Ervaring met Intermittent Fasting? — Dutch (Netherlands)

Ervaring met Intermittent Fasting?

ikhier
ikhier Berichten: 24 Member
Hallo,

Ik heb een vriend die zweert bij Intermittent Fasting.
Zijn hier mensen, die hier ervaring mee hebben?
Wat is jullie ervaring hiermee?
vb: https://drogespieren.nl/vetpercentage/intermittent-fasting

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Voor mij zou dit niets zijn, omdat je alleen tussen bepaalde tijden mag eten. Voor vetverlies maakt het geen hol uit, omdat je voor afvallen/ droger worden in een tekort moet zitten. Of je nu je kcal binnen een bepaalde tijd naar binnen werkt of gedurende de hele dag, maakt niets uit.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    juni 2016 aangepast
    Heb dit een maand of 2 gedaan, maar was niets voor mij. Voor het afvallen maakt het, zoals itzhanne al zegt, niets uit. In jou link staat dat het je gevoeliger maakt voor insuline, en dat je meer vet zou verbranden in die periode, maar uit ervaring kan ik zeggen dat dit bij mij niet het geval was. En ik zie ook nergens onderbouwde wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat dit wel zo zou zijn.

    Ik ken mensen dei IF doen, omdat ze overdag gewoon erg druk zijn, en dan vaak vergeten te eten, voor hen was IF een goede manier om hun dagelijkse hoeveelheid binnen te krijgen.

    Vergis je echter niet in de hoeveelheid die je eet in zo'n korte tijd.
    Ik begon om 10 uur 's ochtends te eten, en dan tot 6 uur 's avonds, daarna niet meer, ik sloeg dus ook mijn ontbijt over. Ik deed overigens 5 maaltijden in die 8 uur en geen 3 wat toch aangeraden werd met IF.

    Maar mijn "ontbijt" om 10 uur 's ochtends bestond uit bijna 1000 kcal. De 3 maaltijden daarna ongeveer per 400 kcal keer, avondeten nog eens 800 kcal. Dit was overigens in een periode waarin ik 5 dagen per week ging sporten, en zo'n 700 kcal per keer verbrande.

    Ik heb in die 2 maanden gemerkt dat ik echt niet goed gedij als ik mijn ontbijt over sla. Dat is een reden waarom ik gestopt ben, was veel chagrijniger gedurende de dag, en prikkelbaarder.
  • Laconnie67
    Laconnie67 Berichten: 3 Member
    Net nog een video gezien over intermittent fasting...erg interessant.
    Deze komt van de website van Robert Jan Hendriks.
    Video: http://www.dailymotion.com/video/xvdbtt_eat-fast-live-longer-hd_shortfilms
    Website: http://www.optimalegezondheid.com/belangrijke-rol-van-hormonen-bij-het-afvallen/
    Hoop dat je hier wat aan hebt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juni 2016 aangepast
    Hold up!!! Mag ik gelijk even het geposte linkje over hormonen met de grond gelijkmaken? Well, don't mind me if I do...

    Een alinea van het artikel:
    Het hormoon dat de opslag van vet regelt is insuline. Hoe meer insuline jij aanmaakt hoe meer je lichaam geneigd is om vet op te slaan. Door bijvoorbeeld veel simpele koolhydraten in je dieet te hebben stuw jij je bloedsuikerspiegel onnodig omhoog. Daarom moet je als je af wilt vallen vooral gezonde voeding eten waar veel voedingsstoffen inzitten en weinig snelle suikers of lege calorieën.

    Dat is de eerste stap om je hormonen je te laten helpen met afvallen in plaats van tegenwerken. Doordat je een stabiele bloedsuikerspiegel gaat handhaven hoeft je lichaam veel minder insuline aan te maken, het resultaat is dat je ook geen vet meer opslaat.

    Mwèèèp... wrong! Dit soort artikelen zijn zo 'gevaarlijk'... gevaarlijk in de zin dat ze dus NIET kloppen. Hier worden namelijk ook weer die koolhydraten aangehaald, dat dit de vetopslag zou bevorderen en dat is simpelweg niet waar. Laatst heb ik een wetenschappelijk artikel gepost over dat de 'insuline theorie' met de grond gelijk is gemaakt. Ik raad je aan, @Laconnie67, om dát even te lezen...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Hier de post van Chico opleidingen:
    De insulinehypothese van gewichtstoename is dood, morsdood!

