mijn gemiddelde maaltijden — Dutch (Netherlands)

mijn gemiddelde maaltijden

Opties
renewondergem
renewondergem Berichten: 249 Member
Ik ben wel benieuwd hoe jullie dag eruit ziet qua eten..

Ikzelf ontbijt met havermout met lijnzaad en kaneel.
11 uur een eiwitshake
Mijn lunch bestaat uit 3 volkoren boterhammen met vlees.. Ham/rosbief/filet americain.
3 uur een appeltje
Savonds vaak een kipfiletje (200g) met roerbakgroenten (400g) en couscous of rijst (30g)

Ik varieer hier en daar natuurlijk wel.. Maar met een drukke baan en weinig tijd om te koken en weinig fantasie komt t vaak hierop neer. Ongeveer 1600-1800 kcal per dag

Ik slik multivitamine en visolie als aanvulling.

Vooral snel klaar recepten waarbij je niet teveel na hoeft te denken over de voedingswaarden lijken me interessant, heeft iemand suggesties?

Mn roerbakmaaltje is vaak 10-15 minuten werk.. Erg efficiënt als je met honger thuiskomt :)
«1345

Reacties

  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Mijn dag is gemiddeld

    Ontbijt: 2 boterhammen met hagelslag, pindakaas, whatever er in huis is OF yoghurt met muesli. En een beker melk
    Lunch: 4 boterhammen met kaas en vleeswaren en een beker melk
    Tussendoor: fruit en liga oid
    Avondeten: de afgelopen maanden vooral veel afhaal en kant-en-klaar.

    Er is winst te behalen 8-)
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    Ik ontbijt met n maaltijdreep (scheelt me 30min slaap, ik neem de valkuil happen op station weg en het is praktischer dan yoghurt :p)

    Lunch varieert: salade, maaltijdwrap (homemade en light) etc....valt het al op dat ikniet dol ben op brood?

    Diner: vaak homemade... prakkie, pasta etc. Ik kook vaak meerdere porties en vries in, makkelijk als ik laat thuis ben (1.5u reistijd enkele reis....)
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties

    Vooral snel klaar recepten waarbij je niet teveel na hoeft te denken over de voedingswaarden lijken me interessant, heeft iemand suggesties?

    Jamie Oliver heeft veel recepten die je in 15 minuten kan maken en uit ervaring ook erg goed smaken ;) Hij heeft er ook een kookboek over geschreven (ook een met 30 minuten recepten).
    http://www.jamieoliver.com/recipes/category/books/jamie-s-15-minute-meals


    Mijn dag ziet er ongeveer als volgt uit (ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, snack, laatste eiwitten):

    Als ontbijt/eerste maaltijd van de dag neem ik altijd een eiwitshake (30 gram whey) met wat voedingsvezels erin, meestal nog één cracker of twee sneetjes brood erbij met wat ham.

    Lunch is afhankelijk van waar ik ben. Als ik op school/buiten huis ben eet ik vaak een eiwitreep en thuis eet ik wat brood met meestal ham (ik eet veel ham haha), soms een ei (gekookt of gebakken) of wat havermout met halfvolle melk.

    Als avondeten klein beetje rijst/pasta of normale hoeveelheid aardappels. Eigenlijk altijd met of vlees, kip of vis. Altijd groenten in het eten en sla/paprika/komkommer/tomaat er los bij. Verder neem ik nog een multivitamine. Afhankelijk van de hoeveel voedingsvezels/eiwitten die ik over de gehele dag heb gegeten neem ik hier soms nog een extra eiwitshake en/of voedingsvezels.

    Als snack eet ik iedere dag (begint nog steeds niet te vervelen ;)) een blikje tonijn met 2 crackers en voor het slapen gaan nog een eiwitshake (60 gram caseïne) met wat voedingsvezels. En af en toe (1 a 2 keer per week), als ik laag in calorieën en suiker/vet zit, neem ik twee blokjes pure chocolade of een aantal suikervrije dropjes.

    Verder heb ik twee tussendoortjes per dag. Hierin neem ik soms wat fruit, soms brood met iets erop, de laatste tijd neem ik vaak wortels of andere groenten.

    Als ik heb gesport neem ik een half a één uur na het sporten nog een eiwitshake (45 gram whey) met 40 gram dextrose.

    Drink de hele dag door alleen maar water, soms koffie of thee. (eiwitshakes los ik op in water).

