mijn gemiddelde maaltijden - Pagina 4 — Dutch (Netherlands)

mijn gemiddelde maaltijden

Opties
124

Reacties

  • lsje29
    lsje29 Berichten: 35 Member
    Opties
    Mijn gemiddelde werkdag is als volgt:

    Ontbijt: 1 snee donker meergranenbrood met een eitje (ongeveer 200 kcal)

    Tussendoor: 1 appel (60 kcal)

    Lunch: 2 sneetjes donker meergranenbrood met beleg (kipfilet o.i.d.) (ongeveer 200 kcal)

    Rond 14:00u: Danone kwark bosvruchten (150 kcal)
    Rond 16:30u: een kippensoepje (150 kcal)

    Avondeten: 150 gram aardappelen, 100 gram groenten, 100 gram (of minder) vlees/vis. Geen sausjes. (bij voorkeur maximaal 500 kcal).

    Zo kom ik rond de 1250 kcal uit.


    Op mijn vrije dagen ga ik meestal sporten en verbrand ik gemiddeld tussen de 1000 en 2000 kcal. Dan eet ik anders omdat ik na het sporten bijv. geen zin heb in boterhammen, maar liever een salade neem (dan wel met flink wat tonijn, bijvoorbeeld, dus meer kcal dan de twee boterhammen die ik op mijn werk eet). Tussendoortjes eet ik dan weer minder. Soms sta ik mezelf na het avondeten nog iets lekkers toe (als ik het echt niet kan weerstaan) en het avondeten zelf is meestal ook wat zwaarder omdat ik zoveel verbrand heb.


    Dit zijn mijn gemiddelde dagen waarmee ik tot nu toe 33 KG ben kwijtgeraakt. Ik voel me er super bij, heb nauwelijks last van een hongergevoel en ook nooit het idee dat ik te weinig mag eten! Voor mijn gevoel eet ik volwaardige maaltijden, al had ik me dat nooit kunnen voorstellen als me vroeger iemand zei dat ik maar 1250 kcal mocht eten. (In het begin was mijn kcal doel wat hoger, maar MFP stelt dat automatisch bij naarmate je meer afvalt. Lager dan die 1250 zal ik echter nooit gaan. Dan maar stagneren. Ik voel me nu al super!)
    Als ik rond mijn streefgewicht zit (ik heb niet echt een streefgewicht, maar ik wil er nog wel zeker 20 à 30 kg af, ik kijk gewoon waar ik me prettig bij voel), dan ben ik van plan weer langzaam te gaan spelen met een hogere kcal inname (wel gezonde voeding) en mijn sportactiviteiten gewoon aan te houden.
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Als deze thread een slapfight wordt tussen de paleobeoefenaar en de liftster zet ik 15 euro op de liftster.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    :flowerforyou:
  • shreddedchris
    shreddedchris Berichten: 13 Member
    Opties
    Mijn huidige schema:

    1: 500 gram magere kwark + 60 gram gemengde granen, havermout en noten
    2: 120 gram pasta + 150 gram kip + 100 gram groente (meestal broccoli)
    3: 40 gram noten (hazelnoten, paranoten, walnoten en amandelen) en 1 stuk fruit
    4: 120 gram pasta + 150 gram kip + 100 gram groente (meestal broccoli)
    5: 150 gram rijst + vis (meestal zalm, maar tonijn gaat er ook wel eens in)
    6: 500 gram magere kwark + gesneden fruit + lijnzaadolie

    Dan af en toe nog eens wat eieren, eiwitshake (niet heel vaak) en omega3 capsules als ik die dag geen (vette) vis eet (komt ook niet vaak voor).

    Soms wissel ik kip in voor rood vlees, meestal tartaar of biefstuk.
  • LeeJonKaa
    LeeJonKaa Berichten: 11 Member
    Opties
    Allereerst mijn complimenten over je lichaam. Heeft ongetwijfeld veel doorzettingsvermogen en de nodig zweetdruppels gekost.

    Had ik maar 25 jaar eerder begonnen, maar dit terzijde.

