Afvallen is heel eenvoudig... - Pagina 3 — Dutch (Netherlands)

Afvallen is heel eenvoudig...

Opties
13»

Reacties

  • Pulle32
    Pulle32 Berichten: 21 Member
    Opties
    Hier nog een beginnersvraagje:

    MFP heeft voor mij berekend dat ik 1200 kcal mag hebben per dag. Is dit niet weinig?

    Als ik mijn calorieverbruik bereken dan krijg ik dit:
    BMI 25,71
    BMR 1459
    TDEE 1750

    Mag ik dit dan optrekken naar 1400 kcal per dag? Of ga ik dan niet veel gewicht verliezen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik denk dat je eerst even dient te weten wat deze afkortingen inhouden. Als je dit al weet dan kun je deze post als niet verzonden zien :stuck_out_tongue:

    BMR = Basic Metabolic Rate. Dit is je ruststofwisseling. Dit is het aantal kcal wat je lichaam nodig heeft om normaal te functioneren.
    TDEE = je verbuik incl. je activiteitenlevel (dus zeg maar je sporten). Dit aantal kcal heb je nodig om naast het sporten op gewicht te blijven. Als je je kcal-inname hier mee berekend, dan dien je niet bij te eten wat je verbrand, omdat je het activiteitenlevel immers al meegenomen hebt.

    1200 kcal vind ik persoonlijk erg weinig. Volgens mij houd MFP geen rekening met je sport en het verbruik hiervan. Het is maar net waar je je prettig bij voelt; lager in kcal en bij eten, of een vast aantal kcal per dag waarbij je niet bij eet. Ik zou eens je behoefte uit laten rekenen op de verschillende websites die hier al eens genoemd zijn.

    Je "mag" alles en niemand kan voorspellen hoe jij gewicht gaat verliezen. Ik zou zeggen; test het uit. Een tip heb ik wel; ga in het begin niet al te laag zitten, omdat als je lichter wordt en je je inname bij moet stellen, je erg weinig ruimte over hebt om nog lager te gaan zitten.

  • Pulle32
    Pulle32 Berichten: 21 Member
    Opties
    Ja op de site waar ik dit berekend heb stond de uitleg ook :smile:
    Dus ik vermoedde dat ik dan met 1400 kcal wel goed zat om te beginnen?

    Ik heb een burojob, maar ik loop wel geregeld rond, en doe trappen ipv de lift, maar dat tel ik niet mee. Enkel een echte wandeling of inspanning registreer ik dan wel.

    Ben benieuwd... :wink:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik zou zeggen, test het uit...