- zwangerschapskilo’s en de rest — Dutch (Netherlands)

- zwangerschapskilo’s en de rest

Opties
stefken14
stefken14 Berichten: 1 Member
december 2023 aangepast in Succesverhalen
Hoi hoi,

Ik begon het afvalverhaal al even geleden, maar vaak lukte het me gewoonweg niet.
16maand geleden, de dag voor mijn kleine meid werd geboren, woog ik 109kg (voor de zwangerschap 86-89kg).
Januari dit jaar besloot ik het anders aan te pakken, ik woog terug 86kg, maar wou niet bij de pakken blijven zitten. Dankzij de handige fitnessApp, kon ik snel zien waar ik veel te veel at en waar te weinig. Zo at ik tot 220gram koolhydraten per dag! En helas sommige dagen “maar” 20-30gram eiwitten.
Dit moest aangepast worden, dus schrapte ik eerst ongezonde kh, verving de meeste kh door groenten te eten (ipv junkfood of snoepgoed).
Ondertussen weeg ik 76kg en hoop ik zo verder te mogen doen. Op naar de 72kg, waarbij mijn BMI weer wat beter is en mijn gezondheid er ook beter op vooruit gaat!

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en heel netjes al, goedzo! Wat hielp bij jou vooral?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 699 Member
    Opties
    Wat goed gedaan!!!
    Als je gezonde alternatieven kiest, ben je al een heel eind op weg.

    Geraffineerde suikers laten staan helpt zo goed!
  • nat_bee71
    nat_bee71 Berichten: 3 Member
    Opties
    Hoi Stefken wat goed van jou! Heel erg knap, heel inspirerend. Hoop dat wat jou afgelopen jaar is gelukt, mij komend jaar lukt. Ben benieuwd hoe jij je doelen stelt: Focus jij je op gewicht of op voeding of bewegen? Wat motiveert jou het meeste? Heel veel succes met je huidige doel, dit gaat je vast lukken. Groetjes, Natasja