Juiste hoeveelheid calorieën - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Juiste hoeveelheid calorieën

Opties
2»

Reacties

  • sylvialevi
    sylvialevi Berichten: 20 Member
    Opties
    bedankt voor de uitleg, nu ben ik weer wat geruster.
  • Daymorn2016
    Daymorn2016 Berichten: 13 Member
    Opties
    https://www.caloriecalculator.nl/ Deze is in het Nederlands en geeft je ook een verloop van je dieet aan bij het afvalplan.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Dat klopt, alleen als je te lang (zeg een jaar bijvoorbeeld) in een tekort zit, past je lichaam zich daar wel op een bepaalde manier op aan. Als je inééns stijgt met zoveel kcal denk je lichaam "wtf?!". Je dient dit dus geleidelijk te doen. Een reverse dus eigenlijk. Zo laat je lichaam langzaam wennen aan meer kcal.

    Toch klopt dit niet als je kijkt naar de wet van thermodynamica

    Vind dit erg tegenstrijdig. En door dit soort dingen snap ik ook wel waarom mensen denken dat er een "spaarstand" bestaat eerlijk gezegd (is eigenlijk omgekeerde van wat je hier nu zegt)

    Ik weet uit ervaring ook wel dat dit gebeurt, maar weet ook dat dit maar een paar dagen is en zichzelf daarna weer "recht" trekt.
    Daarom zie ik persoonlijk geen probleem om gewoon je calorie inname van 1200 naar 1850 te verhogen, je zal op de weegschaal aankomen, maar dit zal meer een bloat zijn, dan daadwerkelijk gewicht, want je zit in een tekort, dus kan je niet aangekomen zijn. Dat is gewoon onmogelijk (zijn je eigen woorden :wink:)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2016 aangepast
    Opties
    Klopt, is ook zo... maar, om jouw woorden te gebruiken als het gaat om het getal op de weegschaal, is het beter om dit geleidelijk te doen. Anders raken mensen wellicht in paniek als zij plotseling gaan aankomen.

    En wat ik wel eerder zei; een spaarstand is er niet zoals men vaak leest, maar je lichaam past zich geleidelijk wél iets aan aan de lage kcal inname. Dus je metabolisme wordt wel degelijk iets vertraagd, waardoor je lichaam "schrikt" als je ineens gaat stijgen in kcal.

    Ik vind dat je mijn woorden nu ook enigszins in de verkeerde context plaatst. Het gaat dan vooral om als mensen met 1200 niet afvallen, terwijl dit bijvoorbeeld 300 onder hun BMR is... Dit is, zonder medische oorzaak, onmogelijk. Maar wat hierbij wel meegenomen moet worden is dat je de andere kant op gaat. Je lichaam past zich in bepaalde mate aan en is niet gewend om 'ineens' weer meer te eten. Ondanks dat dit in een tekort zal zijn, is je lichaam die mate van voeding niet gewend. Als je dit langzaam opbouwt, gebeurd er qua gewicht vrij weinig.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    PS is niet bedoeld om je aan te vallen, probeer het alleen te begrijpen. En doordat het tegendraads klinkt klopt het niet meer in mijn ogen (en oren)
    Wiskunde werkt beide kanten op hetzelfde namelijk, en voor mij is afvallen en aankomen puur wiskundig te benaderen. 1+1=2 maar en 1-1=0

    Snap het wel, maar rekenkundig gezien klopt het niet, snap je mijn punt?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je lichaam is geen wiskundig object en kan niet altijd wiskundig benadert worden... :tongue:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Je lichaam is geen wiskundig object en kan niet altijd wiskundig benadert worden... :tongue:

    Niet :o

    Alles is wiskundig te benaderen! (denk ik :tongue:)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2016 aangepast
    Opties
    Te benaderen ja... dat je lichaam wiskundig in elkaar steekt of wiskundig is opgebouwd, betwijfel ik... :lol:
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    gezondafvallen.net/cal wil ik soms nog wel is bij pakken om m'n behoefte te berekenen, meestal splits ik het dan in een rustige dag thuis en werk, waar ik m'n benen-uit-m'n-lijf moet lopen.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    oktober 2016 aangepast
    Opties
    <-- -- -- -- = wiskundig model :p