Afvallen is heel eenvoudig... - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Afvallen is heel eenvoudig...

Opties
2

Reacties

  • angelaenjoek
    Opties
    khd beperkt eten is gewoon de beste manier, laat in ieder geval gewoon suiker staan, het geeft je lichaam helemaal niets, behalve ellende en diabetes.

    ja sommige mensen zijn er minder gevoelig voor en die zullen er ook veel minder van gebruiken, maar de hele industrie is gemaakt op suiker, en zij er aan verdienen en wij steeds dikker en zieker worden.

    waarom stoppen met khd arm, gewoon gezond eten met gezond verstand, en atkins wordt vaak als voorbeeld genoemd, maar de tijd dat khda alleen bestond uit atkins is al heel lang voorbij.

    en natuurlijk als jij een paar duizend kcal per dag naar binnen werkt zal je aankomen, zelfs van khda, maar je zal merken zodra je een tijdje bezig bent moet je zelfs moeite doen om aan een bepaalde hoeveelheid kcal te komen, je bent gewoon langer vol, je voelt je fitter.

    niet iedereen hoeft dezelfde hoeveelheid khd per dag te eten, als je al stopt met suiker en zoetstoffen en standaard overal pasta en rijst en brood bij doet, kom je al een heel eind, neem producten met minder khd, er zijn er genoeg tegenwoordig.

    overgewicht komt door de snel snel maatschappij, het liefste duwen we ons eten kant en klaar naar binnen.
    khd arm/beperkt dieet zorgt ervoor dat je weer zelf gaat koken, en je na gaat denken over wat je in je lichaam stopt.
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Angela > lang niet voor iedereen is khd beperkt eten de beste manier. Het beste werkt die manier van gezond eten die je volhoudt. En als iemand vast zit aan zijn boterhammen met kaas en aardappels 's avonds dan krijg je die daar niet zomaar vanaf. Geen probleem er zijn genoeg andere methode.

    Er zijn zeker wetenschappers (en een heleboel pseudowetenschappers) die denken dat khd beperkt beter werkt en ik moet zeggen dat er een paar overtuigende onderzoeken naar zijn geweest en andere nog lopen, maar om nu categorisch te zeggen dat khd beperkt voor iedereen het beste is...

    Ja, het is lastiger om te veel te eten, maar tegelijkertijd zijn de meeste snacks op dit moment vet arm en khd rijk, dus als je die allemaal niet mag is het makkelijk. Maar je ziet nu ook al steeds meer snack komen met weinig khd. Ik ben benieuwd of khd arm dan nog steeds zo goed werkt voor mensen. En vergeet ook de noten niet, veel kcal, geen khd. Daar kun je je ook zonder problemen rond aan eten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    khd beperkt eten is gewoon de beste manier, laat in ieder geval gewoon suiker staan, het geeft je lichaam helemaal niets, behalve ellende en diabetes.
    Mag ik vragen waarom dit de beste manier is? Als jij de JUISTE koolhydraatbronnen tot je neemt is er niets verkeerds aan hoor. Denk hierbij aan havermout, zoete aardappel, volkoren pasta, bruine rijst enz.
    en natuurlijk als jij een paar duizend kcal per dag naar binnen werkt zal je aankomen, zelfs van khda, maar je zal merken zodra je een tijdje bezig bent moet je zelfs moeite doen om aan een bepaalde hoeveelheid kcal te komen, je bent gewoon langer vol, je voelt je fitter.
    Als jij van een belabberd eetpatroon komt en je gaat plots kiezen voor de juiste producten, no shit dat je je fitter gaat voelen. Ik begin er een beetje moe van te worden dat dit soort zaken continue wordt gekoppeld aan KH. Er is nogal een verschil in KH qua voeding. Je kunt je KH halen uit een glas cola, snoep en koekjes. Of je kunt je KH halen uit goede bronnen zoals groente, fruit, zoete aardappelen, volkoren pasta en havermout.
    Daarnaast is het punt wat MissMornie aanhaalt ook juist; kies iets wat je kunt volhouden. Een endurance atleet zal het écht niet goed doen op een laag KH voedingspatroon.
    overgewicht komt door de snel snel maatschappij
    Incorrect... overgewicht komt door onszelf. Iemand met overgewicht heeft dit in bijna alle gevallen zelf veroorzaakt.
    khd arm/beperkt dieet zorgt ervoor dat je weer zelf gaat koken, en je na gaat denken over wat je in je lichaam stopt.
    Wat heeft dit nu weer met koolhydraten te maken?! Sorry, maar deze benadering slaat in mijn ogen kant nog wal. Alsof KH-arm eten ervoor gaat zorgen dat je na gaat denken wat je in je lichaam stopt?! Het gaat om je algehele eetpatroon wat er voor zou moeten zorgen dat je je bewust wordt wat je achterover kegelt.