    Een paar vragen:
    - hoe lang zit je al op dit schema;
    - volgens mij zit je hoog in de calorieën (over de 3000 heb ik berekend); doe je dit elke dag dus ook op dagen dat je niet traint (of komen die niet voor);
    - je zit hoog in de koolhydraten (rond de 280 denk ik). Ik heb zelf moeite om de door MFP gegeven norm te halen. Ik zie wel dat rijst in jouw schema helpt om hoog te komen. Staat wel haaks op de koolhydraatarme diëten die ook wel verkondigd worden. Heb jij hier een theorie over.
    - als laatste: je zit ook hoog in de eiwitten (rond de 240); lijkt me bijna meer dan de algemeen aangeraden 1,8 - 2 gram per kilo lichaamsgewicht
  • shreddedchris
    shreddedchris Berichten: 13 Member
    Opties
    Macros van het schema:

    3098 kcal waarvan 371 koolhydraten, 59 vetten en 253 eiwit

    (dit is exlusief de boter waarin ik bak, de ketchup die ik over m'n pasta doe en de marinade van de kip... zou je dat meetellen kom je rond de 3300 uit).

    Ik volg dit nu net 2 weken, omdat ik continue aanpassingen maak die ik baseer op de spiegel en weegschaal. Mijn doel is op dit moment gewoon op gewicht te blijven dus merk ik dat ik aankom, eet ik iets minder, merk ik dat ik afval, eet ik iets meer. Ik maak bijna wekelijks aanpassingen dus ik hou me niet aan één schema.

    En ja, ik doe dit elke dag maar ik train dan ook 6 dagen in de week dus zou voor mij niet veel uitmaken of ik nou anders eet op niet trainingsdagen, want die heb ik bijna niet.

    Qua koolhydraten is je schatting 'een beetje' laag. Vergeet niet dat in kwark, fruit en zelfs de noten ook koolhydraten zitten (afgezien van de 390 gram pasta/rijst ongekookt). En eiwit zit inderdaad (te) hoog, maar dat komt omdat ik net van de 'cut' afkom dus die komen wel geleidelijk naar beneden... zullen ergens rond de 200 eindigen (is alsnog hoog, maar ik vind kip en kwark gewoon enorm lekker).

    En over de koolhydraatarme diëten van tegenwoordig, let er op dat ik niet meer aan het afvallen ben. Ik ben ongeveer 3 weken geleden gestopt. Tijdens het afvallen zaten m'n koolhydraten natuurlijk niet zo hoog en waren m'n macros compleet anders! Als je geinteresseerd bent wil ik die ook wel vertellen.

    EDIT:

    Ja het heeft veel doorzettingsvermogen gekost en vooral een berg aan zelfdiscipline, maar ik heb het iets 'makkelijker' dan de meeste, omdat ik al jaren parttime in een sportschool werk. Ik train niet alleen veel maar ik werk, naast m'n studie, ook redelijk veel.

    Ik ben zelf dietist en begeleid op dit moment een mannetje of 20 op het gebied van training en voeding. Dit zijn voornamelijk krachtsporters (meiden die dat atletische crossfit lichaam willen en kerels die voor die 'aesthetic' fitnessmodel look gaan --> smalle taile, brede schouders en buikspieren van hier tot Tokyo).

    Ik zit dus vrij diep in het sport wereldje wat het voor mij makkelijk maakt om mezelf te motiveren, ik zie immers continue sporters om me heen. Heb desalniettemin m'n figuurlijke reet eraf moeten werken om te zijn waar ik nu ben, maar om heel eerlijk te zijn heb ik niet eens meer door hoeveel 'moeite' ik ervoor moet doen omdat het gewoon routine is geworden. Ik sta op, eet en train. Heb ik in de ochtend college? sta ik op, eet, ga naar college en train daarna.

    Ik kook voor 4 dagen vooruit zodat ik niet elke dag in de keuken hoef te staan. Alles is automatisme geworden... het is gewoon als tandenpoetsen... je doet het gewoon zonder echt na te denken.

    Mensen vragen mij wel eens, word je niet helemaal gek van altijd je eten wegen en zovaak trainen. Ik antwoord dan altijd 'ik weet niet beter'. Sommige mensen beoefenen een sport, sommige kijken uren tv, sommige zitten als zombies voor de laptop en ik? tsja, ik weeg m'n eten en train bijna elke dag. Ieder z'n ding I guess.
  • LeeJonKaa
    LeeJonKaa Berichten: 11 Member
    Opties
    Top man. Dank voor je uitgebreide antwoord. Geeft veel inzicht. Ik zit zelf midden in de learning curve mbt voedingsschema's en trainingen. Jouw antwoord helpt. Groet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mensen vragen mij wel eens, word je niet helemaal gek van altijd je eten wegen en zovaak trainen. Ik antwoord dan altijd 'ik weet niet beter'. Sommige mensen beoefenen een sport, sommige kijken uren tv, sommige zitten als zombies voor de laptop en ik? tsja, ik weeg m'n eten en train bijna elke dag. Ieder z'n ding I guess.

