Homemade healthy icecream met veel eiwitten — Dutch (Netherlands)

Homemade healthy icecream met veel eiwitten

Opties
BlueEyez1984
BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
juni 2015 aangepast in Recepten
Zojuist genoten van een healthy heerlijk zelf gemaakt icecream! Heeeeeerlijk!

Ingrediënten voor 2 porties:
400ml alpro soya kokosmelk
1 schep isolaat perfection (Natural)
1 schep Whey Perfection (vanille)
2 tl pure cacaopoeder
Evt. extra toevoeging: shake&smoothie mix of crispy Whey isolaat van B&F shop

Alles mixen in de blender. Evt. extra toevoeging op laatste moment doorheen roeren! Vervolgens in een ijsmachine doen en circa een half uur laten roeren..

Wat fruit: heb er bosbessen op laatst bij gedaan

Bon appetit!
image.jpg 1017.4K

Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    wat voor nu hebben die isolaat perfection of whey voor het recept?
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    sowieso de vanille smaak van de whey perfection gok ik.

    en geloof dat je met de proteine je de ei dooiers vervangt die je normaal in je ijs doet als je met melk ijs maakt?

    ik kopieer effe wat een site me verteld waarom ze ei in ijs met melk doen:
    Eierdooiers: (alleen bij ijs op zuivelbasis)

    We gebruiken eierdooiers alleen wanneer we ijs maken op basis van zuivelproducten. We gebruiken de eierdooiers dan als bindmiddel, waardoor ze ook de vorming van grote kristallen tegengaan.

    Eierdooiers bevatten ook vetten die het ijs vetter en daardoor gladder en zachter van structuur maken. We kunnen eierdooiers vervangen door andere bindmiddelen, die speciaal voor de ijsbereiding zijn ontwikkeld (fabrieksijs). Het ijs wordt dan minder vet en lichter verteerbaar.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Gezonder maakt toch niet uit? Uiteindelijk draait het toch om de energiebalans... :wink:
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Je hebt diverse manieren om 'verantwoord' ijs te maken. Ik had deze gisteren gemaakt en smaakte zo goed dat ik dacht: laat ik 'm delen ;) Probeer op gezonde wijze toch lekkere dingen te maken!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vaak zijn die ook lekkerder! Behalve in het geval van B&J's... dat kan niemand overtreffen! :wink:
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Vaak zijn die ook lekkerder! Behalve in het geval van B&J's... dat kan niemand overtreffen! :wink:

    KLOPT! ;) Alleen kan ik het dan niet bij een paar hapjes houden hahahah...

  • SunflowerSandra
    SunflowerSandra Berichten: 6 Member
    Opties
    BlueEyez1984 schreef: »
    itzhanne82 schreef: »
    Vaak zijn die ook lekkerder! Behalve in het geval van B&J's... dat kan niemand overtreffen! :wink:

    KLOPT! ;) Alleen kan ik het dan niet bij een paar hapjes houden hahahah...

    Nou bevroren banaan in de blender ('nicecream') en dan erna pure chocola en walnoten erdoor komt aardig in de buurt van Chunky Monkey!! En met cacao lijkt het op die new york smaak :)

    (Weet niet of er minder calorieën inzitten maar ik kan niet zo heel goed tegen melkproducten. Eigenlijk zou ik dat in de zomer ook best als ontbijt kunnen eten... )
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Hmmmmmm klinkt goed @SunflowerSandra
  • Tries80
    Tries80 Berichten: 15 Member
    Opties
    uiteraard gaat het vooral om de energiebalans.
    Maar persoonlijk probeer ik mijn lijf toch meer te voeden dan te vullen.
    dus dan zijn healthy surrogaten toch beter. Voor je energiebalans maakt het vast niet uit of je een zak chips a 300 kcal weg eet of verse ongebrande en ongezouten nootjes a 300 kcal. Maar ik geloof echt dat het gezonder en dus beter is om die noten te eten!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Tries, dat is juist het punt dat veel mensen door elkaar halen en zelfs samenvoegen. Je lichaam denkt niet in voedingsmiddelen, maar alleen in de verhouding KH/ Vet / Eiwitten en dus niet in frietjes, frikandellen of in een appel, havermout. Of de voedingsmiddelen die je tot je neemt "gezond" zijn is een ander ding en staat helemaal los van je energiebalans. Dus als mensen denken dat men bijvoorbeeld meer zou kunnen eten, omdat het "gezond" is, dan zitten deze er toch echt naast. Oók van gezonde voeding kun je dik worden.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    ziet er lekker uit, alleen ben ik niet zo van de chocolade dus ik denk dat ik er een paar bananen in doe
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @BlueEyez1984 Dit ziet er erg lekker uit, helaas heb ik geen ijsmachine (ook geen ruimte meer voor overigens) Maar mocht ik nog een keer andere keuken nemen wil ik er wel 1 aanschaffen
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Alweer tijdje geleden dat ik het gemaakt heb, binnenkort maar weer eens maken! Dit is trouwens ook een topper om te maken en zo simpel! http://www.personalbodyplan.com/library/artikel/374/eiwitrijke-beltsander-brownie
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik had van de week een lekker recept voor een toetje. Een kersen panna cotta (ben gek op kersen)
    Qua calorieën vond ik het nog meevallen, 280 kcal (misschien voor een aantal veel, maar ik heb voordeel dat ik groot ben van nature en dus al rond de 2000 kcal mag zitten per dag en dan nog afval, mijn TDEE ligt tussen de 2400-2500)
    Totale macro's zijn: koolhydraten 20 gram, eiwitten 22 gram, vet 16 gram (maar vet van griekse yoghurt voornamelijk dus niet eens heel slecht voor je)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    BlueEyez1984 schreef: »
    Alweer tijdje geleden dat ik het gemaakt heb, binnenkort maar weer eens maken! Dit is trouwens ook een topper om te maken en zo simpel! http://www.personalbodyplan.com/library/artikel/374/eiwitrijke-beltsander-brownie

    Ok, deze ga ik zeker proberen. Ga die site ook maar ff opslaan denk ik in mijn favorieten