Even voorstellen - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Even voorstellen

Opties
2

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @M4ndy2878 wauw dat is een heftig verhaal zeg. Gelukkig gaat het nu goed met je. En je hebt ze mooi het tegendeel bewezen, want je bent al wel 30 kg lichter, so TAKE THAT! :smiley:

    Erg knap van je dat je niet bij de pakken neer gaat zitten.
  • M4ndy2878
    M4ndy2878 Berichten: 23 Member
    Opties
    @itzhanne82 idd en je hoeft je er niet bij neer te leggen als je iets aan je schildklier hebt. Je moet er misschien iets langer over doen. Maar het is mogelijk. Ik ben het bewijs dat het kan.
  • M4ndy2878
    M4ndy2878 Berichten: 23 Member
    Opties
    @Gustaaf85 dank je!!
    "The only one who can tell you "you can't" is YOU.... and you don't have to listen."
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Helemaal waar! Heb op mijn scherm op werk een support bandje hangen met: Kan niet? Bestaan niet!
  • M4ndy2878
    M4ndy2878 Berichten: 23 Member
    Opties
    Ook waar!!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Uitgebreide discussie hier. Maar zet hem op! Het komt goed. En een warm welkom natuurlijk.
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Wauw M4andy, goed bezig! Wat een verhaal, ondanks je schildklierproblemen toch zo goed afvallen. En het er niet bij laten zitten. Respect, absoluut.
  • M4ndy2878
    M4ndy2878 Berichten: 23 Member
    Opties
    dank je wel!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Mooi resultaat Mandy, Ga zo door. Ik laat trouwens mn vet en spiermassa meten in de sportschool dmv een Bodyscan. Daar kun je heel veel mee af lezen .
  • M4ndy2878
    M4ndy2878 Berichten: 23 Member
    Opties
    @janeckbear dat doen ze bij mij ook. Alleen mijn vetpercentage meten ze met een tang.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Bodyscans zijn veel minder nauwkeurig, helaas. Volgens de sportschool zou ik op 16,5% zitten. Terwijl als ik met caliper meet ik op 20% uit kom, wat ook veel meer overeenkomt als ik in spiegel kijk
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    nadeel van caliper is dat het heel belangrijk is wie de metingen doet en hoe hij/zij dit doet. Je kan door 2 verschillende mensen vlak achter elkaar gemeten worden en toch verschillen krijgen.

    En mijn ervaring met de 4 punts metingen (bodyscans) met die weegschalen is dat ze toch vaak een veel hoger % aan geven dan met de caliper. maar aangezien je dit maar op 1 manier zo kan meten zal die weegschaal je progressie wel goed bijhouden zonder al te grote verschillen met de keer ervoor.

    Welke er nauwkeuriger is geen idee maar denk dat het voor jezelf belangrijker is dat je ziet dat je vet % af neemt? en dit is het makkelijkste bij te houden door het elke keer op dezelfde manier te doen. tenzij je natuurlijk een echte bodybuilder bent en je doel 4% vet is voor een wedstrijd ofzo dan wil je natuurlijk wel weten dat het klopt en dat je niet stiekem al tussen de 2-3% vet zit is namelijk niet erg gezond dan.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Je moet idd zo veel mogelijk variabelen wegnemen. Dus op dezelfde tijdstippen (uur marge) zelfde locatie in huis/sportschool, door dezelfde personen laten meten/door dezelfde weegschaal

    Caliper meting doe ik zelf. Wel doe ik het 5 keer en pak ik gemiddelde daarvan, maar heb nog nooit gehad dat verschil tussen hoogste en laagste meting meer als 3 mm was

    Meest nauwkeurig is een officiële sportkeuring bij een olympisch centrum omdat die ook gehanteerd word voor topsporters waarbij het belangrijk is dat dit gelijk getrokken word over de hele wereld.
    Aankomend jaar mag ik weer :smile:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    de spiegel zegt ook heel veel, :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    de spiegel zegt ook heel veel, :)