  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    Opties
    @Lotte Suikervrij eten heeft niets te maken met geen koolhydraten eten. Maar met de extra toegevoegde suikers om een product beter te laten smaken. Vooral als dit ook nog witte geraffineerde suikers zijn die je helemaal niet nodig hebt. Suikers uit koolhydraten en nutteloos toegevoegde suiker zijn twee andere dingen.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Kuusjuh schreef: »
    Suikers uit koolhydraten en nutteloos toegevoegde suiker zijn twee andere dingen.
    Uhm, suikers zijn toch gewoon hoolhydraten?

    Ik begrijp best dat je toegevoegde suikers probeert te vermijden. Maar of ik nu 10 klontjes in de koffie gooi, of een handje puur natuur biologische druiven neem. Beide bevatten suikers die onder koolhydraten vallen.

    http://www.smulweb.nl/blog/tips_en_tricks/3939/koolhydraten-en-suikers geeft een redelijke uitleg.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat Commot zegt klopt. Of het 'voedzaam' is, is een ander verhaal. Je lichaam denkt alleen in koolhydraten, vetten & eiwitten. Het kan niet onderscheiden of jij nu een suikerklontje eet of een stuk fruit. Het gaat alleen af op die 3 macros. Of zo'n product dan voedzaam is, is dus een ander verhaal. In die context kun je natuurlijk beter voor fruit kiezen, dan voor een klontje suiker... Echter blijft het voor je lichaam koolhydraten.
  • Teefje3k
    Teefje3k Berichten: 14
    Opties
    Ik ben het niet eens met Commot. Er is wel degelijk verschil tussen geraffineerde, zwaar bewerkte suikers en suiker in zijn natuurlijk verband aangetoond. De aangegeven linkt verklaart niets daar over.
    Verders kan je redelijk makkelijk wat khd uit de rest van je mogelijkheden halen. Wie strikt khd arm eet, pakt ook geen fruit, deze khd worden natuurlijk op de dagconsumtie erbij geteld. Er zitten zelfs khd in sla.
    Verders is aangetoond dat je vet nodig hebt om vet te verbranden, dus die reep bacon, of dat lepeltje kokosolie om je vlees te bakken zijn oké.
    Door op khd te leren vallen toegevoegd suikers automatisch weg. Ik zelf had dat al toen ik geen E-nummers meer wilde eten en ivm diabetes geen khd/suikers meer opgedrongen wilde krijgen.

    Heel persoonlijk is dit (paleo) het aller eerste echte dieet dat ik volg. Het weglaten van een behoorlijk aantal producten die en leven lang heel gewoon waren ging tot nu toe verrassend makkelijk. Een wereld van ongekende producten gaat voor mijn open.
    Terug naar khd arm eten en ik bedoel niet per se Atkins. Dat is het de bedoeling dat je tussen de 20 en 30khd per dag blijft. Dat zorg dat je in ketose raakt (verhoogde vetverbranding). Mijn nieren zijn er te slecht voor, imho zou dit dieet even met je arts besproken worden. Niet vanwege het tekort am khd, maar vanwege de ketose.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Teefje3k schreef: »
    Ik ben het niet eens met Commot. Er is wel degelijk verschil tussen geraffineerde, zwaar bewerkte suikers en suiker in zijn natuurlijk verband aangetoond.
    Ik beweer ook niet dat dit niet zo is. Mijn punt is dat suikers, in welke vorm dan ook, onder hoolhydraten vallen, en daarom de stelling "Suikers uit koolhydraten en nutteloos toegevoegde suiker zijn twee andere dingen" niet klopt of op zijn minst verwarrend is. Dat er binnen de koolhydraten verschillende suikers zijn die je lichaam verschillend verwerkt is best aannemelijk.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Maar goed: al met al zit Joost zich al 12 dagen zich vol te eten aan vlees en groenten en zit zich te verkneukelen om deze discussie......
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    :D
  • tinygirl2
    tinygirl2 Berichten: 16 Member
    Opties
    :p
  • Teefje3k
    Teefje3k Berichten: 14
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Je hebt helemaal gelijk Nepq, niet alleen in jouw ogen. Dat is JUIST waarom veel diëten niet werken. Het is een bepaalde periode... en wat gebeurd er na die periode? Je dient je levensstijl inderdaad aan te passen en dit zul je vol moeten houden tot je dood gaat. Daarom moet je een "stijl" kiezen wat je heel goed kan volhouden, zonder dat je continue het gevoel hebt dat je dingen niet mag. Zoiets houd een mens niet lang vol

