Bloedsuikerspiegel stabiel houden — Dutch (Netherlands)

Bloedsuikerspiegel stabiel houden

Opties
mrs_hekate
mrs_hekate Berichten: 234 Member
Hallo,

Ik heb het probleem dat ik van 2 tot 4 uur s middags overdreven moe ben. En dan niet een beetje moe, maar echt moe van ik val hier en nu in slaap. Slapen helpt niet
Nu heb ik een tip gekregen dat het aan pieken in mijn bloedsuiker spiegel ligt. Nou krijg je daar als je erop gaat googlen allerlei diabetes sites. Ik heb geen diabetes. Daar ben ik in juli nog op getest en dat moe zijn is al 2 jaar. (ik heb ook geen slaapziekte of andere ziektes die in bloed terug te vinden zijn, allemaal al getest)
Nu eet ik tussen de middag meestal kwark met vruchten, broodje (donker) met beleg (hartig) en soms iets van de salade bar (als er iets tussen zit wat ik lekker vind en als het heel lekker is, neem ik geen broodje erbij).
Maar hoe hou ik mijn bloedsuikerspiegel stabiel?Het gaat mij nu in eerste instantie niet om af te vallen (dat is alleen maar meegenomen) maar ik wil van die vermoeidheid van. Waar moet ik op letten als ik iets eet? Ik eet al 6x per dag. Zou ik nog meer eetmomenten hebben? Ik mocht niet meer s middags gaan slapen, maar mijn energie is nu zo laag. Iemand tips?

Reacties

  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Volgens mij is het juist heel natuurlijk om 's middags, na het eten, te slapen (alleen onze westerse samenleving laat het nauwelijks toe).

    In vruchten zit best veel suiker wat je bloedsuikerspiegel even kan laten pieken. Als die weer zakt zal je even een dip hebben. Ikzelf ben gestop met het eten van vruchten yoghurts vanwege de grote hoeveelheden suikers die erin zitten. Voortaan ik ik alleen halfvolle kwark en natural yoghurt (de magere waren me toch iets te dun en leken meer op drinken dan eten).
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Dit is witte kwart met ongeveer 1 schep rode vruchten (uit zo'n diepvrieszak). Op mijn werk noemen ze het kwarksensatie :p
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maar hoe hou ik mijn bloedsuikerspiegel stabiel?
    Wat ik ervan weet is dat je producten met een lage GI zou moeten eten. Hoe hoger deze waarde hoe hogere piek je in je suikerspiegel krijgt. Maar weet je zeker of je vermoeidheid te wijden is aan je bloedsuikerspiegel? Heb je misschien mineralen tekort? Zoals bijvoorbeeld ijzer, magnesium e.d.? Ik denk even hardop...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Je kan ook nog te kampen hebben met vermoeidheidssyndroom (chronisch of niet) waardoor je zo moet bent.
    Stress, in wat voor mate ook, kan ook zorg dragen voor oververmoeidheid ondanks dat je niet echt kan slapen

    Als echt met onderzoeken is aangetoond dat het met je bloedsuikerspiegel te maken heeft sluit ik me aan bij hanne, voeding nemen met een lage GI
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Ik heb bij de slaappoli in amsterdam een uitgebreid bloed onderzoek gehad en daar kwam niets naar voren. En het is niet dat ik niet slaap.Ik slaap te veel. Soms wel 16 uur per dag
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    zou het misschien kunnen dat al lang net iets te laag in kcal zit dat je lichaam uitgeput is en eigenlijk wil gaan slapen? wel raar dan trouwens dat het dan precies tussen 2 en 4 is. eet je dan het minste?
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    ik eet tussen 12 en 1 en tussen 2 en 4 zijn de meeste vergaderingen dus dan wordt er weinig gegeten. Maar ook wel eten helpt niet tegen vermoeidheid
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die vergaderingen erg slaapverwekkend zijn. ;)
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Dat sowieso :p
  • LisannevdL
    LisannevdL Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik heb hypoglykemie (lage bloedsuikerspiegel) en voor mij werkt het het beste als ik vaak eet (vaak, niet veel), zodat de bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Wanneer ik last heb van een aanval kan ik het beste langzame koolhydraten eten (bijv. brood of pasta) om de bloedsuikerspiegel zo weer te stabiliseren. Toen ik slecht en weinig at was ik ook altijd supermoe, en sliep ook veel zonder dat het hielp. Als je echter nuchter getest bent en er was niks mis met je bloedsuikerspiegel lijkt het me niet het probleem.

    Ik denk dat het misschien ligt aan een mineralen/vitamine tekort o.i.d. Het is winter, dus dan krijg je al minder vitamine binnen door het gebrek aan zonlicht. Ik heb hier zelf momenteel ook veel last van en denk dat dit de oorzaak is (want ik eet verder goed dus het kan m'n hypo niet zijn)..