    Aan het einde van de dag zit ik meestal tussen de 1300 a 1900 calorieën.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties

    Jamie Oliver heeft veel recepten die je in 15 minuten kan maken en uit ervaring ook erg goed smaken ;) Hij heeft er ook een kookboek over geschreven (ook een met 30 minuten recepten).
    http://www.jamieoliver.com/recipes/category/books/jamie-s-15-minute-meals
    Jamie gaat er wel vanuit dat je je voorbereidingen gedaan hebt ;) Water moet koken en zo ;)
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik eet eigenlijk heel gevarieerd. Dus is lastig een 'standaard' dag te geven. Maar alles is weinig koolhydraten veel vet.

    Voorheen was me ontbijt alleen koffie met flink wat slagroom er doorheen. Nu drink ik geen koffie meer en neem ik 'pap'. Wat bestaat uit kokosmelk + chia zaden of twee eieren, kokosmelk en kokosrasp. Eventueel zijn beide nog op smaak te brengen met kaneel, frambozen, noten, koolhydraat vrije siroop.

    Lunch: als ik me lunch meeneem ergens naar toe maak ik vaak een salade van bijvoorbeeld; spinazie, zongedroogde tomaten, mozzarella, pesto, mayo, pijnboompitten & kaas. Als ik thuis lunch dan bijvoorbeeld; pannenkoekjes van philadelphia en eieren, ei met spek en kaas of salade. Ook wil ik vaak wel eens niet echt een maaltijd eten maar neem ik tussen het ontbijt en diner meerdere snacks.

    Snacks; macadamia's, pecannoten, avocado, kaas, hazelnootpasta, groente, kipfilet, halloumi of eigen gemaakte dingen zoals; eimuffins, fatbomb, koekjes, brownies, cake etc.

    Diner: sowieso een stuk vlees en groente. Vaak bij schotels/recepten en dan gaat er veel roomkaas, boter, mayonaise, slagroom, creme fraiche etc. doorheen. Maar nooit aardappels, pasta of rijst.
  • greetstrz
    greetstrz Berichten: 8 Member
    Opties
    Grappig hoe we allen zo verschillen en alles er toch heel lekker uitziet :)

    * Ontbijt: granen met vers fruit of noten en magere melk. Of een ontbijtreep.

    * Lunch: zelfgemaakte soep en salade (beide heel makkelijk te variëren in smaak, bvb salade met tonijn, noten, kaas, paprika, komkommer, augurken,...). Zelden brood erbij. TIP: maak een hele pot soep in het weekend en vries in porties in, heb je heel de week profijt van ;)

    * Avond: heel gevarieerd maar altijd: koolhydraten (rijst, pasta of aardappelen, goed afgewogen portie), massa groenten (naargelang seizoen), 100 gr vlees (vaak kip of kalkoen, maar net zo goed rood vlees of eens een worstje/gehakt als ik veel kcals over heb).

    * Tussendoor: gezonde snacks (wortels, licht crackertje, fruit) en minder gezonde snacks (stukje chocolade, koekje), afhankelijk van resterende kcals.

    Eigenlijk sowieso heel gevarieerd (in mijn ogen toch) en in het weekend verandert dit schema ook nog wel eens. In het begin veel tijd nodig gehad om van alles de juiste kcal waarde te vinden, maar eens dat achter de rug is, gaat het vlot. Ik vind ook echt niets 'off limit', ik eet heus ook wel eens een stuk pizza of friet, maar let de rest van de dag dan meer op en loop een toertje meer. Zo is het voor mij makkelijker vol te houden, echt 100% altijd gezond eten lukt me toch niet.
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Qua eetpatroon kan ik me goed vinden in greetstrz. Ik probeer zo gevarieerd mogelijk te eten. Mijn gezin bestaat uit mijn man die alles kan eten en twee opgroeiende kinderen die ik vooral gevarieerd en gezond wil laten eten. Wij eten dan ook altijd met zijn allen aan tafel, eten is voor mij ook een gezellig moment van de dag.

    Ontbijt: joghurt met crusli of 2 krackers met halvajam.

    Tussendoor: fruit.

    Lunch: 2 volkomen boterhammen met vleeswaren of sandwichspread of kaas (soms).

    Tussendoor: een koekje of een snoepje.

    Diner: Het avondeten is erg wisselend. Vaak een dag een pasta gerecht, meestal 2 dagen aardappelen, stukje vlees/vis en groenten. Een dag eten we meestal friet, een dagje rijst of mie, en de laatste dag is wisselend afhankelijk van het seizoen.
    De kinderen eten als toetje nog joghurt, dit sla ik over. Meestal neem ik dan nog wat fruit.

