Nieuw en onervaren — Dutch (Netherlands)

Nieuw en onervaren

Opties
TessCas
TessCas Berichten: 7 Member
Hoi allen

Eerst mezelf even voorstellen natuurlijk: Ik ben Tess, pas afgestudeerd en door vele jaren studeren enkele kilo's aangekomen. Nu dat ik dus met een nieuw hoofdstuk begin, zou ik graag die kilo's ook weer kwijt willen.

Gezien ik mezelf uiterst goed ken, weet ik dus dat ik een echte opgever ben als ik moet letten op wat ik allemaal eet. Met de steun van jullie en deze message boards hoop ik dat ik mijn doel kan bereiken.

groetjes

Reacties

  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Hoi allen

    Eerst mezelf even voorstellen natuurlijk: Ik ben Tess, pas afgestudeerd en door vele jaren studeren enkele kilo's aangekomen. Nu dat ik dus met een nieuw hoofdstuk begin, zou ik graag die kilo's ook weer kwijt willen.

    Gezien ik mezelf uiterst goed ken, weet ik dus dat ik een echte opgever ben als ik moet letten op wat ik allemaal eet. Met de steun van jullie en deze message boards hoop ik dat ik mijn doel kan bereiken.

    groetjes

    Welkom tess! En succes met een manier vinden die voor je werkt!
  • YvonneAT46
    YvonneAT46 Berichten: 13 Member
    Opties
    Hallo Tess,

    Welkom op MFP. Ik zou zeggen laat je veel horen en zien zodat wij met zijn allen jouw steun kunnen zijn in deze nieuwe uitdaging.

    Groetjes,
    Yvonne
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Hoi Tess,

    welkom op MFP en gefeliciteerd met je afstuderen!

    Zoals Yvonne al opmerkt, laat je vooral veel horen en zien. Er is op dit forum trouwens al ontzettend veel te vinden als je even zoekt. Succes!

    Groet,

    Flap2110
  • m1ssannthropy
    m1ssannthropy Berichten: 52 Member
    Opties
    Welkom Tess, veel succes :) vooral eerlijk tegen jezelf blijven en bij een keer vallen, gewoon opstaan en weer doorgaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Succes Tess!

    Als je een doel voor ogen hebt en je wilt iets heel graag, dan ben je bereid bepaalde dingen op te geven. Dus ga er vooral vanuit wat het voor je op kan leveren!
  • CaitlynMFS
    CaitlynMFS Berichten: 2
    Opties
    Volhouden is niet gemakkelijk maar toch super veel succes gewenst.
    Hopelijk steunt je familie en vrienden je, dat helpt echt enorm!
    Succes xx
  • marcovandenbroek1
    marcovandenbroek1 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik zou zeggen vooral niet veel op dit board zitten, maar lekker naar buiten, wandelen fietsen, bewegen. Dat is voor mij toch wel de oplossing geweest. Succes Tess.
  • mortier922
    mortier922 Berichten: 2
    Opties
    Voor mij werkt een kets-dieet + beweging! Veel succes :D
  • Tonny_L
    Tonny_L Berichten: 1
    Opties
    Hoi Tess,

    hoe gaat het ermee?
    Vertel eens, wat gaat goed en wat vind je moeilijk?

    Groetjes,
    Tonny
  • TessCas
    TessCas Berichten: 7 Member
    Opties
    Hoi allemaal,

    Bedankt voor alle reacties. Ik ben nu een dikke week bezig, tot nu toe lukt het allemaal heel erg goed. Ik krijg veel steun van mijn vriend en de vriendenkring. Als (natuurlijke, zonder hormoontoestanden) bodybuilder heeft mijn vriend de nodige kennis van trainings- en voedingsschema. Een zeer goede hulp dus, enkel op trainingsdagen vind ik hem iets minder leuk ;-)

    Zeer positief is dat ik van ongeveer 250 ml water, naar zeker 1,5-2 L ben gegaan per dag. Ik mag volgens MFP maar 1200 kcal. Hoewel ik dat getal laag vind, kom ik er nooit aan. Ik neem dus te weinig in of in de verkeerde verhoudingen. Weet misschien iemand van jullie een gezonde (lage koolhydraten) snack?
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Hoi allemaal,

    Bedankt voor alle reacties. Ik ben nu een dikke week bezig, tot nu toe lukt het allemaal heel erg goed. Ik krijg veel steun van mijn vriend en de vriendenkring. Als (natuurlijke, zonder hormoontoestanden) bodybuilder heeft mijn vriend de nodige kennis van trainings- en voedingsschema. Een zeer goede hulp dus, enkel op trainingsdagen vind ik hem iets minder leuk ;-)

