proteïne dieet — Dutch (Netherlands)

proteïne dieet

Opties
rijmkonijn
rijmkonijn Berichten: 30 Member
Hoi, Ik krijg al een hele tijd de knop niet omgedraaid en ga keer op keer weer op mijn bek met "evenwichtige en gezonde voeding". ik weet niet meer wanneer ik mezelf bij MFP had ingeschreven maar dat is dus al maanden geleden en toch kom ik er niet toe. Dat terwijl ik een 6-tal jaren geleden (voor rookstop) er toch op die manier in geslaagd was om heel wat gewicht te verliezen. Sinds mijn rookstop blijf ik soul-food eten als vervanger van ... met de nodige gevolgen vandien.
Nu dacht ik opnieuw te starten en als aanzet een kuur 14 dagen proteïne dieet te beginnen. Kineslim aankopen en dan nadien terug over te schakelen naar gezond.
Wat denken jullie daar over ?

Mieke

Reacties

  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    rijmkonijn schreef: »
    ... 14 dagen proteïne dieet te beginnen. Kineslim aankopen en dan nadien terug over te schakelen naar gezond.
    Klinkt voor mij toch als uitstellen. Uiteindelijk moet je toch weer de switch maken naar een gezonde levensstijl. Of je daar nu direct mee begint, of na een of ander commercieel dieet product alsnog mee moet beginnen. Het lijkt mij persoonlijk moeilijker om te switchen als je net uit een streng dieet komt, dan is het verlangen naar de soulfood waarschijnlijk groter dan dat je geleidelijk bewuste aanpassingen maakt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wil je mijn oprechte mening weten? Niet doen. Het zijn allemaal quick-fixes... en er bestaat niet iets als een quick-fix. Je zult veel sneller weer terugvallen in je oude patroon. Ook het woord "eiwitdieet" geeft mij al de kriebels, plus... waarom 14 dagen een proteïne-dieet? Wat is jouw achterliggende gedachte bij dit dieet? Als het je gaat omdat je denkt van KH dik te worden, zal ik je meteen uit de droom helpen. Dit is een fabel. Als je wilt afvallen zullen je toch echt een tekort in je energiebalans dienen te creëren en de verhoudingen maken in eerste instantie niets uit. Ga dus eerst een na wat je kcal-inname/ behoefte is (staat genoeg op dit forum) en ga vanuit daar beginnen.
  • rijmkonijn
    rijmkonijn Berichten: 30 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    waarom 14 dagen een proteïne-dieet? Wat is jouw achterliggende gedachte bij dit dieet? Als het je gaat omdat je denkt van KH dik te worden, zal ik je meteen uit de droom helpen.

    De achterliggende gedachte is vooral dat ik gewoon niet "in actie schiet" of het gewoon niet volhou, toch niet langer dan 1 of 2 weken ... . Dit is geen gemakkelijke periode op andere vlakken ... misschien daardoor. ik kan echter niet blijven wegkijken en uitstellen (18 kg meer na mijn rookstop is echt wel heel veel). Dus dacht ik ... ferm startschot geven en dan er goed tegenaan. Ik vroeg me eerder af of in hoeverre zo een dieet echt ongezond is.

    dank je wel voor jullie reakties in ieder geval.


  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Waarom begin je niet eerst eens met registreren wat je nu eet? En dan wel eerlijk, he! Dan krijg je inzicht (waarschijnlijk) in de producten die te veel calorieën bevatten en waarvan je denkt dat je eigenlijk best zonder had gekund. Stel je afval-doel vervolgens niet te hoog in: het is er ook niet in 1 maand aangekomen, dus waarom er wel vanaf in 1 maand? Dat is echt niet te doen.
    Een eiwit-dieet of wat voor 's dieet dan ook is voor mij persoonlijk een non-go: het wijkt te veel af van je gewone dagelijkse voeding en is daarom niet vol te houden.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Heel anders gaan eten dan je nu doet door iets heel veel of niet te eten zal je waarschijnlijk niet helpen. Zoals ave1969 al zegt kun je ook het secuur loggen van je voedsel al zien als de "knop omzetten". Probeer dat eens meer dan 2 weken vol te houden, dan ben je al een eind op weg. Ook het lezen van andermans logboeken kan je aan goede ideeën helpen. Afvallen is en blijft lastig; met roken kun je stoppen met eten niet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je inzicht hebt in je eigen inname (in welke vorm dan ook), dan ben je zowat al halverwege! Het kan je helpen om bepaald voedsel te verminderen of te vervangen. Ga eerst eens terug naar de basis, want hoe het nu op mij overkomt is dit een poging gedoemd te mislukken. Vooral omdat het zo drastisch is en dat ga je niet volhouden (gezien je ervaringen). Als je echt langdurig resultaat wilt halen, zul je stapje voor stapje (bij de een gaat dit sneller dan bij de ander) je voedingspatroon moeten aanpassen. Wel op een manier die jij dus kunt volhouden (voor het leven).

    V.w.b. het ongezonde aspect. Je lichaam schrikt zich bij een dergelijke drastisch ommezwaai drie slagen in de rondte. Dit vind ik persoonlijk ten eerste al niet erg gezond. Ten tweede ben ik een tegenstander van het schrappen van een macro-groep (koolhydraten, vetten of eiwitten), omdat je álle 3 nodig hebt voor het goed functioneren van je lichaam & organen. Een eiwitdieet is in mijn ogen dan ook uiterst ongezond op lange termijn. Het kan gunstig werken voor bijv. een bodybuilding prep, waarbij men laag in KH gaat zitten vlak voor een wedstrijd. Dit is echter voor een korte periode en staat tot in geen verhouding (qua doel) welke jij noemt.
  • KimberlySabbe
    KimberlySabbe Berichten: 1 Member
    Opties
    Beste wat je volgens mij kunt doen is 'clean' eten. Quick fixes bestaan idd niet, gezond eten is een levenstijl, geen tijdelijk dieet ofzo... IIFYM (If It Fits Your Macro's) is een methode waar ik heel mooie resultaten van heb... Kun je heel wat research over doen op het internet en is perfect te tracks met MFP! Hier een interessante link:
    http://hiit-blog.dailyhiit.com/hiit-diet/nutrition/calculate-macros-part-2/

    Veel succes!