    'S avonds: bij de koffie neem ik nog een klein koekje.

    Als ik dit eet op een dag blijf ik ruim binnen de gestelde calorieën.

    Maar ik ben een enorme snoepkont van mezelf. Er zijn dagen dan blijft de koekjestrommel of snoeptomaat maar roepen :-(.
    Op een verjaardag, feestje of andere gezellige aangelegenheid probeer ik alles binnen de perken te houden maar het moet ook leuk blijven. Soms moet dat kunnen .... De dagen erna gaan dan een stuk strenger met meer beweging.
  • Oakshadow22
    Oakshadow22 Berichten: 2
    Opties
    Ontbijt: havermoutpap (normale versie met melk)
    Tussendoor: appel
    Lunch: 2 volkoren boterhammen met iets erop (hangt ervanaf wat er in huis is)
    Tussendoor: 1/3 komkommer, een koekje
    Avondeten: Wat er gekookt wordt
    Tussendoor: als er iets in huis is

    Ik drink bijna verder alleen water. Wel 1x per dag een glas chocomelk en af en toe een vruchtensapje.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ik probeer gevarieerd te eten, in elk geval zelf wat in elkaar te zetten en te weten weat ik eet. Ik houd een soort dagboekbij met veel van mn maaltijden (en andere persoonlijke (on)zin) met de recepten erbij op Instagram. Op een gemiddelde dag eet ik toch wel zo'n 6/7 maaltijden en geniet van allemaal :) Het zijn allmeaal snelle recepten. Probeer er altijd n eigen draai aan te geven en het lekker te maken. Houd het voor mij leuk!

    Stat op www.Instagram.nl/louzziej of via de instagram app louzziej volgen :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik probeer gevarieerd te eten, ontbijt is wel redelijk standaard, en mijn ochtend en middagsnack is fruit.
    's middags meestal 2 gekookte eieren en 2 bruine boterhammen met 30+ belegen kaas of kipfilet of rosbief

    En 's avonds meestal verschillend. Vriendin is vroeg thuis, en die kookt dus meestal. Wel vaak gewoon groentes, aardappelen en vlees.
    Blijf zolang ik niet snoep eigenlijk altijd wel onder mijn doel.

    Af en toe zo'n knorr wereldgerecht, maar niet te vaak omdat er veel zout in zit, waardoor ik weer meer vocht vast ga houden, maar ook dat past gewoon binnen mijn calorieën elke dag

    Ik houd via MFP alles zo nauwkeurig mogelijk bij iig
  • getyoweightupg
    getyoweightupg Berichten: 25 Member
    Opties
    Mijn dag is gemiddeld

    Ontbijt: 2 boterhammen met hagelslag, pindakaas, whatever er in huis is OF yoghurt met muesli. En een beker melk
    Lunch: 4 boterhammen met kaas en vleeswaren en een beker melk
    Tussendoor: fruit en liga oid
    Avondeten: de afgelopen maanden vooral veel afhaal en kant-en-klaar.

    Er is winst te behalen 8-)

    Waarom eet je zoveel crap? Ik denk dat jij hier ook zit om af te vallen is het niet?
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    Mijn dag is gemiddeld

    Ontbijt: 2 boterhammen met hagelslag, pindakaas, whatever er in huis is OF yoghurt met muesli. En een beker melk
    Lunch: 4 boterhammen met kaas en vleeswaren en een beker melk
    Tussendoor: fruit en liga oid
    Avondeten: de afgelopen maanden vooral veel afhaal en kant-en-klaar.

    Er is winst te behalen 8-)

    Waarom eet je zoveel crap? Ik denk dat jij hier ook zit om af te vallen is het niet?

    Waarom denk je dat ie schreef dat er winst te behalen is? Hij weet zelf dat het niet goed is....
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties

    Waarom eet je zoveel crap? Ik denk dat jij hier ook zit om af te vallen is het niet?
    Omdat ik het lekker vind :o Waarom zou je het anders eten? :o En zit ik hier om af te vallen? :o Oh joh...dacht dat het hier bedoeld was om het juist gezellig over eten te hebben :o

    Tip: kijk even verder dan je neus lang is. Mijn dagboek staat gewoon open voor iedereen als het goed is. Zo niet, dan regel ik dat zometeen even. Als je dan ook nog even onder mijn post kijkt, zie je dat ik inmiddels 13 kg ben afgevallen. Dat doe je niet met die crap.

