Je moet (weer) ergens beginnen — Dutch (Netherlands)

Je moet (weer) ergens beginnen

Opties
AshtonGallas
AshtonGallas Berichten: 1 Member
Hallo allemaal.

Ik ben Ashton, 34 jaar, moeder van een zoon, woon in Rotterdam.

Ik ga binnenkort beginnen met het GLI traject van 2 jaar. Waarom? Ik kom niet in aanmerking voor een maagverkleining.
Ik ben mezelf meer dan zat, ik walg van hoe ik eruit zie en kan mezelf niet verder dan m'n gezicht aankijken in de spiegel.
Ja, dit klinkt misschien heftig, maar het is wel hoe ik er momenteel in sta.

Ik heb de afgelopen jaren meerdere diëten gevolgd, elke keer val ik een paar kilo af en dan stopt het, ondanks dat ik wel met het dieet door blijf gaan. Niets is blijvend. En als ik dan weer normaal ga eten, komen de kilo's er weer aan.
Ik heb weinig budget en val hierdoor al gauw weer terug naar de goedkoopste producten, die volgens mijn diëtist allemaal slecht voor je zijn.
Ik heb pds dus kan een hoop dingen niet verdragen, waaronder zoetstoffen, dus ook zero producten en "bevat geen toegevoegde suikers" zooi kan ik niet eten en drinken.
De moed is al lager dan m'n schoenen gezakt dus ik hoop dat het GLI traject mij kan helpen, en deze app met het bijhouden van alles.

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,448 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes! Wat is het GLI traject?

    Budget is een belangrijke rol in voeding kopen, maar kijk ook waar je voeding haalt: je kunt het in bulk halen bij lokale ondernemers, grotere verpakkingen (veel rijst bv), of op de markt aan het einde van de dag en nog korting scoren. Als budget een beperkende factor is, kan je die met tijd goed maken. Voor 15g kruiden in de AH betaal je hetzelfde voor een bosje van de markt van wel 5x de hoeveelheid. Het is maar waar je de moeite in stopt.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Hoi Ashton,
    Zoetstoffen zijn sowieso slecht voor je, dus dat is geen gemis.

    De kans bestaat dat je een insulineresistentie hebt ontwikkelt.

    In dat geval kan je een gezond ketogeen dieet overwegen.

    Via www.victu.nl kan ik je wel helpen.
    Haal maar weg als ik dit niet mag vermelden.