    Zeer positief is dat ik van ongeveer 250 ml water, naar zeker 1,5-2 L ben gegaan per dag. Ik mag volgens MFP maar 1200 kcal. Hoewel ik dat getal laag vind, kom ik er nooit aan. Ik neem dus te weinig in of in de verkeerde verhoudingen. Weet misschien iemand van jullie een gezonde (lage koolhydraten) snack?

    waarom lage koolhydraten als je de 1200 kcal niet haalt per dag?

    ik zou juist switchen van magere kwark naar volle kwark.. etc.. tot ik aan het aanbevolen getal zou komen.

    en de snacks die ik eet zijn vooral fruit, kwark en eiwitshakes.. ben helaas niet zo creatief in de keuken ;)
  • TessCas
    TessCas Berichten: 7 Member
    Opties
    [/quote]
    waarom lage koolhydraten als je de 1200 kcal niet haalt per dag?
    [/quote]

    Omdat ik gemerkt heb dat ik met mijn koolhydraten erg hoog zit.
    En ik neem inderdaad altijd de magere producten. Misschien die inderdaad veranderen
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Pas op, "mager" en "light" betekent vaak dat er minder vet in zit, maar zegt meestal niks over koolhydraten. Als je hongerig rondloopt nadat je alles wat je mocht al binnenhebt zijn vezelrijke dingen zoals havermout een goeie keuze: amper calorieën, goed voor de spijsvertering, en toch een volle maag.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Dat is niet helemaal waar Rapmusic. Bij magere en light producten word vet vaak vervangen door suikers en dat zijn toch echt koolhydraten.

    Koolhydraat arme snacks; noten, kaas, eieren, vleeswaren (wel even letten op de suikers, maar is vaak niet veel), avocados. Zijn overigens ook vettere producten waarmee het makkelijker zal zijn je 1200 kcal te halen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Omdat ik gemerkt heb dat ik met mijn koolhydraten erg hoog zit.

    Op hoeveel zit je dan precies? Of wat vind je 'hoog'? Als je vriend in de bodybuilding heeft gezeten, of zit, dan weet hij vast ook wat je verhoudingen zijn? 1200kcal is zeker heel erg weinig en als je er bijna nooit aankomt, zou ik echt naar je voedselinname kijken en proberen om echt wel die 1200 te halen. En wat hierboven ook al gezegd wordt, vervang de light en 'minder vet' en al dat soort onzin, voor gewoon normale producten. Avocado's zijn erg gezond, hoog in (goede vetten) en zoals Louisette al zegt; het wordt op die manier makkelijker om je 1200 te halen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je hongerig rondloopt nadat je alles wat je mocht al binnenhebt zijn vezelrijke dingen zoals havermout een goeie keuze: amper calorieën, goed voor de spijsvertering, en toch een volle maag.

    Euhm... havermout amper calorieën? Dat klopt dus niet... Tenminste, ik weet niet wat jij onder 'amper calorieën' verstaat... Ik eet elke ochtend havermout, 90gr, en dat zijn toch al ruim 300kcal.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Als je je doel niet haalt, maar niet te veel koolhydraten wilt eten.
    Probeer dingen als noten (paranoten, pecannoten, walnoten) 20-30 gram hiervan zit je toch al gauw op 150-200 calorieën en geloof me 25-30 gram is echt niet veel aan noten. Handje vol misschien. Zeker de paranoten tellen aan, zijn groot, je moet echt wel ff kauwen. Dus ook meer gevoel dat je eet.

    Ook tonijn werkt goed. Blikje tonijn in water (ongeveer 130 gram) is al gauw 140 calorieën. Ik eet dit puur als extra proteïne, soms wel moeite om het weg te krijgen. Voor vanavond staat er ook weer 1 gepland voor uurtje of 9 half 10.
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Als je hongerig rondloopt nadat je alles wat je mocht al binnenhebt zijn vezelrijke dingen zoals havermout een goeie keuze: amper calorieën, goed voor de spijsvertering, en toch een volle maag.

    Euhm... havermout amper calorieën? Dat klopt dus niet... Tenminste, ik weet niet wat jij onder 'amper calorieën' verstaat... Ik eet elke ochtend havermout, 90gr, en dat zijn toch al ruim 300kcal.

    Njaah ok, op zich zijn het veel calorieën, maar ze komen uit voedingsvezel en niet uit simpele koolhydraten. Wordt natuurlijk allemaal als carbs meegerekend maar het is toch niet hetzelfde als een glas cola of een banaan wou ik zeggen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat is zeker waar. Dat is ook een van de redenen dat ik mijn carbs vooral uit havermout haal. In ieder geval complexe koolhydraten. Ik neem snelle koolhydraten, zoals een banaan, meestal na een workout waar het zijn doel kan dienen door snel opgenomen te worden en de glycogeen voorraad aan te vullen :-)
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Ik eet graag wat snelle suikers als ik deadlifts moet doen, wil niet eindigen als een van die "dude passes out after deadlift" gasten op youtube :p