    Toch is meten weten.
    Ik had idee als ik in spiegel keek dat er niks af was na mijn vorige 10-weken programma, echter door te meten kwam ik erachter dat mijn vet% was afgenomen, ik iets bij middel kwijt was, mijn bovenarmen strakker en groter waren geworden

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Dit zal per persoon mischien verschillend zijn. Ik doe regelmatig een body scan, maar ik weet meestal de uitslag al van te voren.Ook wat betreft spiermassa
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Uiteraard verschilt dit per persoon, bij de ene zal je het wel zien en de andere niet. Ik heb nog wel een buikje die ik er maar niet afgetraind krijg, maar ja dat ligt aan mijn eigen voeding die wel redelijk goed is nu, maar nog niet genoeg. Toch is mijn omvang van mijn buik al zo'n 20 centimeter minder als bij mijn start. En mijn broeken zijn helemaal maten omlaag (van 44 naar 34).

    Dan is mijn vraag, ben jij ook heel erg bezig met krachttraining. En dan bedoel ik echt compound lifts als deadlifting, heavy sqauts, benchpress, barbell rows, overhead press.

    Ook eet jij volgens mij niet meer als je TDEE, wat betekend dat je nagenoeg op gewicht blijft en geen echte spiermassa kweekt, ja misschien eens een keer halve kg erbij na half jaar, omdat je wat vet kwijt bent en spiermassa voor terug hebt gekregen. Maar zolang je op hetzelfde gewicht blijft, zal dit nooit heel veel meer worden.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik doe inderdaad veel krachttraining. Mijn lichaamsbouw is etonorph dus weinig kans op spieren, en ik ben 58 jaar, dus weinig testosteron aanmaak. ik heb wel een paar keer geprobeerd mn callorie inname te verhogen, maar dan krijg ik meteen vet op mn buik (wat ik afschuwelijk vind). Ik ben de laatste tijd wel anders gaan trainen. 2 x P.W. Bodypump voor t uithoudingsvermogen van de spieren. En daarnaast veel compound oeffeningen . Maar ik ben de laatste tijd zwaarder gaan trainen, 5x5. en ik merk dat mn spieren wel iets gaan groeien (anderen zien dat ook . Ook heb ik een tijd getwijfeld om Anavar te gaan gebruiken, maar daar zie ik toch maar vanaf. Ik heb mn doel om echt gespierd te worden bijgesteld, en ik ben niet ontevrede met mn lijf, al zou ik het leuker vinden iets gespierder te zijn.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Je zou caseïne kunnen gebruiken voor je trainingen, dit is aangetoond dat dit spiergroei bevorderd, je komt er qua gewicht wel van aan omdat je meer water vast gaat houden.

    Heb zo ff geen link.

    5x5 is echt een heerlijk programma. Nu 2 keer 12 weken gedaan.

    Ben met deadlifts van lege bar naar nu bijna 1,5 keer mijn lichaamsgewicht gegaan, en mijn squats ook bijna op lichaamsgewicht qua gewicht op barbell.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik doe neem nu direct na mn training een eiwitshake , maar ik kwam een interessant artikel tegen waar stond dat t ook goed is direct voor een zware training een shake te nemen. Toch eens een tijdje proberen.

    En wat is je lichaams gewicht? Ik zit bijna op mn lichaamsgewicht (70Kg)
  • M4ndy2878
    M4ndy2878 Berichten: 23 Member
    Opties
    @Gustaaf85 ik neem mijn caseine shake voor het slapen. Maar volgens mij kom je daar niet van aan. Denk dat je creatine bedoelt.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    caseine wordt inderdaad voor t slapen gebruikt. Creatine doe ik samen met eiwitshake na de training
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Creatine zorgt voor het vasthouden van vocht, waardoor je 'aankomt'.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Creatine haal je uit vlees, en aangezien ik geen vlees eet moet ik creatine slikken