bewust onbewerkte voeding gaan eten.
    > 80% groenten en wat fruit.
    >
    > Gezonde vetten zoals extra vierge olijfolie, walnoten, paranoten, zalm, tonijn, avocado..
    >
    > En ja.. wel wat de calorieën in de gaten houden, want ik at al snel te weinig..
    > Maar door de vetten had ik ook geen honger.
    >
    > Ik ben van 94 naar 80 gegaan.
    >
    > Beweging en sport is maar 20% maar helpt wel. Vooral vocht..
    > Van suiker verbranding naar vet verbranding kan nog meer helpen.
    >
    > Dat doe je al meer door gezond en onbewerkt te gaan eten.
    >
    > Mijn ontbijt kan een handje noten zijn en blauwe bessen. Beide ontstekings remmend. Maar ook een avocado met een gekookt eitje en tomaatjes.
    >
    > Geen schommeling in de bloedsuikerspiegel en dus geen honger.. en.. ook niet moe..
    >
    > Mss heb je er wat aan.
    >
    > Succes

    Ja, zoals jij doe ik het ook ongeveer. Ik begin mijn dag met blauwe bessen, noten en zaden. Verder eet ik de onbewerkte khd die je nodig hebt, maar nooit boven de 100 gr. Meer vet en eiwitten.

    Honger heb ik ook nooit, maar soms komt de zoetbehoefte toch weer opzetten. Daar is van af te komen, dat weet ik, maar 1 dag in de week wat snoepen of een wijntje (en dan binnen het aantal kcal) voegt voor mij wel iets toe aan de 'kwaliteit' van leven.

    Toch streef ik er wel naar om uiteindelijk totaal geen suikers meer te nemen.

    Heb jij dat niet, dat je af en toe echt iets kunt missen?
  • Beetje1501
    Beetje1501 Berichten: 12 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:

    > Graag gedaan. Veel mensen doen ze door dr kwark of griekse yoghurt. Om van de gezondheids voordelen te kunnen profiteren, kan je ze het beste uit het vuistje eten!

    Dat beste uit het vuistje eten was voor mij ook nieuw. Toevallig doe ik dat al, maar ik las vaker dat je fruit dan weer beter met eiwitten kunt eten.
    Hoe zit dit precies?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    In principe maakt dat niet zoveel uit.
    Maar je maakt je kwark, Griekse yoghurt etc een stuk lekkerder met fruit.

    Er zijn wel voedingsstoffen die met andere voedingsstoffen heel goed gaan.
    Zal dat eens opzoeken. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding voedingsdeskundige...

    Ik zelf hanteer de 80/20 regel.
    80% op mijn voeding letten en 20% genieten.

    5 a 6 dagen op mijn voeding letten.
    Hierbij blijf ik 100 calorieën onder mijn doel.
    Dan heb ik 5 a 600 extra calorieën op die ene dag om te genieten.

    Ik bepaal mijn calorieën doel, dus per week.

    Ik eet geen suiker, brood zuivel, kaas.
    Maar bijvoorbeeld op zondag wel. Croissantje met mijn gezin. Genieten van deze tijd moet ook kunnen.

    Ipv heel de week ongezond... nu 1 soms 2 dagen..

    Daarnaast doe ik geregeld IF, maar niet continu.
    Op dit moment ben ik flink aan het sporten, in de ochtend, dan heb ik echt brandstof nodig... dus even geen IF.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Eind september hoop ik mijn diploma te behalen. Daarna start ik voor mezelf en hoop ik mensen te gaan begeleiden maar vooral te helpen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Fruit zou slecht combineren met yoghurt en melk. Fruit verteert heel snel en verlaat na ongeveer een uur de maag... waardoor je een opgeblazen gevoel kan krijgen in de combinatie met melk of yoghurt. Vooral zuur fruit.
  • Beetje1501
    Beetje1501 Berichten: 12 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > In principe maakt dat niet zoveel uit.
    > Maar je maakt je kwark, Griekse yoghurt etc een stuk lekkerder met fruit.
    >
    > Er zijn wel voedingsstoffen die met andere voedingsstoffen heel goed gaan.
    > Zal dat eens opzoeken. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding voedingsdeskundige...
    >
    > Ik zelf hanteer de 80/20 regel.
    > 80% op mijn voeding letten en 20% genieten.
    >
    > 5 a 6 dagen op mijn voeding letten.
    > Hierbij blijf ik 100 calorieën onder mijn doel.
    > Dan heb ik 5 a 600 extra calorieën op die ene dag om te genieten.
    >
    > Ik bepaal mijn calorieën doel, dus per week.
    >
    > Ik eet geen suiker, brood zuivel, kaas.
    > Maar bijvoorbeeld op zondag wel. Croissantje met mijn gezin. Genieten van deze tijd moet ook kunnen.
    >
    > Ipv heel de week ongezond... nu 1 soms 2 dagen..
    >
    > Daarnaast doe ik geregeld IF, maar niet continu.
    > Op dit moment ben ik flink aan het sporten, in de ochtend, dan heb ik echt brandstof nodig... dus even geen IF.
    >
    > Hoop dat je er wat aan hebt.
    >
    > Eind september hoop ik mijn diploma te behalen. Daarna start ik voor mezelf en hoop ik mensen te gaan begeleiden maar vooral te helpen.

