Nieuw Schema - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Nieuw Schema

Opties
2

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Maar 10 gram honing 3-4 keer per week kan toch niet zoveel kwaad lijkt me?
    Daarnaast is het honing vers van de imker
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Nope.. neem het iig in rond de ochtend... want als je het in de avond inneemt.. dan heeft je lichaam geen tijd meer om het te verbranden waardoor het wordt opgeslagen als vet...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Euhm... verbranding van je lichaam gaat de hele dag door bij mijn weten.

    Heb hier kennis op MFP zitten, welke zelf toch behoorlijk afgetraind is, en hij zegt ook gewoon dat je kan eten 's avonds.
    Alleen vraag je zelf af, heb je die voeding nog nodig?
    Als ik nog ben wezen sporten eet ik wel gewoon nog daarna. Sowieso eiwitten na het sporten, maar probeer echt niet veel meer te eten, gewoon ook omdat ik al mijn voeding al binnen heb als het goed is :smile:
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Gustaaf,

    wanneer verbrand je meer?

    als je actief ben of wanneer je in de rustfase zit?

    Lijkt me duidelijk toch ;)
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    en je kan absoluut in de avond eten dat moet zelfs.. maar ik had het over de suikers...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ah op die manier, sorry had je even verkeerd begrepen
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    maakt niet uit ;)

    als je meer vragen hebt just let me know.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Nou om terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag, is er iemand die echt een schema voor me kan maken wat dus gericht is op vetverbranding (het liefst dmv beetje cardio en gewichttraining)
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Ehm ja kan ik wel voor je maken. :)
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Maar word wel maandag.. heb zo weekend.. zal het in een excel schema zetten. Je zit bij een sportschool?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het verschil tussen havermout en havervlokken is volgens mij de 'vlok' zelf. Je hebt oatmeal (instant oats), dit is wel de meest bewerkte variant, en is snel klaar (kokende melk/ water erop, roeren, even laten wellen en hop eten). Je hebt ook oatmeal die je 10 min. moet koken, de vlokken volgens mij, (die vind ik zelf -ook- niet lekker, omdat die een stuk 'harder' zijn) om te garen. Daarnaast heb je volgens mij ook nog de stealcut oats en dat is echt de volledige korrel als ik mij niet vergis en is enigszins, als ik het goed hebt, te vergelijken met de oats die je 10 min. moet koken. Bij deze variant heb je ook een bite. Ik houd het bij de quick oats, omdat ik die het lekkerst vind en zijn tevens ook het snelst klaar (niet dat dat uit zou maken, dus een goeie bijkomstigheid).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Nope.. neem het iig in rond de ochtend... want als je het in de avond inneemt.. dan heeft je lichaam geen tijd meer om het te verbranden waardoor het wordt opgeslagen als vet...
    Dat is maar de halve waarheid Peter. Je verbranding gaat 24/7 door en stopt niet na bijvoorbeeld 20.00 (dat is dus een fabel). Je organen nemen volgens mij bijna 80% van je inname op als energie, puur om alles werkend te houden. Je organen, weefsel en spieren stoppen niet, dus... :wink:

    Wat natuurlijk wel zo is, is dat je grote maaltijden met veel voedingsstoffen het beste overdag kan nuttigen, omdat je daar de rest van de dag meer aan heb dan als je ligt te slapen. Als je af wil vallen maakt het tijdstip van je maaltijden in feite niets uit, omdat het uiteindelijk gaat om je algehele tekort (het beste bekijk je dit per week). Echter is het óók, wellicht net zo belangrijk, van belang dat je je lichaam voedt voor herstel. Als je dit zou verwaarlozen (en bijv. niets zou eten na een heftige training), dan heb je niets aan die training omdat het lichaam zich niet herstellen.

