Slowchat - Pagina 6 — Dutch (Netherlands)

Slowchat

Opties
1234689

Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    als je geen koolhydraten direct beschikbaar hebt dan verbrand je vet, mits de cardiovasculaire activiteit niet te intensief is (lees: je hartslag niet te hoog is)

    Vetverbranding start pas na dertig a 45 minuten volgens mij, je hebt altijd wel wat koolhydraten tot je beschikking in het begin.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Goedemorgen *gaap*

    De terugweg gister was dramatisch. Leuk hoor, tegenwind. De eerste 8 km trok ik het nog wel, maar daarna......die laatste paar km.....die waren echt moeilijk :P We hebben het wel weer overleefd. Misschien vrijdag nog een poging maar anders volgende week weer.

    En het meest frustrerende: gewoon minder kcals verbrand doordat ik minder snel reed volgens runkeeper :(
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ondanks dat ik al heel lang op engelse forum zit (kijk maar naar mijn aantal posts) en ik ook al wat hier op Nederlands forum heb staan, zal ik met toch nog maar even kort voorstellen.

    Ik ben Gustaaf, 28 jaar en geboren en getogen in Barneveld (Bijbel Belt, Veluwe, Kiependarp, hoe je het noemen wilt)
    Sinds 4 maanden woon ik samen met mijn vriendin in Lunteren.

    Ik werk sinds 2 jaar in Barneveld, ben verantwoordelijk voor facturatie van diverse adfelingen en het volledige debiteurenbeheer (je weet wel, van die lastige mensen die gaan bellen als je de rekening niet op tijd betaald :tongue:)

    Ben behoorlijk goofy type, hou van een lolletje, en heb behoorlijke zelfspot (so i have been told)

    Ik gebruik ook nogal vaak engels tussen de regels door, niet omdat ik Engelse roots heb ofzo, maar engels gaat mij soms gewoon makkelijker af, zeker op forums omdat ik echt in verleden op tig forums zat, en allemaal engels talig, dus ja dan pik je dat snel op
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    als je geen koolhydraten direct beschikbaar hebt dan verbrand je vet, mits de cardiovasculaire activiteit niet te intensief is (lees: je hartslag niet te hoog is)

    Vetverbranding start pas na dertig a 45 minuten volgens mij, je hebt altijd wel wat koolhydraten tot je beschikking in het begin.

    Volgens mijn trainers begint vetverbranding ongeveer 5 minuten nadat je op 70-80% van je max hartslag zit
    Daarom zijn spinninglessen voor mij erg effectief omdat ik dan gemiddeld op 150-155 zit, maar hier zit rust bij, als ik echt moet werken dan schiet dit naar 170-180 dus dan zit ik snel in verbrandingszone en blijf ik daar ook. Tijdens de uitfietsnummers zakt hartslag snel weer naar de 120-130
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    als je geen koolhydraten direct beschikbaar hebt dan verbrand je vet, mits de cardiovasculaire activiteit niet te intensief is (lees: je hartslag niet te hoog is)
    Begrijp ik, maar ik wil eigenlijk proberen een hongergevoel tegen te gaan onderweg. Heb dat een paar keer gehad en dan wordt het fietsen opeens erg zwaar. Ik vind dat belangrijker dan vetverbranding ;) En ik heb nu ff geen kwark oid bij de hand.

    Volgende keer als ik ga fietsen gaat er weer een halve liter yoghurtsmoothie mee in een thermoskan :9

    Je kan ook van die sportsbar repen meenemen, ik weet niet of je fiets op racefiets en dus met die juiste kleding (zeembroek enzo) mar die sportsbar kan je gewoon in het zakje achterop je shirt doen, ik neem er meestal 2 mee als ik weer eens Amerongse Berg training doe (laatste keer kon ik hem 8 keer achter elkaar op fietsen).
    Binnenkort ga ik met paar vrienden de cauberg fietsen op een zaterdag, een van die maten van me gaat mee doen met Alpe d'huzes deze zomer en wil nog wat trainen door oa Cauberg te pakken
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    als je geen koolhydraten direct beschikbaar hebt dan verbrand je vet, mits de cardiovasculaire activiteit niet te intensief is (lees: je hartslag niet te hoog is)

    Vetverbranding start pas na dertig a 45 minuten volgens mij, je hebt altijd wel wat koolhydraten tot je beschikking in het begin.

