Als je zo doorgaat weeg je over 5 weken…kilo. Maar klopt niet
Opties

patrice896
Hoihoi, ik ben sinds 4 weken fanatiek met calorieën tellen begonnen en hou me aardig aan de macro’s die me voorgesteld zijn.
Ik zou met de calorie behoefte die heb ingevuld dan zoveel kilo afvallen en dan bij het voltooien van het dagboek geeft de app aan; als u zo doorgaat weegt u over 5 weken …kilo.
Alleen ik val echt een stuk minder af terwijl ik mij wel netjes aan het calorieën plaatje houdt.
Ik ben 43 en heb een redelijk actieve baan waarbij ik op een dag tussen de 10.000 en 15.000 stappen zet.
Ik mag nu 1850 kcal per dag.
Is dat dan nog teveel?
Of moet ik gewoon even geduld hebben
Alvast bedankt!
Ik zou met de calorie behoefte die heb ingevuld dan zoveel kilo afvallen en dan bij het voltooien van het dagboek geeft de app aan; als u zo doorgaat weegt u over 5 weken …kilo.
Alleen ik val echt een stuk minder af terwijl ik mij wel netjes aan het calorieën plaatje houdt.
Ik ben 43 en heb een redelijk actieve baan waarbij ik op een dag tussen de 10.000 en 15.000 stappen zet.
Ik mag nu 1850 kcal per dag.
Is dat dan nog teveel?
Of moet ik gewoon even geduld hebben

Alvast bedankt!
0
Antwoorden
-
Alles is uiteraard op basis van wat een app weet/denkt over jou en wat je hebt ingevuld. Stel jezelf in op 0.5kg per week, of als je echt veel te zwaar bent richting 0.75kg. Veel meer zou ik niet doen.
De vraag is altijd of je alles registreert op de juiste manier. Boter bij het bakken, olijfolie in de salade etc. Echt alles gaan wegen/registreren. Dan krijg je de meest accurate input. Je geeft aan dat je 43 bent en 1850kcal eet. Maar wat is bijvoorbeeld je lengte/gewicht momenteel?
1850kcal, en indien je 0.5kg zou willen verliezen, zou betekenen dat je onderhoud op 2350-2500 zit. Heb je dit vooraf ook gemeten?0 -
Hoi Patrice,
Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik me vastklamp aan dat zinnetje: "als je zo doorgaat, weeg je over 5 weken..." – terwijl mijn gezond verstand al lang roept: ons lichaam is geen rekenmachine. Het werkt met hormonen, schommelingen, spieropbouw, vocht... en dat gaat niet altijd in rechte lijnen of volgens formule.
Je bent duidelijk heel bewust bezig: netjes je macro’s volgen, veel stappen zetten, actief zijn... dát is wat telt op lange termijn. Soms laat het resultaat zich niet meteen zien op de weegschaal, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. Je lijf heeft tijd nodig om zich aan te passen. Dat is geen falen – dat is biologie.
Geef jezelf die tijd. Je gedrag is nu al dat van iemand die goed voor zichzelf zorgt. En dat mag je fier maken.
Liefs,
Lies0 -
Die berekening van MFP is helaas erg snel zonder veel variabelen. Je kunt beter de bekende TDEE calculator gebruiken (zoek maar onlien).0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 866 Stel jezelf voor
- 328 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 43 Succesverhalen
- 399 Voedsel en voeding
- 256 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 67 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 488 MyFitnessPal-Fora