    On a side note; heel veel mensen denken dat er een magisch window is na het trainen, ook dit is een fabel. Ja, je spieren staan meer open voor opname na een training, maar deze opname houdt meerdere uren aan. Daarnaast heeft je lichaam na een hevige workout meer aan direct snelle koolhydraten dan eiwitten; dit kan beter een uur erna bijvoorbeeld. Maar dan heb je het echt over programmering van voeding.

    Ik ben tevens van mening dat je het beste bepaalde voeding voor je doel kunt gebruiken. Dus een banaantje of fruit voor- of na je workout en liever niet als tussendoortje. Dan kan de voeding zijn doel dienen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    PeterBoon36 schreef: »
    Maar word wel maandag.. heb zo weekend.. zal het in een excel schema zetten. Je zit bij een sportschool?
    Geen probleem, en in excel is ideaal, aangezien ik ook alles bijhoud ik excel
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Nope.. neem het iig in rond de ochtend... want als je het in de avond inneemt.. dan heeft je lichaam geen tijd meer om het te verbranden waardoor het wordt opgeslagen als vet...
    Dat is maar de halve waarheid Peter. Je verbranding gaat 24/7 door en stopt niet na bijvoorbeeld 20.00 (dat is dus een fabel). Je organen nemen volgens mij bijna 80% van je inname op als energie, puur om alles werkend te houden. Je organen, weefsel en spieren stoppen niet, dus... :wink:

    Wat natuurlijk wel zo is, is dat je grote maaltijden met veel voedingsstoffen het beste overdag kan nuttigen, omdat je daar de rest van de dag meer aan heb dan als je ligt te slapen. Als je af wil vallen maakt het tijdstip van je maaltijden in feite niets uit, omdat het uiteindelijk gaat om je algehele tekort (het beste bekijk je dit per week). Echter is het óók, wellicht net zo belangrijk, van belang dat je je lichaam voedt voor herstel. Als je dit zou verwaarlozen (en bijv. niets zou eten na een heftige training), dan heb je niets aan die training omdat het lichaam zich niet herstellen.

    On a side note; heel veel mensen denken dat er een magisch window is na het trainen, ook dit is een fabel. Ja, je spieren staan meer open voor opname na een training, maar deze opname houdt meerdere uren aan. Daarnaast heeft je lichaam na een hevige workout meer aan direct snelle koolhydraten dan eiwitten; dit kan beter een uur erna bijvoorbeeld. Maar dan heb je het echt over programmering van voeding.

    Ik ben tevens van mening dat je het beste bepaalde voeding voor je doel kunt gebruiken. Dus een banaantje of fruit voor- of na je workout en liever niet als tussendoortje. Dan kan de voeding zijn doel dienen.

    Ik ben het met je eens ;)

    Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je moet opletten wat je eet voordat je naar bed gaat... Je zal in je rust afhankelijk van je gewicht tussen de 60 en 100 Kcal per uur verbranden...

    Persoonlijk neem ik een bak kwark omdat die de trage eiwitten bevatten wat dus gedurende nacht goed word opgenomen..

    Je hebt een hoop kennis :) das top. dus als je nog meer tips and tricks voor me hebt mag dat altijd. ;)

    Ben behoorlijk ervaren op het gebied van trainen.. maar voeding moet ik nog aardig wat over leren. :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja itzhanne weet idd behoorlijk wat over voeding en training. Vind ik altijd leuk om van mensen als jou en haar te leren (ook al kan ik eigenwijs zijn haha)
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    hahaha.. als je maar open staat voor nieuwe dingen.. ;)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Altijd open voor nieuwe dingen, absoluut. Anders raak je zo vastgeroest :tongue:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat vind het allermooiste van kennis; als mensen open staan om te leren en nieuwe kennis/ ervaring op te doen. Ik lees inderdaad veel artikelen welke eigenlijk alleen bestaan uit evidence based. Dit houdt niets meer in dan dat het op wetenschappelijke basis is en dus tastbaar en bewezen. Of bewezen; in ieder geval de wetenschappelijke kant van een bepaalde aanname of theorie.

