Klaar met uitstellen — Dutch (Netherlands)

Klaar met uitstellen

Opties
Ik wilde me even voorstellen ook ten behoeven van motivatie en toewijding.

Ik ben altijd sportief en afgetraind geweest tot ongeveer 28 jaar todat langzaam elke keer wat meer kilo's en lichamelijke klachten erbij kwamen. Vaak sporten opgepakt en wat afgevallen maar daadwerkelijk in die JoJo effect terecht gekomen. Laaste 3 jaar zoveel bij gekomen dat ik me ervoor schaam en dat zelfs mij vertrouwen om dit te verbeteren zo goed als weg is.

Toch heb ik na 3 a 4 maanden zelfmedelijden en diverse lichamelijke klachten naar dit moment toe gebouwd om mezelf er klaar voor te voelen om dit gevecht aan te gaan en er helemaal vol voor te gaan. Eerst kleine stapjes en niet geblesseerd raken om vervolgens weer mezelf helemaal uit te putten en dat gevoel van voldoening te krijgen na het sporten.

Zijn er mensen die ook zoveel moeite hebben gehad om weer dieet, voeding en algemeen gezondere levenstijl op te pakken?

Ik weeg nu 114.5 😑 en mijn doel is weer terug om 90kg te wegen of er net onder. Niet zozeer meer gefocused op gespierd zijn wat zeker nog mag (want er zit nog genoeg onder die laag vet)maar meer op mobiliteit gericht en lekker en gezond voelen.

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes!
  • Feeyfit
    Feeyfit Berichten: 4 Member
    augustus 2023 aangepast
    Opties
    Succes!! Het gaat je zeker lukken 😁
  • ramonlousberg
    ramonlousberg Berichten: 4 Member
    Opties
    > @Feeyfit zei:
    > Succes!! Het gaat je zeker lukken 😁

    Thanks.. dat is wel de bedoeling ja
  • adkalle69
    adkalle69 Berichten: 2 Member
    september 2023 aangepast
    Opties
    ramonlousberg schreef: »

    Zijn er mensen die ook zoveel moeite hebben gehad om weer dieet, voeding en algemeen gezondere levenstijl op te pakken?

    Ja, daar weet ik alles van. Het lukt even, en dan zie ik die lekkere gehaktbal bij de benzinepomp me weer aanstaren. En voor je het weet.....
    Ik heb me vandaag ook maar aangemeld in de hoop dat het zo allemaal wat makkelijker wordt. Vooral door het bijhouden en bewust worden wat er allemaal naar binnen gaat bij mij.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    De verleiding waar we dagelijks aan blootgesteld worden, is voor velen een grote uitdaging.

    Als je langzaam je eet patroon aanpast.
    Met d'r juiste voeding, kan je de verleidingen beter weerstaan.