Hoeveel calorieen — Dutch (Netherlands)

Hoeveel calorieen

Opties
Skaap72
Skaap72 Berichten: 13 Member
Hoeveel calorieen bevat 1 amandel? Gegoogled: de ene keer 13 cal, de andere 6. Betreft de ongezouten variant. Valt me wel vaker op, de verschillen in calorieen bij MFP of Voedingscentrum.
Hoe moet je dan goed registreren?

Reacties

  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Ongezout, maar ook ongebakken? Daar zit misschien ook het verschil van de Google resultaten in. Verder ligt het eraan wat je verstaat onder een amandel, nauwkeuriger is spreken over het aantal gram amandelen (je eet over het algemeen ook niet een enkele amandel lijkt mij). Voedingscentrum en http://www.voedingswaardetabel.nl/ hebben aardig betrouwbare informatie. Maar ook tussen die twee zal je verschillen vinden. Uiteindelijk is vrijwel ieder voedsel een natuur product en zal de samenstelling verschillen afhankelijk van vele factoren.
  • Skaap72
    Skaap72 Berichten: 13 Member
    Opties
    Inderdaad geroosterd. Dat ik graag het aantal calorieen wil weten van 1 amandel, is omdat ik dit beter kan registreren. De ene keer 5 stuks, andere keer meer. Thanx voor je antwoord..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Heb je al gegoogled? Of staat het niet op de verpakking zelf? Uit eigen ervaring is de ene amandel (of voor elk ander product for that matter) de ander niet en kunnen amandelen van merk x andere voedingswaarde hebben dan merk y.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    is de ene amandel niet zwaarder/lichter dan de andere?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ook dat, daarom moet je idd ook afgaan op de hoeveel van 100gr. Is het de bedoeling dat je 1 amandel eet?