    Je hele leven lang zullen er dingen zijn die je niet mag, deal with it.
    Vorig jaar ben ik cold turkey gestopt met roken, na 41 jaar non-stop gerookt te hebben. Dit is gelukt op puur wilskracht. Ik besloot "Dit wil ik niet meer".
    Jaren geleden ben ik al begonnen geen kant en klaar producten meer te kopen ivm ongewenste toevoegingen, en dan valt er heel erg veel meer weg als je zou verwachten, maar omdat je/ik dat zelf zo wil, is het geen enkel probleem. Zo zie ik mijn afwenden van khd ook. Dit wil ik niet meer en ik vind het tot nu toe totaal geen probleem. Ik mis niets. Het zelf niet meer willen maakt ook dat ik met andere ogen door de supermarkt loop. Ik realiseerde onlangs dat ik de hele koek en taartsectie midden in het hoofd gangpad tegenover de kassa's totaal niet opgemerkt heb terwijl ik er 2 keer direct langs moet, net zoals ik hele gangpaden niet register omdat dat voor mij niets te vinden is.
    Gewoon omdat ik het niet meer wil. Wat ik niet mag blijft en verleiding. Ik ben ervan overtuigt dat je jezelf succesvol kan denken.
    Natuurlijk weet ik niet hoe ik er over 10 jaar over denk maar nu past het voor mijn en dat gaat het om, iets vinden dat goed voor je lijf is en bij je past. Oh ja, en op den duur dat gedeelte van"goed voor je lijf" niet overslaan.
    Het begrip "dieet" wordt alsmaar niet in de zijn van het begrip gebruikt. Dieet is niet tijdelijk bedoeld, dat hebben wij ervan gemaakt.




  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als paleo jouw stijl is, dan is dat prima toch?
  • Teefje3k
    Teefje3k Berichten: 14
    Opties
    Ik weet het niet, ik zoek ook. Waar het om gaat is de mindset waarmee je beslissingen voor jezelf neemt. Itzhannes, het ging niet over paleo maar over wat je eigen brein kan bijdragen aan succes bij wat je voor jezelf beslist. Iets zelf niet meer willen is iets anders als iets niet mogen. Nog een keer samenvattend wat ik al zei.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    maar woon jij alleen teefje3k? Mijn kinderen waarderen het toch niet als ze alleen wortel moeten eten, hoewel ze graag groente en fruit eten, willen ze toch ook wel eens een koekje of snoepje (er liggen hier nog 2 half volle tassen met snoepgoed van sint maarten) Een open verpakking is toch wel aantrekkelijk
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Hier wonen ook nog twee snoepers onder ons dak. Het enige wat ik van hen vraag is dat ze niet vlak voor mijn ogen "zondigen" en dat respecteren ze. Maar het is niet altijd gemakkelijk. Gisteren was een collega verjaard en had taarten meegebracht. Kan moeilijk verwachten dat ze ergens in een hoekje gaan staan om taart te eten en dan is het even slikken en op karakter doorgaan.
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    @dcav0304 Waarom zou je niet een (klein) stukje taart nemen? Een paar maal een trap op en neer en het is weer in balans. Als je je zelf alles ontzegt, alle leukigheidjes, alle social events, als je helemaal niets meer mag, wordt je afvalonderneming zo krampachtig. Dat je het dan volhoudt tot je streefgewicht en daarna -wanneer 'alles' plots weer mag- op dat gewicht blijft, die kans acht ik niet groot eerlijk gezegd.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Tijdens de week houd ik me strikt aan de opgegeven calorieën, in het weekend wordt er al eens minder gekeken naar de calorieën en kan er dan al eens een stuk taart of cake vanaf als ik gezellig en rustig kan tafelen met mijn echtgenote. Maar "mijn afvalonderneming" (zoals je het zo leuk noemt :) ) voelt helemaal niet krampachtig aan hoor. Als ik zie wat ik nu al weer kan tegenover vroeger (en mijn streefgewicht is bijlange nog niet gehaald) dan kan ik er alleen maar super gemotiveerd tegenaan kijken. Ben me ook bewust van het gevaar eens het streefgewicht bereikt is, heb dit enkele jaren geleden al ervaren en ben vastbesloten om het zover niet meer te laten komen (ook weinig keuze volgens de cardioloog, 't is dat of regelrecht naar een hartinfarct stevenen).
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    dcav0304 schreef: »
    .. (ook weinig keuze volgens de cardioloog, 't is dat of regelrecht naar een hartinfarct stevenen).

