Wie ben ik? — Dutch (Netherlands)

Wie ben ik?

Opties
KathyC_1984
KathyC_1984 Berichten: 1 Member
Hallo allemaal, ik stel mezelf hier ook eventjes voor. Ik ben Kathy, 39 jaar en de voorbije 6-7 jaar zo'n 20kg aangekomen.
In 2017 ben ik met succes met het programma van Weight Watchers afgevallen tot 65kg en zou dit graag terug bereiken.
De kilo's zijn er stilletjes bijgekomen gedurende de voorbije jaren.
In 2017 gestart met een job als verpleegkundige, de onregelmatige werkuren hebben geen postieve invloed gehad op mijn levensstijl.
De covid periode heeft mijn gewicht helemaal geen goed gedaan en toen zijn de kilo's er vlug aangekomen. Gedurende die periode moesten we in ons kot blijven, dus dan maakten we het thuis gezellig en aperitiefde ik er lustig op los. Een wijntje (of meer) voor de gezelligheid. Deze gewoonte is er helaas blijven inzitten. 's Avonds voor de tv gezellig een wijntje drinken en wat chips eten. Toch zo gezellig.
De voorbije twee jaar ook een heel stressvolle situatie gehad ivm verblijfsregeling van mijn kinderen en relatie met ex (waar ik al 10 jaar bij weg ben, papa van de kinderen) die alleen maar slechter werd. Doordat hij geen rekening kon houden met de vraag van de kinderen, die er psychisch met rasse schreden op achteruit gingen, ben ik ertoe gedwongen geweest om een rechtszaak te starten om de verblijfsregeling gewijzigd te krijgen.
Dit heeft voor heel veel stress en mentale breakdowns gezorgd.
De situatie is nu nog steeds niet top (in november vorig jaar politie op bezoek gehad owv doodsbedreigingen die hij naar mij toe geuit heeft. Deze zaak moet nog voorkomen), maar ik kan er beter mee om en sta psychisch terug sterken.

10 april dit jaar heb ik de beslissing genomen dat het hoogdringend tijd was om terug wat aan mijn gewicht en conditie te doen.
Voorbije jaren al verschillende pogingen ondernomen, maar zonder veel succes.
Deze keer heb ik de juiste mindset en ga ik er volledig voor. En tot op vandaag hou ik het goed vol om bewust met mijn voeding bezig te zijn.
Ik ben opnieuw gestart met Weight Watchers. Gedurende de voorbije maand ben ik bij een podcast van Mr. Foodcoach terecht gekomen en het is deze die mij nu toch echt wel motiveert en de zaken anders laat bekijken.
Laatste weekend heb ik besloten om de methode van Mr. Foodcoach een kans te geven en daardoor heb ik mijn account bij MFP terug van onder het stof gehaald.
Ik vind het best wel spannend om de punten van Weight Watchers los te laten en calorieën te tellen in de plaats.

Ik ben door het traject dat ik de voorbije maand doorlopen heb er ook wel achter gekomen dat ik eigenlijk geen goede relatie heb met eten en voeding.
De grootste uitdaging is nu om vertrouwen te hebben dat het goed komt, als ik doordoe zoals ik bezig ben.

Anyway, de kilo's zijn er op het gemak aangekomen, dus ik aanvaard dat ze er ook langzaam terug af zullen gaan door de juiste en gezondere keuzes te maken, zonder dat ik alles waarvan ik kan genieten moet inleveren.

Tot nu toe lukt dit goed, dus ik ben benieuwd waar deze weg mij naartoe leidt.
Sinds de start van de nieuwe leefstijl zijn er al 4kg verdwenen, dus ik ga ervoor dat deze ook wegblijven.

Groetjes,
Kathy

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Goed bezig,
    Wil je het er langdurig dus duurzaam het gewicht eraf houden, dan is het echt het aanpassen van je voedingsplan.

    Naar een plan wat je eenvoudig vol kan houden. Een plan waarbij je geen last hebt van craving.

    Een plan waarbij je geen honger / trek ervaart.
  • FlowerScottie
    FlowerScottie Berichten: 6 Member
    Opties
    Geen goede relatie met voeding, schrijf je, ik kan je de podcast en boeken van Mieke Kosters zeer aanraden!