Hi — Dutch (Netherlands)

Hi

Claudia4981
Claudia4981 Berichten: 4 Member
Hallo allemaal,

Na jaren van afwezigheid en van alles proberen ben ik hier weer terug. Alleen nooit geweten dat er een community was.

Ik ben Claudia, 47 jaar. Ik wil 5 kg afvallen maar ben behoorlijk in de overgang en dat maakt het niet makkelijker.

Ik scan alles en vul ook echt les in. Ik lees hier ook over de TDEE berekening. Maar ik vind dat lastig. Ik weet namelijk niet wat ik aan activiteit in moet vullen. Ik wandel 6 of 7 dagen per week een uur, dus 5 km per dag. Volgens mfp mag ik 1200 calorieën. Alleen die kun je weer verdelen in een percentage voor kh, eiwitten en vetten.

En dan weet ik dus niet meer hoe ik het moet zetten.

Misschien heeft iemand hier tips? Want ik wil het graag volhouden maar dan moet de basis instelling ook goed staan.

Succes allemaal met afvallen!

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,476 MFP Moderator
    Hi, welkom terug!

    Ga uit van je TDEE en probeer het 3-4 weken met de juiste inname en gebruik. Als je daarna niet afvalt, ga je nog lager zitten want dan is misschien je activiteitenniveau overschat.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Hoi Claudia,
    Doordat je in de overgang bent, ga je steeds minder oestrogeen aanmaken.
    Hierdoor wordt je minder insuline gevoelig.

    Dat wil zeggen dat veel van de koolhydraten die in glucose wordt omgezet, niet in de cellen komt, maar wordt opgeslagen als vet.

    Vooral rond de buik billen en benen.

    Om gewicht te verliezen moet je in dat geval je insuline laag houden en dat doe.je door koolhydraten te beperken.

    Ik heb hier al meerdere cliënten mee geholpen.

    Calorieën tellen helpt niet als hormonen uit balans raken.
  • Claudia4981
    Claudia4981 Berichten: 4 Member
    Daarom heb ik de koolhydraten al lager gezet dan mfp aangeeft. Ik ben inmiddels 2 kg kwijt.