Voorstellen — Dutch (Netherlands)

Voorstellen

fbeefje
fbeefje Berichten: 7 Member
Hallo allemaal, ik wil me dan eindelijk ook eens voorstellen. Ik ben al jaren bezig met afvallen (helaas!). Met zowel succes- als negatieve verhalen. Ik ben ooit op mijn hoogtepunt (dieptepunt, net hoe je het bekijkt) het roer om gaan gooien. Ik ben toen met hulp van een voedingsdeskundige en daarna mijn eigen doorzettingsvermogen 12 kg afgevallen. Ik was helemaal happy en kreeg complimenten. Maar langzaam sloop het er toch weer in, 10 kg zat er alweer aan.. Dan maar weer opnieuw er tegenaan! Weer iets van 5 kg eraf, later weer eraan. En zo blijf ik bezig. Ik merk dat zolang ik MFP gebruik ik er bewuster mee bezig ben en het 'makkelijker' is/wordt. Maar ook dit verwatert steeds weer. Daarom heb ik me nu voorgenomen om actief mee te gaan doen in de community, wie weet helpt het contact met anderen me in mijn strijd.

Inmiddels ben ik sinds 4 juli nu 2.2kg afgevallen. Nu ik dit zo werkelijk typ ben ik toch wel blij. Maar ik hoop dit door te zetten. Mijn vriend en ik eten sinds we samenwonen (+- 2 maanden) zonder pakjes en zakjes om zo minder natrium binnen te krijgen en beter controle over de rest te houden. Tot nu toe pakt dit goed uit. Maar doordat we in de weekenden vaak druk en volgeboekt zijn, gaat het heel makkelijk mis (ik weet dat het mijn eigen schuld is!!). Zodra ik iets 'slechts' eet wat ik niet invoer in MFP of niet WIL invoeren, maakt de rest van de dag me niet meer uit en stop ik me alsnog vol. Hier ga ik als eerste mee aan de slag, om ook de weekenden goed vol te kunnen houden en op zondag ook blij te kunnen zijn.

Daarnaast heb ik al twee jaar een fitbit, wat me echt helpt en motiveert. Ik hou door middel van MFP en mn Fitbit alles in de gaten en dat kan me ook echt gelukkig maken. Ik heb helaas een blessure aan mijn scheenbenen, waardoor ik niet kan hardlopen. Daarom ga ik nu op zoek naar anderen manieren van sport. vorige week heb ik gezwommen, wat me goed beviel. Daarnaast ga ik ook naar de sportschool. Voor de sportschool ben ik nog op zoek naar een goed schema oid, want nu doe ik maar wat. Ik merk dat dit niet werkt en dat ik hier wat begeleiding bij nodig heb.

Ik hoop dat ik met hulp van de community het nu allemaal echt eens vol kan houden!

Reacties

• fbeefje
    eeh typfout, 2.2 kg sinds 18 juni
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Welkom, en 2,2 kg in 2-3 weken tijd is hartstikke veel in mijn ogen hoor.

Maar probeer je niet te veel te focussen op de weegschaal, dat fluctueert zo ontzettend namelijk.

Tip!
    Meet jezelf op met een meetlint op in ieder geval buik, billen, heupen, borst
    Ga vervolgens aan de slag met het afvallen, dus minder eten als verbruiken, en meet over een maand weer. Ben je centimeters kwijt, ook al is het er maar 1 op bepaalde punten, dan ben je goed bezig geweest. Zelfs al zou je weegschaal zeggen die dag dat je hetzelfde weegt
    PS kan een instructeur in de sportschool je niet helpen met het samenstellen van een schema?
  • fbeefje
    Ja die tip van het opmeten had ik inderdaad ook al eens gehoord. Ga ik dat eerst eens doen!
    We zijn in een sportschool geweest waar de sportinstructeur echt verschrikkelijk was.. Hij zei alleen maar dat het pas zin had om naar de sportschool te gaan als we meer dan 3x per week kwamen en dat we alle apparaten maar moesten gaan uitproberen. Het was echt heel apart.. Dus nu staat op de planning om naar een andere sportschool inderdaad keer te gaan om dat eens na te vragen bij iemand die wel wilt helpen.
    Een sportschool die er dus is om mensen niet te helpen, maar alleen maar geld te innen.

Daar zou ik persoonlijk direct weg gaan.
    Er zijn genoeg sportscholen die wel; instructeurs hebben die helpen, ook al kom je maar 1 keer per week.
    Zelfs de grotere sportketens zijn beter als wat ik hier lees over deze sportschool.