Zelf gemaakte recepten. - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Zelf gemaakte recepten.

Opties
2»

Reacties

  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Ik ga van de week dit recept maken: http://uniquehealthandwellness.com/?page_id=674
    Pompoen/eiwittencake! Ben gek op pompoen :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Er zitten wel natuurlijke zoetstoffen & vanille in, maar het is geen milkshake smaak van de Mac :tongue: . Vaak hoor ik mensen zeggen dat ze zoekende zijn naar een shake die lekker smaakt. Dat is natuurlijk ook prettig, maar ik heb zelf geen behoefte aan een shitload aan suiker of takkezooi die het "werkende" product vervuilen of in de weg zitten. En trouwens, als je een banaantje, wat amandelmelk en een schepje van deze eiwitshake gebruikt, is 'ie prima te beuken hoor :wink: Voeg desnoods een knijpje honing toe en hop... :smile:

    Nou me vriendin is er toch niet mee bezig, dus voorlopig houd ik het bij Whey Perfection van B&F.
    En over de smaak, had een 10-pack gekocht, met 10 verschillende smaken, en daar zitten echt smaken bij die imo lekkerder zijn dan een shake bij de Mac. Had vandaag Cookie & Cream, oh man die was echt hemels lekker gewoon

    Voordeel van deze Whey Perfection vind ik dat ze echt gewoon hoog in eiwitten zijn 75-80% (bij chocoladesmaken is het op zijn laagst maar nog steeds hoog vind ik) en prima te maken met alleen water. Heb ze ook wel eens gehad, die moest je al met melk doen, anders waren ze echt niet binnen te houden.

    Jij zegt het gaat niet om de smaak, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik wil ook wel dat het lekker is. Ik ga niet dingen naar binnen werken die ik echt niet lekker vind.
    Zoals pindakaas is ook goed voor je, maar dat eet ik echt niet hoor
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ieder zijn ding hoor Gustaaf. Ik betaal liever voor het werkende product en niet voor de vulmiddelen die je veelal ziet. Daarnaast is Body & Fit erg slecht in het nieuws geweest betreffende de ingrediënten die in hun whey hebben....
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Oh serieus? Ach zo is er overal wel wat voor te zeggen. Maar mag ik vragen waar jij je eiwit shakes koopt? Ben nooit te beroerd voor een vergelijkend onderzoek :D
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    lekkere smaken maar toch goede shakes kun je vinden bij https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/whey-delicious

    Zullen er vast wel meer zijn maar weet wel dat de tests van het bodybuilder form die ze hadden gedaan, om te kijken of het klopt wat er op de verpakking staat. Over de B&F shake niet lovend was ze waren wel heel erg blij met die van xxl die in de link staat.

    Dit zijn overigens de test uitslagen van de xxl producten : https://xxlnutrition.com/forum/discussion/13956/labtesten-producten-xxl-nutrition




  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik gebruik eigenlijk geen eiwitshakes, nooit een voorstander van (geweest), omdat ik de persoonlijke opvatting heb dat je alles uit je eigen voeding kunt halen. Ik héb wel een eiwitshake, maar gebruik ik op het moment niet vanwege mijn kcal-restrictie (het zijn nl. wel weer 100 kcal per portie). Ik heb 't dus eigenlijk meer als 'nood'. Ik gebruik de shake van Garden of Life, zonder kunstmatige toevoegingen.

    Ja, Body & Fit kwam slecht in het nieuws betreffende het profiel van hun shakes. Deze klopte niet, eiwitpercentage was veel minder, er worden hulpstoffen gebruikt die in grote aantallen waren verwerkt (die ook niet op het label stonden geloof ik).

