Klaarstomen voor de toekomst — Dutch (Netherlands)

Klaarstomen voor de toekomst

Opties
timurkhial
timurkhial Berichten: 4 Member
augustus 2016 aangepast in Stel jezelf voor
Hey allemaal

mijn naam is Timur. Ik ben een 21 jarige student die opnieuw is gestart met werk te maken van zichzelf op vlak van fysiek. Ik ben opzoek naar toffe mensen die dezelfde tocht maken zoals mij en willen werken aan zichzelf om hun gezondheid te verbeteren. Mijn ultieme droom is om 30kg minder te wegen en zo mijzelf (fysiek) klaar te stomen voor een mogelijke toekomst bij Defensie.

Even wat achtergrond over mezelf
Leeftijd: 21 Jaar
Lengte: 194 cm
Gewicht: 118-119kg
Sport: Muay-Thai (3x/week, vanaf september 5x/week)
Doel: 90-95kg tegen 2018-2019

In 2012 ben ik begonnen met Muay-Thai en heb ik door de combinatie van deze harde sport en een gezond eetpatroon 15kg verloren. Echter heb ik mij tijdens de eerste 2 jaren van mijn studentenleven erg laten gaan en zijn die verloren kg (en meer) terug gekomen. Spuug zat ben ik deze zomer terug beginnen sporten.

Ik heb op dit moment dus te kampen met ernstig overgewicht. Echter woog ik 3 maanden geleden nog 128kg. Ben beginnen werken, sporten en juist te eten en als resultaat weeg ik nu 9kg minder (whoop whoop)

Op gebied van sport heb ik het wel goed voor elkaar op dit moment, 3x/week Muay-Thai, thuis push-ups, sit-ups en nog proberen om te gaan lopen. Echter op het gebied van voeding kan ik nog enkele tips gebruiken. Indien er mensen samen met mij deze tocht willen maken, voeg mij gerust toe. Hoe meer zielen hoe meer vreugd !!!! :)

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Timur,

    Welkom hier en veel succes. Ja, die studententijd hakt er altijd flink in. Hier ben je op het juiste adres voor support!
  • lupajen
    lupajen Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey Timur,

    Ik ben zelf ook student en heb al verschillende keren geprobeerd om bewuster met voeding en beweging om te gaan - maar ik merk bij mezelf dat er dan een drukke studie-periode aankomt en dat dan alle principes overboord gaan. Ik vind het erg lastig om in die onrustige weken met een onregelmatige levensstijl niet terug te vallen op snelle kant-en-klaar maaltijden en zoete/vette (ongezonde) snacks. Hoe ga jij hier mee om?

    Jen
  • timurkhial
    timurkhial Berichten: 4 Member
    Opties
    lupajen schreef: »
    Hey Timur,

    Ik ben zelf ook student en heb al verschillende keren geprobeerd om bewuster met voeding en beweging om te gaan - maar ik merk bij mezelf dat er dan een drukke studie-periode aankomt en dat dan alle principes overboord gaan. Ik vind het erg lastig om in die onrustige weken met een onregelmatige levensstijl niet terug te vallen op snelle kant-en-klaar maaltijden en zoete/vette (ongezonde) snacks. Hoe ga jij hier mee om?

    Jen

    Het is niet altijd even gemakkelijk en de bijkomende stress van de examens helpt niet. Ik zit momenteel ook in de (her)examen periode en begin de stress al een beetje te voelen maar ik kook en bereid nog altijd mijn voeding zelf. Je kunt het zien als een kleine pauze tijdens het studeren ;)

    Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust hoor !!!!!!!!