    Nu dat ik ook vandaag met mijn reverse ben begonnen wilde ik dit onder goede begeleiding doen. Samen met Anne Haakmeester gaan we dit doen. Zij hoort thuis bij Team Droog, een hele club mensen die erg veel kennis hebben betreffende voeding en training. Ik merk dat ook gelijk aan haar verkregen schema en aanpak. Hopelijk mede daardoor hoop ik op een goede reverse en zal voor een nieuwe cut volgende jaar ook wel weer bij haar aankloppen.
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Ben benieuwd! :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Hoe ben je in contact gekomen met haar? Wel gaaf dat zo iemand je dan helpt. Ik weet dat mijn voeding niet optimaal is, en dit heeft diverse oorzaken die ik eerst op orde moet krijgen alvorens ik me meer daarmee bezig zal gaan houden.

    Tot die tijd is het voor mij noodzaak wekelijks minder te eten als dat ik verbruik, je weet wel, calories in - calories uit. Aangezien ik toch voornamelijk nu nog wil afvallen om de vetmassa kwijt te raken.

    In combinatie met het sporten spiermassa zo veel mogelijk behouden, en toch wel zo veel mogelijk proteïne eten, heb overigens wel gelezen dat je tussen 1,5 keer en 2 keer je lichaamsgewicht in kg moet eten voor optimaal resultaat, en het dus voor mij geen zin zou hebben om 200 gram eiwitten te eten, dat het geen beter effect heeft. Geen idee in hoeverre dit waar is overigens. Heb dit nergens wetenschappelijk onderbouwd gezien.

    Waar haal jij je artikelen overigens vandaan? Ben niet super goed thuis in die wetenschappelijke artikelen, waardoor je op die bro-science sites uitkomt, wat ik dan toch met heel veel korreltjes zout neem haha
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik volgende haar al op instagram en zo nu en dan pluisde ik door haar website. Ik zag toen dat zij ook helpt met macro's e.d. en was benieuwd wat zij voor mij zou kunnen betekenen. Haar intake is zeer uitgebreid, dus dat kwam al best deskundig over. Daarnaast werkt zij ook evidence based, dus niets van dat zweverige citroensap op de nuttigere maag helpt je vet verbranden aanpak.. :tongue:

    Ik kijk veel op fitzonderfabels, artikelen die guy droog & jelmer de boer schrijven of naar verwijzen in hun blogs.

    Je eiwitinname dient max 2gr per kg lichaamsgewicht te zijn, meer heeft geen zin en is ook nooit bewezen dat dit bijdraagt aan meer spiergroei. 1,5gr-1,8gr is echt meer dan voldoende.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja ik houd 1,5 aan. Maar wat ik nou nooit weet, is dat van je Lean Mass, of je totale gewicht? Scheelt zo'n 20 kg bij mij, dus ook zo'n 30 gram eiwitten haha

    Misschien dat ik ook ooit nog doel ga stellen voor helemaal droog trainen, maar voorlopig maar eerst mijn andere doelen bereiken.
    Te veel doelen hebben is ook niet goed. Kan beter tussendoor bijstellen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Naar mijn weten is het per kg lichaamsgewicht, althans, zo heb ik het altijd gemeten. Hier een artikel waar je het e.e.a. kan nalezen en kan berekenen:

    http://fitzonderfabels.nl/article/hoeveel-eiwit-moet-je-dagelijks-eten-voor-spierontwikkeling/
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja ik dacht ook per kg gewicht, maar denk misschien weet jij of het anders is
    ach ik houd dat maar gewoon aan, dat is voor mij dan 135 gram ongeveer. Is het wel per lean mass dan zit ik er dus boven, maar nog net onder de 2
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Waarom moeten mijn andere reacties eerst goedgekeurd worden? En waarom duurt dit zo lang?