    Hier wordt dit o.a. besproken:
    http://voeding-en-fitness.nl/stikstofanalyse-whey-perfection/
    http://www.fitnessforum.nl/index.php/topic/13073-lab-testen-whey-poerfection-bf-en-whey-delicious-xxl-nutricion/
    http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/onafhankelijke-labtest-whey-perfection-378064/
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Hmmm misschien dan toch maar switchen. Echter als je de reacties leest, het merendeel maakt die paar gram minder niet uit. Blikje tonijn extra en je hebt het verschil gecompenseerd :smile:
    Maar ga de volgende keer een bij XXL bestellen, is niet heel veel duurder namelijk.

    @itzhanne82 Aangezien ik met mijn voeding ook rekening heb te houden met mijn wederhelft die niet hiermee bezig is, is het voor mij lastig om alles uit mijn normale voeding te halen. Dan is dit gewoon een goede oplossing. Ik zou namelijk niet weten hoe ik 140-150 gram eiwitten haal uit normale voeding zonder ook in vetten er ver over heen te gaan (nee ga niet alleen eiwit eten en het eigeel weggooien) Elke dag kipfilet of tonijn eten word namelijk saai, en dat is ook iets wat ik niet wil.

    En ik heb niet de financiële middelen om elke dag 2 verschillende maaltijden te bereiden.
    Denk dat als ik single zou zijn, mijn voeding makkelijker zou zijn om onder controle te houden.

    Maar ach ik wil niet voor volledig ripped gaan, dat is mijn doel ook totaal niet. Sixpack is niet voor mij weggelegd (ja kan wel natuurlijk, maar wil het niet). Tuurlijk wil ik wel mijn buik wat platter krijgen en die zwemband verliezen, maar daarna ben ik tevreden.

    Ik wil wel gewoon me lekker voelen. Lekker kunnen sporten en niet moe zijn na half uur fietsen of half uur wandelen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Denk dat als ik single zou zijn, mijn voeding makkelijker zou zijn om onder controle te houden.
    Ik zeg wijselijk niets... :tongue:

    Klopt hoor, ieder zijn ding. Het IS ook een makkelijk bron om eiwitten binnen te krijgen, daar niet van. Echter eet ik liever voedsel, dan dat ik het drink want dan heb ik na een half uur weer honger... :blush:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Denk dat als ik single zou zijn, mijn voeding makkelijker zou zijn om onder controle te houden.
    Ik zeg wijselijk niets... :tongue:

    Klopt hoor, ieder zijn ding. Het IS ook een makkelijk bron om eiwitten binnen te krijgen, daar niet van. Echter eet ik liever voedsel, dan dat ik het drink want dan heb ik na een half uur weer honger... :blush:

    Oh dat honger gevoel heb ik totaal niet.
    Ik eet momenteel echt omdat ik nog niet aan mijn doel zit.

    Maar helaas staat er dan soms 's avonds weer een kaasje (brie oid) op tafel met toastje en ja dat vind ik dan gewoon lekker. Gelukkig niet te vaak, zo'n 1 keer per 2-3 weken momenteel (je weet wel, lekker samen op balkon zitten)

  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > itzhanne82 schreef: »
    >
    > Denk dat als ik single zou zijn, mijn voeding makkelijker zou zijn om onder controle te houden.
    >
    >
    >
    > Ik zeg wijselijk niets... :tongue:
    >
    > Klopt hoor, ieder zijn ding. Het IS ook een makkelijk bron om eiwitten binnen te krijgen, daar niet van. Echter eet ik liever voedsel, dan dat ik het drink want dan heb ik na een half uur weer honger... :blush:
    >
    >
    >
    >
    > Oh dat honger gevoel heb ik totaal niet.
    > Ik eet momenteel echt omdat ik nog niet aan mijn doel zit.
    >
    > Maar helaas staat er dan soms 's avonds weer een kaasje (brie oid) op tafel met toastje en ja dat vind ik dan gewoon lekker. Gelukkig niet te vaak, zo'n 1 keer per 2-3 weken momenteel (je weet wel, lekker samen op balkon zitten)

    Kazen zijn ook mijn zwakte :neutral: ik mag ze echt niet in huis halen, caloriebommetjes