    Amen... je bent een kerel naar mijn hart! :P Hoe vaak ik wel niet begrepen wordt, of raar aangekeken. En het is precíés wat jij zegt; je weet niet beter, het is hetgeen wat jij mooi vindt om te doen, het is je passie, dus je doet dit zonder erbij na te denken. Je hebt het er voor over en het hoort bij je sport/ passie. Zo heeft ieder zijn ding, alleen krijg ik vaak de indruk dat wanneer je met bakjes in de weer bent, je eigen eten meeneemt, je eten afweegt, je zoveel sport het ineens heel vreemd is... Hoe vaak ik ook raar wordt aangekeken dat ik bijna elke dag sport... "doe je niet veel", "ga je nu alweer sporten?!", "oh dat mag je zeker niet eten vanwege je dieet" enz... Moe word ik ervan. Maar goed, ik zeg ook niets over jouw hobby waarbij je de hele dag achter de pc aan het gamen bent of elke vrije minuut met een fotocamera voor je snoet zit...
  • LeeJonKaa
    LeeJonKaa Berichten: 11 Member
    Opties
    Kijk maar eens op de blog van Jeanet Wolf (jeanetwolf.com). Zij beschrijft haar frustaties op dit vlak op een heel leuke wijze.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Die ken ik inderdaad en ben al bekend met haar blog. Ik moet er elke keer om lachen!
  • shreddedchris
    shreddedchris Berichten: 13 Member
    Opties
    Zo heeft ieder zijn ding, alleen krijg ik vaak de indruk dat wanneer je met bakjes in de weer bent, je eigen eten meeneemt, je eten afweegt, je zoveel sport het ineens heel vreemd is...
    Haha, die bakjes! jeetje wat heb ik daar veel 'gezeik' mee gehad in het begin. Iedereen helemaal in shock wanneer ik al om 11 uur 's ochtends pasta liep te eten tijdens college, terwijl de rest aan de gebruikelijke cola, roze koeken en chips zaten.

    Het allermooiste was nog dat als ik met een bakje rijst en kip kwam aanzetten ik natuurlijk uitzonderlijk bijzonder was, maar als er (zoals gebruikelijk) weer massaal inkopen werden gedaan bij de McDonald's was dat opeens WEL heel normaal.

    Met tien man op een rij aan de milkshake en big mac en dan aan mij vragen of het niet een beetje te vroeg is om rijst te eten. Moet toch niet gekker worden.
  • rapmusic69
    rapmusic69 Berichten: 31
    Opties
    Ik ben sinds een tijdje protein pre/post workout koekjes aan het bakken. Veel vet, maar erg arm aan carbs en 10 gram eiwit in een portie. Een leuke afwisseling van smoothies en repen en goedkoop, zeker een aanrader als vet voor jou ook de macro is waar je vaak tekort aan komt.
    En als je in low-carb (atkins/keto/paleo) gelooft geef ik je geen gelijk maar past het toch nog steeds in je vreemd dieet ;-)
  • Wat ik zoal eet, is volgens mij door iedereen in te zien, dat ga ik hier daarom maar niet herhalen. Wat ik wel hier wil delen, is mijn ervaring met het eten uit een doos: ik eet zes van de zeven diners uit een box van HelloFresh

    Ik ben te dik geworden door stresseten (gestopt met roken vlak voordat Alzheimer zich vastbeet in mijn moeder) van zoetigheid en hartigheid, aangevuld met diners van brood met veel kaas. Ik ben vegetariër, maar heb weinig tijd (full time baan, niet naast de deur en bovendien paarden aan huis die verzorging behoeven), ben geen keukenprinses en wil geen uren in de keuken staan om eindelijk iets te kunnen eten. Vandaar dat broodregime... niet handig, niet slim, niet goed... dat wist en weet ik.

    Sinds bijna een jaar eet ik 's avonds maaltijden waarvan de ingrediënten elke week bij mij aan de deur worden afgeleverd. Gezonde maaltijden die vrijwel altijd - inc. voorbereiding - binnen drie kwartier klaar zijn. En - ondanks dat ik niet handig ben in de keuken - er is nog nooit een maaltijd mislukt en het is wel altijd lekker. Ik kan het iedereen die weinig tijd (of zin) heeft aanraden en ook mensen die best wat vaker vegetarisch zouden willen eten, maar geen lekkere, eenvoudig te maken maaltijden weten zonder vlees. Uit de box eten levert, naast het lekkere, afwisselende eten, voor mij nog twee grote voordelen op:
    - ik gooi nauwelijks nog eten weg (de meeste ingrediënten krijg je afgepast aangeleverd),
    - ik hoef daarom nog maar zelden naar de (verleidelijke) supermarkt en omdat ik nooit meer hoef na te denken over wat ik zal gaan eten, komt er ook niets in mijn wagentje dat me 's avonds tot snoepen kan verleiden.