    edit: ach, weet je wat....krijg de hik maar. Als je echt geinteresseerd bent, dan voeg je me maar toe als vriend :)
  • getyoweightupg
    getyoweightupg Berichten: 25 Member
    Opties

    Waarom eet je zoveel crap? Ik denk dat jij hier ook zit om af te vallen is het niet?
    Omdat ik het lekker vind :o Waarom zou je het anders eten? :o En zit ik hier om af te vallen? :o Oh joh...dacht dat het hier bedoeld was om het juist gezellig over eten te hebben :o

    Tip: kijk even verder dan je neus lang is. Mijn dagboek staat gewoon open voor iedereen als het goed is. Zo niet, dan regel ik dat zometeen even. Als je dan ook nog even onder mijn post kijkt, zie je dat ik inmiddels 13 kg ben afgevallen. Dat doe je niet met die crap.

    edit: ach, weet je wat....krijg de hik maar. Als je echt geinteresseerd bent, dan voeg je me maar toe als vriend :)

    Vond het gewoon vreemd waarom je **** als ligas en kant en klaar maaltijden en afhaal eet als je wil afvallen.
    Goed voor je dat je ben afgevallen, maar als je een normaal bmi wil bereiken en het niet lukt moet je niet raar opkijken.
    Verder zal het me een worst wezen wat jij eet, hoef je ook niet meteen leip te worden.
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    We zitten hier allemaal met hetzelfde doel, we zijn allemaal zo eerlijk mogelijk naar ons zelf en we zijn allemaal verantwoordelijk voor wat we zelf eten. Niemand hoeft daar iets van te vinden.

    Aangezien ik medicatie slik die mijn eten beïnvloeden en ik zeer zeer zeeeeeer regelmatige werktijden heb, heb ik totaal geen vast eet patroon, daarbij ben ik een snoeper.

    Ik zelf eet elke ochtend meestal 6 af bak broodjes van de lidle, puur uit gemak, zonder iets erop aangezien ik daar geen zin in heb. Soms wil ik daar nog wel eens banaan op doen en die mee bakken in de oven.

    Tussendoor drink ik vaak Coca Cola Light of pepsie. (Tijdens het rijden) en thuis drink ik vaak gewoon water.

    Eet wel vaak gezond s'avond maar dat heb ik niet in de hand omdat er globaal gekookt word hier, is wel elke dag wat anders en bevat de schijf van 5. Meestal drink ik in de avond nog 1 of 2 liter melk, sinds ik MFP gebruik zonder chocoladen poeder omdat daar gigantisch veel cal in zit!
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    We zitten hier allemaal met hetzelfde doel, we zijn allemaal zo eerlijk mogelijk naar ons zelf en we zijn allemaal verantwoordelijk voor wat we zelf eten. Niemand hoeft daar iets van te vinden.

    Ik was al woorden aan het zoeken, maar dit zegt het wel zo beetje. Bedankt, Roel :-). Hopelijk kunnen we nu weer gezellig en motiverend verder.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties

    Vond het gewoon vreemd waarom je **** als ligas en kant en klaar maaltijden en afhaal eet als je wil afvallen.
    Goed voor je dat je ben afgevallen, maar als je een normaal bmi wil bereiken en het niet lukt moet je niet raar opkijken.
    Verder zal het me een worst wezen wat jij eet, hoef je ook niet meteen leip te worden.

    Jij bent hier degene die ff een verrotte, kort door de bocht, reactie neerzet, man :{

    Sinds ik dat heb gepost heb ik bijna geen liga of afhaal aangeraakt. Bijna alles wat ik eet is zelfgemaakt en ik ben daar heel hard mee bezig. Ik zei toch niet voor niets dat er nog wat verbetering mogelijk is?

    En verder lekker in de ignore-stand en gezellig doorposten ;)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    we hebben hier volgens mij geen modjes, maargoed....

    kritiek is alleen zinvol als het constructief is... dus beetje lief spelen met z'n allen!

    als Pdehoog op een plateau uitkomt zal de "crap" vanzelf wel uit z'n dieet verdwijnen :)
  • MJSpeelman
    MJSpeelman Berichten: 7
    Opties
    Jeetje wat een discussie. Ik vind het sowieso knap als het je lukt om af te vallen, iedereen moet het lekker kunnen doen op zijn/haar eigen manier. Het is maar net hoe je lijf functioneert en hoe je in elkaar steekt. Fijn om elkaar te kunnen steunen en tips te delen. Ga zo door. Ik vind het leuk om te lezen wat iedereen zoal eet, maar jammer dat er niet bij staat hoeveel beweging jullie hier tegenover zetten, want dat maakt best wat uit. Iemand die veel verbrand door te bewegen heeft iets extra om te compenseren, toch?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Vond het gewoon vreemd waarom je **** als ligas en kant en klaar maaltijden en afhaal eet als je wil afvallen.
    Goed voor je dat je ben afgevallen, maar als je een normaal bmi wil bereiken en het niet lukt moet je niet raar opkijken.
    Verder zal het me een worst wezen wat jij eet, hoef je ook niet meteen leip te worden.

