Ik stel me even voor — Dutch (Netherlands)

Ik stel me even voor

Neske89
Neske89 Berichten: 4 Member
Hello iedereen :smile:
Ik zal me ook maar even beleefd voorstellen :p
Mijn naam is Vanessa ik ben 26 jaar. Ik ben de trotse mama van 2 lieve kindjes (zoontje van 2 jaar en een dochter van 3 maand). Na de zwangerschap van mijn zoontje ben ik maar liefst 25 kg aangekomen. Ik heb daarna regelmatig geprobeerd gewicht te verliezen maar zonder resultaat (jojo effect iedere keer was het altijd net iets zwaarder bij het max. gewicht) . Ik ben enorme chocoladeverslaafd en ik kon de drang niet weerhouden :s In december 2014 was ik gestart met een low carb dieet maar na een maand kwam ik erachter dat ik zwanger was van mijn 2de kindje o:) Tijdens deze zwangerschap ben ik afgevallen (In het begin zeer veel moeten overgeven) na de zwangerschap woog ik dus 15 kg minder dan ervoor :) (Mijn dochtertje is trouwens helemaal gezond woog zelfs 3.750 kg bij de geboorte). Nu zou ik graag hetzelfde gewicht halen als voor de zwangerschap dus zou er nog zo een 14.5 kg afmogen en dit doe ik door middel van het low carb dieet (Inmiddels al 3.5kg kwijt). Vrienden zijn gerust welkom op mijn profieltje ;) Als je graag wat extra motivatie hebt mag je altijd een verzoekje sturen samen ben je namelijk sterk!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    december 2015 aangepast
    Nu zou ik graag hetzelfde gewicht halen als voor de zwangerschap dus zou er nog zo een 14.5 kg afmogen en dit doe ik door middel van het low carb dieet
    Chapeau dat je al gewicht verloren bent! Maar mag ik vragen waarom je low carb gaat? Bij afvallen gaat het er namelijk om dat je een energietekort creëert, omdat de energiebalans leidend is. Low carb is in veel gevallen geen goed idee, omdat je een macronutriënt drastisch verminderd of soms zelf uitsluit en dat is verre van verstandig. Dat is vaak één van de redenen dat mensen gaan jojo'en. Alle 'dieten' werken op lange termijn niet, omdat men dit gewoon niet vol kan houden. Beter is je levensstijl aan te passen en eerst te kijken naar de energiebalans. Daarna zou je met je macro's kunnen spelen en te kijken waar jij je lekker bij voelt.
  • Neske89
    Neske89 Berichten: 4 Member
    itzhanne82 schreef: »
    Nu zou ik graag hetzelfde gewicht halen als voor de zwangerschap dus zou er nog zo een 14.5 kg afmogen en dit doe ik door middel van het low carb dieet
    Chapeau dat je al gewicht verloren bent! Maar mag ik vragen waarom je low carb gaat? Bij afvallen gaat het er namelijk om dat je een energietekort creëert, omdat de energiebalans leidend is. Low carb is in veel gevallen geen goed idee, omdat je een macronutriënt drastisch verminderd of soms zelf uitsluit en dat is verre van verstandig. Dat is vaak één van de redenen dat mensen gaan jojo'en. Alle 'dieten' werken op lange termijn niet, omdat men dit gewoon niet vol kan houden. Beter is je levensstijl aan te passen en eerst te kijken naar de energiebalans. Daarna zou je met je macro's kunnen spelen en te kijken waar jij je lekker bij voelt.

    Bedankt voor je reactie :) De reden dat ik voor low carb heb gekozen is omdat ik te kampen heb met insuline resistentie d.w.z. dat mijn lichaam te veel insuline aanmaakt en vanaf het in contact komt met een grote hoeveelheid suikers het direct gaat reageren met heel veel insuline waardoor mijn bloedsuiker heel erg laag word en mijn lichaam dan in een alarmfase gaat en aangeeft dat ik dringend moet gaan eten. Ik ben nu een maand aan het low carben en merk een heel groot verschil met vroeger. Ik heb veel minder honger en kan de drang naar zoet helemaal weerstaan :) Ook is insuline resistentie een waarschuwing van je lichaam het is eigenlijk de stap voor diabetis. Dus als ik mijn gewicht heb gehaald ga ik blijven low carben. Ik zou liever niet meteen diabetis hebben ;) Im let op mijn calorie inname en zorg ervoor dat ik onder de limiet blijf :) Voorlopig is me dat al elke dag gelukt :) Veel succes bij het afvallen!

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Oké, dan is het dus vanwege een medische aandoening. Dat is natuurlijk een ander verhaal... :wink:
  • navredsap
    navredsap Berichten: 30 Member
    Hoi Neske! Hier ook low carb, geen onderzochte medische aandoening maar voel me er gewoon echt veel beter bij. Was al nooit een snoeperd (suiker, hartig dan weer wel :smile: ) maar als ik brood of pasta at had ik een uur later weer honger. Altijd zeurende honger niet fijn en nu eigenlijk nooit ernstig hongergevoel heerlijk. Ik had/heb ook wat darmproblemen en die zijn inmiddels tot 'goed te doen' teruggebracht. Succes met verder afvallen!