    Ik kook drie keer in de week (voor twee dagen... de maaltijden zijn over het algemeen goed helemaal of deels 'op te piepen') en de zevende dag varieert. Soms brood, soms een maaltijdsalade, soms uit eten...
    Ik voel me goed, ik eet lekker, ben gestopt met snoepen en weer begonnen met meer bewegen (cross trainer in de schuur, ideaal ding!). Vanavond staat er curry op het programma... of spaghetti :).

    Ik heb geen aandelen in de club, ben gewoon een enthousiaste klant van HelloFresh, en raad iedereen die niet te veel tijd en/of kunde en/of fantasie heeft, maar wel lekker wil eten, aan om het in ieder geval te overwegen. Ik eet al bijna een jaar prima (en niet duur!: 3 vegetarische maaltijden voor 2 personen - dat is voor mij zes maaltijden - kost 39 euro) en maak zelfs met veel plezier mijn maaltijden klaar.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En als je in low-carb (atkins/keto/paleo) gelooft geef ik je geen gelijk maar past het toch nog steeds in je vreemd dieet ;-)

    Haha... lekkere opmerking :-P
  • Teefje3k
    Teefje3k Berichten: 14
    Opties
    Zo, het laatste bericht is al weer een tijdje geleden. Even nog een tip ivm de quiche net boven mij. Je kan de quiche ook maken helemaal zonder het deeg. En taartvorm zou ik wel uitleggen met bakpapier zodat het ei niet wegloopt, en ipv 4 eieren zou ik dan 6 nemen. Verders precies het zelfde maken........ Zonder kolehydraten van het deeg(en de E-nummers)
  • Teefje3k
    Teefje3k Berichten: 14
    Opties
    Mijn dag (momenteel)

    Ontbijt: iets met ei, gekookt of gebakken op wat sla met spek of (zelf)gebraden koud vlees. Tomaat mayo en soms zelfgebakken cracker uit zaden. fruitsalade van 1.5 vers tropisch fruit koffie.

    Lunch: soep in elke form, of restjes van de avond ervoor, of een mega moot watermeloen. Soms en experimenteersel zoals laatst portobellopizzas. Alle mogelijke variaties van avocado-salade, daar ben ik helemaal gek op.

    Avond: soms een handje nootjes en rozijntjes, anders een "gewone" maaltijd waar ik dan enkel vlees en groente van eet. Soms een variatie op boven genoemde quiche, dan eet mijn man brood erbij.
    Soms maak ik en lekker tussendoortje zoals chocoladeijs van avocado, banaan en cacaopoeder, of applecrumble, maar ik heb niet zo vaak trek in tussendoortjes. Ijs van avocado vind ik echt grandioos. Zonder room toch dat crèmige mondgevoel, en nog enorm gezond ook.
    Ik drink enkel water.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ontbijt:
    magere yoghurt of kwark, soms met cornflakes
    of
    1 of 2 crackers met honing, appelstroop, of magere kaas/vleeswaar
    of
    1 snee roggebrood met 30+ kaas, honing of appelstroop
    of
    1 bruine boterham met mager beleg en een gekookt eitje (in het weekend)

    Tussendoor: 1 stuks fruit

    Lunch:
    2 bruine boterhammen met mager beleg
    rauwkost met magere dressing

    Tussendoor: 1 stuks fruit en/of een cup-a-soup (helder)

    Avondeten:
    150 gr gekookte aardappels, 2 soorten (gekookte) groenten, mager vlees of vis
    of
    pasta met rundergehakt/tomatensaus (zelfgemaakt)
    of
    rijst met kipkerrieprutje of goulash of gambaroerbak

    Bij uitzondering 's avonds:
    koekje bij de koffie
    glaasje wijn
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Teefje3k schreef: »

    Avond: soms een handje nootjes en rozijntjes, anders een "gewone" maaltijd waar ik dan enkel vlees en groente van eet. Soms een variatie op boven genoemde quiche, dan eet mijn man brood erbij.

    alleen noten of rozijnen als avondeten? oei dan zo ik s avonds veel snoepen denk ik

