Welke manier krachttraining? — Dutch (Netherlands)

Welke manier krachttraining?

Opties
Pascalvaltaf
Pascalvaltaf Berichten: 10 Member
Krachttraining is goed voor je, minimaal 3x in de week.

Maar nu vind ik het gewoon niet zo uitdagend om 3x in de week in de sportschool te staan.
Ik voel mij altijd het dikkertje wat zich verberld dat het zoden aan de dijk zet. Daarnaast is dit ook zo. Qua gewicht kom ik echt niet vooruit, en mijn spieren groeien ook niet. Ik probeer echt mijn spieren aan te spreken. Maar progressive overload... Het is niet zo progressief.

Het doel is afvallen en spier definitie op doen.

We hebben op de sportschool een e-gym een rondje van een stuk of 8 aparaten waar je in 45minuten door heen gaat. Een beetje bejaard een beetje sukkelig. Maar lekker foolproof en ik ga er eigenlijk best goed op. (Maar ook daar, ik bouw geen kracht op)

Wat we ook hebben zijn groepslessen. Een beetje Bootcamp/crossfit achtig idee. Wat mij ook erg motiveerd, lekker in een groep aan de slag. (Vroeger toen ik rugby deed vond ik dit ook lekker, een beetje in een groep aam de slag, externe motivatie?

Ik vroeg mij af, wat adviseren jullie om als training op in te zetten? Om vet te verliezen en wat spier aan te komen?
Of heb je nog andere tips?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,448 MFP Moderator
    Opties
    De beginnersgroeplessen zijn vaak niet intensief genoeg en daar bouw je misschien goed eerst het ritme mee op, maar ik raad je aan om door te stromen naar de crossfit & bootcamp - dat is meer het echte werkt, qua kracht, conditie en intensiviteit. Het is maar hoe zelf je het moeilijk maakt, en de spierpijn ga je daarna voor lief nemen.

    Beiden is erg lastig te combineren, lees daar eerst over want afvallen zit je in een calorie tekort en spieren aankomen zit je met een calorie overschot - dat kan niet tegelijk. Je kunt wel meer trainen en een lager vetpercentage krijgen door gezond te eten, blijven sporten en niet te veel uiteraard.