3 dagen vasten, spierverlies? — Dutch (Netherlands)

3 dagen vasten, spierverlies?

Opties
als ik 3 dagen alleen water en groene thee drink, zou dat kunnen leiden tot spierverlies?

Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Het zou mij niet verbazen als dit tot spierverlies zou leiden.
    Je lichaam heeft energie nodig. Krijg je niks binnen, dan wordt je eigen lichaam als energie gebruikt.

    En dan natuurlijk de grote vraag, waarom zou je drie dagen alleen water en thee willen drinken?
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    Ik vast (ramadan) en de eerste paar dagen lijdt dit niet echt tot spierverlies.
    Als je alleen water en thee gaat drinken 3 dagen lang dan denk ik van wel.

    Je gaat zoveel last krijgen van spierverzuring. Dat is goed voor een dag of 2 maar niet echt een fijn gevoel.
  • fushigi1988
    fushigi1988 Berichten: 1
    Opties
    Dit lijkt mij niet gezond, sowieso ga je de dagen daarna waarschijnlijk extra eten ter compensatie.
    En pas alsjeblieft op met activiteiten, dat je niet flauw gaat vallen.
  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    Opties
    De vraag is natuurlijk waarom je 3 dagen wilt vasten. Als je wilt afvallen of wilt bezuinigen op calorieën zijn er gezondere manieren om te vasten. Er zijn genoeg alternatieven zoals 6:1 / 5:2 / Eat Stop Eat etc.

    - 2 (niet aansluitende dagen) per week 24 uur vasten van bijv. 18:00 tot 18:00.
    - Elke dag 14/16 uur vasten van bijv. 18:00 tot 12:00
  • Zoe_lifts
    Zoe_lifts Berichten: 4 Member
    Opties
    niet doen.
  • yanneske1
    yanneske1 Berichten: 18 Member
    Opties
    Zeker spierverlies.
    Waarom zou je dit willen doen?
    Als er echt een reden achter zit, eiwitten bij innemen om het spierverlies te beperken
  • RobbertKolthoff
    RobbertKolthoff Berichten: 94 Member
    Opties
    Uiteraard leidt je spierverlies. Je glycogeen voorraden lopen leeg. Je gehele zenuwstelsel werkt alleen op glucose. Spiermassa wordt aangesproken en omgezet in glucose. Aangezien je hart ook een spier is zou Ik zelfs oppassen dat je niet doodgaat ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ben ook wel benieuwd met welke reden je 3 dagen op deze manier zou willen vasten.
  • Zenow
    Zenow Berichten: 22 Member
    Opties
    Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van Cchiller met de ramadan. Heb je al eens bijgehouden wat er allemaal gebeurt qua gewicht en conditie enzo? Ben ik wel benieuwd naar. Kun je tegen het eind van de maand nog sporten en je concentreren enzo? Is een beetje een afgeleide van dit onderwerp, maar wel interessant.
  • shreddedchris
    shreddedchris Berichten: 13 Member
    Opties
    als ik 3 dagen alleen water en groene thee drink, zou dat kunnen leiden tot spierverlies?

    Jazeker, maar als je het voor 'maar' 3 dagen zou doen zal het totale verlies wel meevallen. De grote vraag is alleen... waarom zou je dit willen?
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    In principe zou je meer vet dan spieren verliezen, maar ik ga ervan uit dat de meesten die hier posten al niet zo superveel vet meedragen om te beginnen.

    Hangt ook van je activiteitsniveau af natuurlijk.