  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    De dagen dat ik me aan mijn plannen houd, zien er om en nabij zo uit:
    • Ontbijt:
      • Havermout (50gr) of rijsvlokken (60gr), extra tarwezemelen (5gr), kaneel, en suiker (7gr) of honing (12gr);
      • Soms koffie, één mok.
    • Ochtendsnack:
      • Of een eiwitshake (Whey) (220ml halfvolle melk en 36gr whey-concentraat);
      • of een groene smoothy (200ml water met 150gr groene groenten zoals spinazie en 150gr fruit zoals peer of appel).
    • Middageten:
      • Meestal noodles (60gr), soms rijst (60gr) of aardappels (150gr);
      • 350-500 gram (seizoens-)groenten;
      • Soms kaas (40gr 48+) of eieren (2 vrije uitloop)
    • Middagsnack:
      • Handje nootjes (walnoten of cashews; max.20gr);
      • Fruit (peer, appel, banaan; max 200gr).
    • Avondbrood:
      • Bruin brood of zelfgebakken witbrood (80-90gr);
      • Een gerookte hamsoort (Schwartzwalder of parma en zo; 4 plakjes);
      • Pindakaas, Nutella, Appelstroop, net waar ik trek in heb (ong.20gr per boterham; ik houd van dik belegd brood :smile: ).
      • Soep van de groenten van het middageten plus een bouillonblokje en 8-10gr Maizena
    • Avondsnack, mits ik nog ruimte heb in de kCal-boekhouding:
      • magere kwark (150gr) met kaneel, honing (9gr), fruit (100gr) en/of walnoten (12-15gr).
    • Drinken, in de loop van de dag:
      • Hoofdzakelijk water;
      • Af en toe koffie, alleen 's ochtends;
      • Kruidentheeën van verschillende soorten en herkomst;
      • Heel af en toe een glas melk;
      • Heel af en toe een biertje (minder dan eens in de maand).

    Alles bij elkaar opgeteld kom ik dan op zo'n 1.500kCal aan eten en drinken per dag. Daarbij beweeg ik op normale dagen alles tussen de 600 en de 1100 kCal weg met gymnastiek, touwtje springen, roeien (op een roeimachine), hoofdzakelijk wandelen (met de hond) en fietsen. Ik eet bij wat ik met sporten etra verbruik en soms ga ik daarbij helemaal los met snoep of een friet met saté of een hamburger bij de McDonalds.

    Maar, hé, ik rook niet, ik drink nagenoeg niet, ik heb inmiddels een gezond gewicht, ik beweeg meer dan gemiddeld. Ik mag ook mijn ondeugden hebben af en toe :smile:
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Steadfast > eet je niet te weinig? Of bedoel je met een gezond gewicht dat je wel op een gezond bmi zit, maar nog niet op je streefgewicht?
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    @MissMornie: het laatste. Ik heb inmiddels een gewicht dat binnen de grenzen van gezond valt -passend bij lengte/leeftijd/geslacht- maar ik wil nog net een paar kilootjes kwijt. Ik eet inmiddels dan ook beduidend meer dan voorheen tijdens mijn eerste maanden gewichtsverlies. Nu gaat het allemaal wat langzamer, maar wel gestaag. Zo hoop ik een 'zachte landing' te maken op het gewicht dat mij past :)
  • yvonnevleghels
    yvonnevleghels Berichten: 15 Member
    Opties
    hahaha, ik mag die humor van pdehoog wel!
    Sorry, dat zijn oude koeien ;-)

    Ik heb nog een lekkere voor als je weinig zin/tijd hebt om te koken (wel 45 minuten in de oven op 200 graden!

    Zuurkool (die houdbare uit een pakje) even wat uit laten lekken.
    In een ovenschool gooien.
    Wat gerookte kalkoenreepjes doorheen.
    Aardappelschijfjes erop en dan mengen met wat Philadelphia light, beetje mosterd en Frites lijn van Remia.
    Dat allemaal dus 45 in de oven....ik vind het zalig! Maar je moet dus wel van zuurkool houden. En wat ook leuk is: echt superweinig calorieën!



  • yvonnevleghels
    yvonnevleghels Berichten: 15 Member
    Opties
    Frites lijn van Remia is trouwens mijn held in de keuken!
    Maakt alles toch lekker smeuig en is serieus niet zo vet en bevat weinig calorieën.
    Scan het maar eens!
  • yvonnevleghels
    yvonnevleghels Berichten: 15 Member
    Opties
    Heeft iemand ook van die fijne "niet vet en toch lekker" producten tips?
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Griekse yoghurt 0% is er ook zo eentje! Smaakt lang zo zuur niet als gewone magere yoghurt en is lekker dik van structuur.

    Je kan er heerlijke salades mee maken, bv. mengen met een blikje tonijn (op water), stukjes paprika en augurk. Maar ook lekker met knoflook en kruiden erdoor en dan op een gepofte aardappel.