    Het hormoon insuline zorgt er mede voor dat vet opgeslagen wordt en heeft het een dikmakende reputatie bezorgd. Sommigen fantaseerden dat het vet gevangen werd gehouden door hoge insulineniveaus en dat wordt de insulinehypothese van gewichtstoename genoemd. Men ging vervolgens minder koolhydraten eten om de insulineniveaus laag te houden.

    Er waren heel veel problemen met deze hypothese zoals het bestaan van hele bevolkingsgroepen die hoog in koolhdyraten zitten, maar geen overgewicht kennen. Daarnaast toonden alle gecontroleerde experimenten dat het niet uitmaakte of je veel of weinig koolhydraten at, je slankte af, als je maar in negatieve energiebalans bleef.

    De bevolkingsgroepen die slank bleven bij hogere koolhydraatconsumptie werden genegeerd en de kritiek op de experimenten was dat het niet echt lowcarb was of te kort duurde, want vetadaptatie duurt immers een aantal weken. In het binnenkort te publiceren experiment wordt deze kritiek de mond gesnoerd. Je kunt het allemaal uit de mond horen van dr. Kevin Hall zelf, die dit experiment uitvoerde op kosten van NuSi, voorstanders van de insulinehypothese.

    https://www.youtube.com/watch?v=MiUyjMjuLl0

    Onder leiding van dr. Kevin Hall werden 17 deelnemers in een strikt gecontroleerd experiment voor een periode van 2 maanden op een ketogeen dieet gezet, waarbij alles constant gemeten werd. Vetadaptatie duurde een week en de insuline halveerde. Het zou moeten leiden tot het vrijgeven van meer vet uit de vetcellen. Dit gebeurde niet. Sterker nog, de vetverbranding daalde zelfs lichtjes, mogelijk, omdat er niet voldoende glucose is om de vetverbranding te bewerkstelligen. Eiwit blijft een omslachtige manier om glucose te vervangen.

    In geen geval wil dit zeggen dat het lowcarb dieet niet kan werken, maar dat komt omdat je minder energie binnenkrijgt dan je nodig hebt. De insulinehypothese van gewichtstoename is dood, morsdood! Move on!

    En deze: http://www.foodlog.nl/artikel/gary-taubes-doet-zinloos-onderzoek-naar-de-insulinehypothese/
  • jolienvandemaele253
    jolienvandemaele253 Berichten: 1 Member
    Ik ben er sinds vorige week mee begonnen!

    Ik kan nog niet veel zeggen over de resultaten op zo een korte periode :# . Maar ik eet ook maar tussen de 1500-1600kcal per dag. En de totale calorie-inname is inderdaad wat telt. Ik eet nu enkel tussen 10u en 18u. Ontbijt om 10u, lunch om 13u, snack om 15u30 en avondmaal tegen 18u!

    Voorlopig lukt het best makkelijk. Soms heb je wat honger als je gaat slapen, maar dat had ik ook als ik nog een snack at om 20u30 dus dat maakt het verschil niet. Helpt me wel om minder geobsedeerd bezig te zijn met mijn voeding... Anders was ik de hele avond bezig: 'nog even wachten met eten anders is het al voorbij' 'hoeveel kcal heb ik nog over' 'welke snack zou ik nog eten'. Nu is het simpel: het is na 18u dus neen.

    Hou jullie op de hoogte :p

    Groetjes,
    Jolien
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Mag ik vragen waarom je kiest voor Intermittent Fasting?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    itzhanne82 schreef: »
    Mag ik vragen waarom je kiest voor Intermittent Fasting?

    Volgens mij op de reden die ze noemt, namelijk makkelijker van het snacken afblijven omdat het na een bepaalde tijd is.
    Voor ons werkt te zeggen, het valt boven onze kcal. Voor haar werkt de timeframe beter. Hoewel ik in zo'n tijdframe ook nog makkelijk kan snacken haha