    Zo, dat is niet eens een stok achter de deur, maar een hele boomstam!

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @SteadfastDharma, Er zijn ook mensen die een strikte levensstijl hebben en dus niet kiezen voor een stukje taart of koek, ondanks dat dit heus wel eens mag (meestal, althans in mijn geval, plan ik mijn lekkernijen. Zo kan ik rekening houden met mijn kcal-intake). Ik heb dit zelf ook. Op dit forum zitten weinig mensen die een strikt voedings- en trainingsschema hebben, dat heb ik wel gemerkt. Meer met het oog op training & sport. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar daarin is er qua voeding wel een wezenlijk verschil. Om even terug te grijpen naar jouw vraag waarom dcav0304 geen stukje taart neemt, is dat wellicht de reden?

    In mijn geval bijvoorbeeld hoef ik niet af te vallen, nooit gehoeven, maar ik heb wel een voedingsschema waaraan ik mij houd. Ik kies hier zelf voor en ik gun mijzelf zo nu en dan echt wel wat lekkers, alleen is dit vaker "gepland", zodat ik hier rekening mee kan houden. Dit is mijn levensstijl en ik moet bekennen dat dit niet voor iedereen is. Echter haal ik mijn vreugde en energie uit mijn sport en de resultaten die ik hiermee haal en dat is inclusief voeding. Helaas horen hier dan inderdaad wat offers bij, maar goed daar ben ik mij ook van bewust. Dit sluit dan ook een beetje aan wat Teefje aangeeft; de mindset heeft hier ook mee te maken en ik ben er ook wel van overtuigd; dus als je echt iets wilt, dan doe je dit ook en kun je met de juiste mindset heel veel dingen bereiken :smiley:

    Op dit moment ben ik overigens bezig met vetverlies en heb derhalve een calorietekort. Ik moet dus met zorg uitkiezen wat ik eet :stuck_out_tongue:
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    Opties
    Commot schreef: »
    Kuusjuh schreef: »
    Suikers uit koolhydraten en nutteloos toegevoegde suiker zijn twee andere dingen.
    Uhm, suikers zijn toch gewoon hoolhydraten?

    Ik begrijp best dat je toegevoegde suikers probeert te vermijden. Maar of ik nu 10 klontjes in de koffie gooi, of een handje puur natuur biologische druiven neem. Beide bevatten suikers die onder koolhydraten vallen.

    http://www.smulweb.nl/blog/tips_en_tricks/3939/koolhydraten-en-suikers geeft een redelijke uitleg.

    dit dus, het lichaam ziet geen verschil
  • yvonnevleghels
    yvonnevleghels Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik heb dat koolhydraatarm dieet vorige week 4 dagen gevolgd en was er helemaal klaar mee. Nul energie, nul concentratie, ik werd neerslachtig en voelde me ongezond door het alleen maar eten van eieren, mager vlees en vette vis. Bovendien raakte ik na 1 dag al "verstopt". En al mijn spieren verzuurden bij Bodypump, al na 1 dag!

    Hieperdepiep HOERA: ik was 2 kilo kwijt, maar hieperdepiep OHNEE: mijn vetpercentage was 3 procent gestegen. Normaal gesproken geef ik niet zo makkelijk op, maar ik voelde me echt gewoon niet lekker.

    Ik heb nu sinds afgelopen zaterdag de MFA en ben nu alweer een halve kilo kwijt en mijn vetpercentage is 6 % gedaald! En heb mijn energie weer terug! En ben ook niet meer verstopt. Maar...ik moet zeggen, voor anderen werkt het wel, want een collega van me is ook veel kwijt en is nog net zo energiek. Ik denk dat het voor iedereen gewoon heel persoonlijk is.


  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    Opties
    MFA?

    Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet dat geen enkel dieet dat specifiek iets weg laat op de lange termijn werkt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    MFA?
    Ik denk dat Yvonne MFP bedoelt... :wink:
  • yvonnevleghels
    yvonnevleghels Berichten: 15 Member
    Opties
    Sorry, beginnersfoutje.. ;-)