    ik hoor juist weer 20 a 30 minuten... ? sowieso verbrand je de hele dag door als je een tekort eet, en als je dus je lijf van koolhydraten voorziet tijdens het sporten zal je het in ieder geval niet helpen, toch? :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Tijdens mijn trainingen in de sportschool eet ik niets, maar train ik buiten en ga ik fietsen (en dan bedoel ik geen 10 km, maar tocht van 60-80 km) dan neem ik echt wel wat eten mee (en dan wel iets met koolhydraten en eiwitten) zodat ik mezelf wel kan aanvullen als het nodig is.
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Ik zelf kom uit Geldrop (langs Eindhoven) heb hier altijd gewoont. Nog wat familie in Duitsland wonen maar die ken ik voor de rest niet :p nog meer Brabanders?:p
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Tijdens mijn trainingen in de sportschool eet ik niets, maar train ik buiten en ga ik fietsen (en dan bedoel ik geen 10 km, maar tocht van 60-80 km) dan neem ik echt wel wat eten mee (en dan wel iets met koolhydraten en eiwitten) zodat ik mezelf wel kan aanvullen als het nodig is.

    dat is niet meer dan normaal, maar voor een kwartiertje fietsen bij gaan eten is contraproductief, dat is wat ik bedoel :)

    60 km fietsen is al gauw 1000 kcal (even kort door de bocht, afhankelijk van je snelheid... etc) , dan ga je ook niet 1000 kcal eten neem ik aan?

    als ik een kwartier moet fietsen dan ga ik niet 150 kcal extra eten die dag... dan bereik je er helemaal niets mee.. behalve dan dat de cardiovasculaire activiteit beter is dan op de bank blijven zitten.


    enniewee: Vandaag naar de motorbeurs! lekker een strak leren pakje regelen! :-P
  • Lyla_
    Lyla_ Berichten: 41
    Opties
    Brabant represent! Haha :D
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    enniewee: Vandaag naar de motorbeurs! lekker een strak leren pakje regelen! :-P
    Hmmmmm :P Is dat handig? :P Je wil toch nog meer spieren kweken? :P
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    enniewee: Vandaag naar de motorbeurs! lekker een strak leren pakje regelen! :-P
    Hmmmmm :P Is dat handig? :P Je wil toch nog meer spieren kweken? :P
    In dat strakke pakkie komen zn spieren beter uit :p mmmmmm
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    ]
    In dat strakke pakkie komen zn spieren beter uit :p mmmmmm
    Gedacht als een echte vrouw 8-)
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    ]
    In dat strakke pakkie komen zn spieren beter uit :p mmmmmm
    Gedacht als een echte vrouw 8-)

    Yup and proud of it!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    :D
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    De pakjes rekken op en zo snel groeien spieren niet. Zitten ook stretchpanelen in en die kan je er ook later in laten naaien. Heb er nu een gekocht die retestrak zit, dus kan nog beetje vet kwijtraken op mn buik en borst, maar ook weer groeien daarna. Komt goed dus :)
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    Picture please!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Picture please!
    Jij wil te graag :o
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Tijdens mijn trainingen in de sportschool eet ik niets, maar train ik buiten en ga ik fietsen (en dan bedoel ik geen 10 km, maar tocht van 60-80 km) dan neem ik echt wel wat eten mee (en dan wel iets met koolhydraten en eiwitten) zodat ik mezelf wel kan aanvullen als het nodig is.

    dat is niet meer dan normaal, maar voor een kwartiertje fietsen bij gaan eten is contraproductief, dat is wat ik bedoel :)

    60 km fietsen is al gauw 1000 kcal (even kort door de bocht, afhankelijk van je snelheid... etc) , dan ga je ook niet 1000 kcal eten neem ik aan?

    als ik een kwartier moet fietsen dan ga ik niet 150 kcal extra eten die dag... dan bereik je er helemaal niets mee.. behalve dan dat de cardiovasculaire activiteit beter is dan op de bank blijven zitten.


    enniewee: Vandaag naar de motorbeurs! lekker een strak leren pakje regelen! :-P

    Nee dat doe ik ook niet, en ik verbrand met 60 km zo'n 1500 calorieën met gemiddelde snelheid van 29-30 km/u
    Ligt er beetje aan wat voor route, als ik Amerongse Berg train dan is het berg op en af zo vaak mogelijk en ligt gemiddelde snelheid aan het eind op 26-27 fiets ik puur vlak zit ik rond de 30
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Picture please!

    omdat je 't zo beleefd vraagt :P

    ik als power ranger:

    1947791_10202192365983546_323832732_n.jpg?psid=1
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    I did say please :p

    Stoer hoor!
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Picture please!

    omdat je 't zo beleefd vraagt :P

    ik als power ranger:

    1947791_10202192365983546_323832732_n.jpg?psid=1

    Wat moet dit een goed gevoel geven :-D!
  • mirandatje
    mirandatje Berichten: 28
    Opties
    lekker hoor!!
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Eindhoven is present!
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    lekker hoor!!

    :-$