Voeding voor op het werk — Dutch (Netherlands)

Voeding voor op het werk

Opties
jeroenveron
jeroenveron Berichten: 17 Member
Hallo,

Op het werk heb ik geen magnetron tot mijn beschikking. Momenteel eet ik vaak rijst met broccoli en kip op het werk omdat ik het koud ook op kan eten. Volgens mijn schema moet ik meer vis eten. Mijn vraag is eigenlijk of je bereide vis ook koud op kunt eten en of dat het smaakt?

En zijn er mensen die bijvoorbeeld andere tips hebben om koude lunche gerechten mee te nemen naar het werk?

Bedankt!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Natuurlijk kun je bereide vis koud eten...Of je het lekker vindt is een tweede.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    Daarnaast is er ook genoeg vis dat je helemaal niet (meer) hoeft te verwarmen. Sushi is in principe rauwe vis. Haring enzo happen we ook zo weg. Vis uit blik, let dan wel op toegevoegde ingrediënten (liever in water dan in olie).
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Ik neem geregeld een koud schoteltje bestaande uit mogelijke ingrediënten: wortelen, sla, rauwe witloof, chinese kool, koude vis (forel, kabeljauw, gerookte zalm, heilbot) met een beetje DL light mayonaise. Staat wel in de koelkast op het werk tot etenstijd.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Pastasalade met tonijn (op water uit blik)
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Griekse salade (komkommer, rode ui, tomaat, wat feta, olijven, oregano, eventueel aangevuld met wat tonijn). Wat ik ook regelmatig meeneem: soep in een thermosfles. Ik heb het regelmatig koud nu ik afval, en dan is hete soep echt heel fijn. Ook handig: een smoothie meenemen naar kantoor. Gisteren had ik een smoothie van yoghurt, banaan, twee dadels en wat kaneel bij me. Je kunt er ook wat havermout doorheen doen. Alles in de blender, in de thermosbeker, klaar.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb bijna elke dag een salade van;
    100gr sla
    150gr tomaten
    150gr komkommer
    100gr garnalen (of kip, maar garnalen hebben minder kcal)
    50gr avacado
    soms wat augurken of paprika als ik kcal over heb
    1 eetlepel slasaus van remia (dit vul ik nog wat aan met wat water & kruiden)

    Of, als ik een lichte avondmaaltijdje heb maak ik wel eens wraps met avocado uitgesmeerd, kipfiletplakjes (laatst had ik dit gedaan met carpaccio) & gebakken omelet. Oprollen en strak inpakken in vershoudfolie. Dan leg ik het in de koelkast en neem ik het de volgende dag mee naar het werk.
  • jeroenveron
    jeroenveron Berichten: 17 Member
    Opties
    Bedankt allemaal!
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    Is het niet gewoon mogelijk om zelf (in overleg) een magnetron bij de kringloop te halen en zelf neer te pleuren? Beetje lullen over gezondheid, groen denken, progressie, healthy living, ergonomische verantwoording etc en hopsa. Lijkt me niet dat ze dan nog klagen als je een beetje een goed verhaal op hangt :p
  • PeterRonsmans
    PeterRonsmans Berichten: 1 Member
    Opties
    Tonijn en zalm uit blik zijn een heerlijke aanvulling vooral voor je proteine binnen te krijgen
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ben toch meer van het brood als lunch. Weliswaar zelf gebakken, dus aan 2 sneetjes heb ik meestal al genoeg. Vervolgens gewoon kipfilet erop, of kaas. Of als ik er echt zin in heb chocopasta (maar dan moet ik wel een training hebben die dag)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    gerookte forel Jammy ,jammy
  • kkempenaar1
    kkempenaar1 Berichten: 1 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    Als ik thuis ben gaat het bij mij prima maar op mijn werk heb ik ook veel moeite met de juiste voeding te eten. De wrap klinkt goed, die ga ik zeker proberen!
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Ik grill of bak vaak kip met veel kruiden.
    Beetje sla en komkommer er bij en een zelf gemaakte saus van kwark met wat melk en kruiden.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik neem gewoon brood mee naar het werk. En een appeltje of peertje voor tussendoor. Wel zo makkelijk!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    ave1969 schreef: »
    Ik neem gewoon brood mee naar het werk. En een appeltje of peertje voor tussendoor. Wel zo makkelijk!

    Same here.
    Zelfgebakken brood, en meestal 2 stuks fruit, 1 voor in de ochtend en 1 voor in de middag
    Dit is op de sportdagen.
    De andere dagen eet ik meestal bij mijn ouderlijk huis, en dan kook ik 2 eieren en eet ik dat op brood
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik plan mijn maaltijden altijd van tevoren. Momenteel lunch ik met 2 waldkornbollen van de Spar (want die zijn maar 100kcal op de 100gr en 1 bol weegt 50gr), met avocado, rauwe ham en achterham. Daarnaast nog 60gr havermout.