    Leuk om te zien dat we zo'n beetje hetzelfde doen, al houd ik het bij 1 dag afwijken in de week in plaats van 2. Het belangrijkste is dat je overwogen snoept of snackt en dat je daar geen schuldgevoel bij hebt, want dat doet vaak de das om.

    Leuk jouw studie! Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik ook de studie gewichtsconsulent/voedingsdeskundige deed. Ik heb een aantal jaren een praktijk gehad en ben ook mensen gaan helpen, nu soms nog via het internet.

    Niets beter dan met een ervaringsdeskundige te maken te hebben toch? Iemand die de emotionele en lichamelijke aspecten van het afvallen daadwerkelijk zelf heeft meegemaakt in plaats van het alleen maar uit een boekje te halen. En iemand die weet dat geen mens hetzelfde is, er sprake kan zijn van verschillende redenen waarom iemand zwaar is geworden en dat iedereen weer anders reageert op een voedingsmethode.

    Succes!
  • Beetje1501
    Beetje1501 Berichten: 12 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Fruit zou slecht combineren met yoghurt en melk. Fruit verteert heel snel en verlaat na ongeveer een uur de maag... waardoor je een opgeblazen gevoel kan krijgen in de combinatie met melk of yoghurt. Vooral zuur fruit.
    >
    >

    Ah, op die manier. Ik dacht dat je het misschien over de opname van vitamines had (of zoiets).
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @Beetje1501 zei:
    > > @corneaarts zei:
    > > In principe maakt dat niet zoveel uit.
    > > Maar je maakt je kwark, Griekse yoghurt etc een stuk lekkerder met fruit.
    > >
    > > Er zijn wel voedingsstoffen die met andere voedingsstoffen heel goed gaan.
    > > Zal dat eens opzoeken. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding voedingsdeskundige...
    > >
    > > Ik zelf hanteer de 80/20 regel.
    > > 80% op mijn voeding letten en 20% genieten.
    > >
    > > 5 a 6 dagen op mijn voeding letten.
    > > Hierbij blijf ik 100 calorieën onder mijn doel.
    > > Dan heb ik 5 a 600 extra calorieën op die ene dag om te genieten.
    > >
    > > Ik bepaal mijn calorieën doel, dus per week.
    > >
    > > Ik eet geen suiker, brood zuivel, kaas.
    > > Maar bijvoorbeeld op zondag wel. Croissantje met mijn gezin. Genieten van deze tijd moet ook kunnen.
    > >
    > > Ipv heel de week ongezond... nu 1 soms 2 dagen..
    > >
    > > Daarnaast doe ik geregeld IF, maar niet continu.
    > > Op dit moment ben ik flink aan het sporten, in de ochtend, dan heb ik echt brandstof nodig... dus even geen IF.
    > >
    > > Hoop dat je er wat aan hebt.
    > >
    > > Eind september hoop ik mijn diploma te behalen. Daarna start ik voor mezelf en hoop ik mensen te gaan begeleiden maar vooral te helpen.
    >
    > Leuk om te zien dat we zo'n beetje hetzelfde doen, al houd ik het bij 1 dag afwijken in de week in plaats van 2. Het belangrijkste is dat je overwogen snoept of snackt en dat je daar geen schuldgevoel bij hebt, want dat doet vaak de das om.
    >
    > Leuk jouw studie! Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik ook de studie gewichtsconsulent/voedingsdeskundige deed. Ik heb een aantal jaren een praktijk gehad en ben ook mensen gaan helpen, nu soms nog via het internet.
    >
    > Niets beter dan met een ervaringsdeskundige te maken te hebben toch? Iemand die de emotionele en lichamelijke aspecten van het afvallen daadwerkelijk zelf heeft meegemaakt in plaats van het alleen maar uit een boekje te halen. En iemand die weet dat geen mens hetzelfde is, er sprake kan zijn van verschillende redenen waarom iemand zwaar is geworden en dat iedereen weer anders reageert op een voedingsmethode.
    >
    > Succes!

    Wat leuk dat je de studie ook gedaan hebt.

    Ik ben er vanuit mijn ziekte mee begonnen en hou nu heel veel wetenschappelijke onderzoeken in de gaten en probeer mijn kennis zo up to date te houden.

    Naast de voeding vindt ik de psyche ook heel erg interessant.

    Eigenlijk alles rondom de patronen die we als mens hebben. Zijn aangeleerd en proberen het aanpassen van die patronen.