1 januari, nieuwe poging — Dutch (Netherlands)

1 januari, nieuwe poging

pattibei25
pattibei25 Berichten: 2 Member
Hoi hoi gelukkig nieuwjaar ten eerst :smiley: . ik ben 36 jaar en weeg 117, en er moet zeker 40 kilo af. Ik heb bijna elk dieet afgelopen jaren al geprobeerd maar het vast houden aan bepaalde recepten etc het hele strenge lukt me niet. Ik wil nu door middel van bijhouden in de app weer zorgen dat ik niet boven m’n dagelijkse behoefte uit kom. Hier heb ik vorig jaar ook 10,5 mee kunnen afvallen van januari tot juni maar helaas toen weer verzwakt, en zit het er weer aan.. Zijn er meer mensen die aardig veel willen afvallen? Misschien kunnen we elkaar stimuleren en helpen om het “deze keer” vol te houden :smile:

Reacties

• corneaarts
    corneaarts Berichten: 723 Member
    Ten eerste de allerbeste wensen!!

Het geheim van afvallen en blijvend afvallen zit hem in routine.

Daarnaast is het belangrijk om
    zo onbewerkt mogelijk te eten.

En... honger jezelf niet uit..

Kies voor de volle producten in plaats van magere producten. Want die geven je een verzadigd gevoel.
    Eiwitrijke producten.

En vooral vrij van suikers of suiker vervangers.

Een hanteer een klein calorie tekort
  • bartvanmaele332
    bartvanmaele332 Berichten: 3 Member
    Dag Patti,

Ik ben 38 en zit met 126 kilogram opgescheept. Ik ga je volgen als ik vind hoe ik dit moet doen. Ik ben vroeger ook 'succesvol' afgevallen. Helaas is het er in 14 jaar bijna allemaal weer bij. 2025 hoop ik weer op het goede pad te geraken. Het begin is altijd beseffen dat je een probleem hebt, daar zijn we dus al.

Succes aan allen en beste wensen gewenst!
  • Marloes_S1984
    Marloes_S1984 Berichten: 2 Member
    Hoi, hier hetzelfde probleem.... Ben vanaf mijn 20e (ben inmiddels 40 jaar) al te zwaar en heb ook verschillende diëten geprobeerd. Meerdere keren flink afgevallen, om vervolgens weer aan te komen. Mijn laatste poging september 2021 in combinatie met fitness zorgde ervoor dat ik ongeveer 12 kg kwijt ging en dit ook eraf wist te houden. Tot ik een rughernia kreeg en bijna alles er weer terug aan kwam. Heb 1 ding de laatste keer wel geleerd, dat echt diëten niet helpt. Het gaat erom dat je voldoende voeding/voedingstoffen binnenkrijgt, maar meer calorieën verbrandt dan je opeet. Daar moet je een balans in vinden. Persoonlijk denk ik daarom ook dat het gaat om een aanpassing in je levensstijl en dat je qua beweging iets kiest wat bij je past en vol te houden is. Ik ga daarom zelf deze week naar de huisarts voor een verwijzing voor een GLI-traject. Omdat ik denk dat de oplossing zit in mijn leefstijl aan te passen en een gezondere kijk krijg op voedsel, beweging en ook beter leren om te gaan met stresssituaties (inplaats van eten/snoepen). Ook wil ik vanuit het GLI-traject het fitnessen weer op gaan pakken zodra dat kan.
    Een GLI-traject kan vergoed worden via je zorgverzekering, als je aan de voorwaarden voldoet.
    Ik wil er het liefst 25-30 kg af en hoop dat met de juiste hulp eraf te krijgen.
    Ik wil jou veel succes wensen met jou doelen en hoop dat je deze mag behalen met de steun hier.
    Fijne zondag nog!

Groetjes Marloes