    Serieus.... Jij bent hier voor een gezond BMI...

    Ik zit op BMI 23 momenteel, maar waar ik nu naar toe werk is BMI van 25-26
    Denk daar maar eens over na

    Ben het met pdehoog eens dat je erg kort door de bocht bent en een reactie neerzet die totaal geen toegevoegde waarde heeft

    Had dan neergezet als vraag waarom die afhaal eet? Misschien gebrek aan tijd om te koken,.
    Geef hem suggesties om dit op te lossen, bijvoorbeeld op dagen dat die wel tijd heeft koken voor een paar dagen, en dit invriezen zodat die het eruit kan halen en opwarmen op dagen dat die geen tijd heeft om te koken.

    We zijn hier om elkaar te supporten en niet om elkaar af te kraken.
    Als je het met iemand zijn eetpatroon niet eens bent, of denkt dat dit beter kan geef dan dus suggesties!
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties

    Ik zit op BMI 23 momenteel, maar waar ik nu naar toe werk is BMI van 25-26
    Denk daar maar eens over na

    Ben het met pdehoog eens dat je erg kort door de bocht bent en een reactie neerzet die totaal geen toegevoegde waarde heeft

    Klopt, tevens is het zo dat niet iedereen die gebruikt maakt van MFP dat doet om af te vallen. Er zijn ook gebruikers die juist willen aankomen en dan ook nog de gebruikers die op gewicht willen blijven!
    Maar ik denk wel dat de persoon in kwestie het vast niet zo kwaad bedoelde...
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    laten we met z'n allen weer lekker ouwe koeien uit de sloot halen.. kijk even naar de datum van de laatste reactie alvorens te posten :wink: :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    laten we met z'n allen weer lekker ouwe koeien uit de sloot halen.. kijk even naar de datum van de laatste reactie alvorens te posten :wink: :wink:

    Had ik ook gezein Rene, maar wilde het toch nog even kwijt :smile:
  • edwinvanlaar
    edwinvanlaar Berichten: 19
    Opties
    Mijn gemiddelde dag bestaat uit het volgende:

    Ontbijt:
    - 2 boterhammen of 3 crackers
    - Beleg: bijv. smeerkaas, zuivelspread

    Tussendoortje 1:
    - Bijv. Ontbijtkoek, Sultana, Liga

    Lunch:
    - 2 boterhammen of 3 crackers
    - Beleg: zelfde als 's ochtends of bijv. kaas, pindakaas, sandwichspread

    Tussendoortje 2:
    - Ontbijtkoek of het koekje van 's ochtends of niets

    Avondeten:
    - Meestal een eenpansgerecht met kipfilet of rundergehakt, ongeveer 650 kcal per persoon
    - Dessert, meestal vla

    Tussendoortje 3:
    - Meestal niets, soms fruit

    De gehele dag door drink ik thee, melk en lightdranken (ughh wat heerlijk dat er nu ook Fanta Zero Cassis is)
  • lodewijk1975
    lodewijk1975 Berichten: 9
    Opties
    Leuk topic.

    Ontbijt:
    - havermout pannekoek met confituur of ahornsiroop (als ik tijd heb), of
    - 4 bruine boterhammen met kaas, choco
    - 1 tas koffie

    Tussendoortjes (2 of 3 van deze)
    - komkommer
    - kerstomaten
    - wortel
    - appel
    - banaan
    - kiwi
    - gemengde noten

    Lunch
    - 0.5 kg magere platte kaas

    Tussendoortje 2
    - eiwitshake op basis van rijstmelk

    Avondeten:
    - ei/zalm/biefstuk/kip met gewokte groenten

    Als ik ga trainen over middag, doe ik daar ook nog een halve liter sinaasappelsap met whey bij (smaakt beter dan het klinkt, de vanille toch). Door de dag drink ik thee en/of spuitwater.