Ontbijt-lunch-tussendoortjes, hoeveel?? — Dutch (Netherlands)

Ontbijt-lunch-tussendoortjes, hoeveel??

Hallo allemaal! Ik ben sinds een tijdje weer gezond bezig, althans dat probeer ik. Deze week is echt mijn start en myfitnesspal gebruik ik om de calorieën te tellen. Ik heb voor mijzelf ongeveer een ritme bedacht (kwa ontbijt/lunch en tussendoortjes), maar toch merk ik dat ik behoorlijk laag in mijn calorieën aantal kom (eigenlijk te weinig volgens myfitnesspal). Volgens mij krijg ik wel genoeg binnen, want ik heb geen 'honger' gevoel. Een overzicht van mijn eetpatroon gedurende een dag:
Ontbijt:
1 kop groene thee
200 gram kwark met 1 eetlepel chiazaad + 1 eetlepel lijnzaad + een stuk fruit in stukjes er doorheen.

Tussendoor:
Fruit/stukjesgroente/eierkoek o.i.d.

Lunch:
2 x meergranen/volkoren brood met mager beleg en veel groenten er tussen
stuk fruit
1 kop groene thee

En bij het avondeten, eet ik vaak gewoon mee (ik woon nog thuis). Wel eet ik dan minder aardappelen/rijst etc. en juist weer veel meer groenten. Uurtje na het avondeten weer een kop groene thee. Als ik dan in de avond nog honger heb, eet ik nog wat groente o.i.d. Verder gedurende de dag drink ik genoeg water en een paar koppen koffie.

Wat is jullie mening hierover? Tips en feedback zijn welkom:)

Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Als je wat te laag uitkomt in je calorieën kan je altijd meer nemen van wat je al neemt (extra stuk fruit of brood et cetera).

    Hoeveel tussendoortjes heb je per dag? Alleen na het ontbijt of ook tussen de lunch en het avondeten?

    Ikzelf heb nog een vast 'tussendoortje' na het avondeten, misschien handig om dit ook vast in te plannen?
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Je zou ook kunnen kijken naar producten met een hogere calorie dichtheid. Dus bijvoorbeeld vettere producten (noten, pindakaas, pure chocolade, oliën)
  • Ik zit ook altijd een beetje onder mijn calorieën doel en heb ook geen hongergevoel;
    Ik hou dat maar zo want ik denk dan dat misschien niet alle producten juist geteld zijn qua calorieën aantal
  • 030derya
    030derya Berichten: 26 Member
    pfff,had ik ook maar geen hongergevoel
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Dat je geen hongergevoel hebt is geen maatstaaf of je genoeg binnen krijgt. Te laag in kcal is slecht, ongezond en zelfs op lange termijn schadelijk.

    Als ik zo jouw dag-inname bekijk bestaat deze vooral uit koolhydraten (op die 200gr kwark na). Je kcal zijn ook niet bijster veel. Ik zou veel meer balans per maaltijd aanbrengen in vorm van alle macro's.