Over calorie limiet maar wel hongerig — Dutch (Netherlands)

Over calorie limiet maar wel hongerig

Opties
Wat doen jullie als je overdag teveel/ongezond gegeten hebt, je limiet op mfp al bereikt hebt en nog steeds honger hebt? Dat heb ik nu namelijk en ik zou oprecht een hele maaltijd wel kunnen eten nu.. (Mijn avondmaaltijd was erg klein i.t.t. hoe groot het normaal is.)
«1

Reacties

  • swayanouk
    swayanouk Berichten: 1 Member
    Opties
    Groene thee en groente snacks. Ga in ieder geval opzoek naar het hapje met de minste calorieën. Komkommer, tomaatjes. Appel. (Ook lekker in de magnetron met wat kaneel.) Eet twee appels als één niet genoeg is. Zodat je even van dat vervelende gevoel in je buik af bent. Succes!!
  • ravenzwart
    ravenzwart Berichten: 19 Member
    Opties
    Worteltjes of tomaatjes inderdaad en soms een opkikker (bouillon)
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    Opties
    Ga op zoek naar een thee of kruidenthee die je heel erg lekker vindt en zet daar gewoon een pot van (zonder suiker uiteraard)
    Zoethoutthee, sterrenmix en venkelthee smaken van nature zoet, maar je moet er van houden ;-)

    Soms gaat honger ook over als je op iets anders focust. Ga dus wat doen, het liefst iets waarbij je niet teveel bij voedsel in de buurt komt, als je die verleiding niet kan weestaan. Wandelen bijvoorbeeld. Is tevens weer goed om die extra calorietjes teniet te doen! :smile:

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Neem een glaasje water, dan is je honger vaak al weg.
    Probeer meer volkoren producten te eten, die verteer je trager waardoor je minder snel honger krijgt :-)

    Of neem een stukje kauwgom!
  • TheGoodGymLife
    TheGoodGymLife Berichten: 2 Member
    Opties
    Thee, groene thee is het beste. Persoonlijk hou ik van kamille. Als je vaak 's avonds honher hebt, probeer dan minder koolhydraten en minder geconcentreerde eiwitten te eten tijdens lunch en vervang deze door wat onverzadigde vetten, dit houdt je insuline lager waardoor je minder snel honger krijgt.
  • stefoost
    stefoost Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik neem meestal een kommetje magere kwark. Dat zijn langzamer koolhydraten
  • semtex69
    semtex69 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik zou de rest van de dag gewoon verantwoord aanmaken. Dus een normale maaltijd. Jezelf straffen Door minder of niet te eten brengt je nog verder van huis. Wanneer ik nog honger heb in de avond ga ik voor een gekookt ei. Ik hoop dat je wel genoten hebt van je ongezonde eten.
  • Tarraca24
    Tarraca24 Berichten: 10 Member
    Opties
    Ik merk ook een sterk verschil wanneer ik snel/traag eet, als ik traag eet en tussendoor veel water drink heb ik ondanks de weinig calorieën een verzadigd gevoel ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik neem meestal een kommetje magere kwark. Dat zijn langzamer koolhydraten
    Kwark bestaat voornamelijk uit eiwitten en nauwelijks aan koolhydraten. Als er al koolhydraten inzitten, dan zijn deze toegevoegd.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Traag eten werkt inderdaad erg goed, bij mij ook. Ik merk het verschil echt. Als in mijn jeugd geleerd, 1. geniet meer van het eten en 2. minder snel weer honger!
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Het gebeurt al eens dat je boven je kcal zit. Ik neem dan de dag erna wat minder. Als het gemiddelde maar ok is. Doe ik vooral bij een etentje uit. Kan ik daar lekker genieten. En ben ik erna maar extra voorzichtig. Werkt goed voor me.
  • Koerntjes
    Koerntjes Berichten: 4 Member
    Opties
    > @stefoost zei:
    > Ik neem meestal een kommetje magere kwark. Dat zijn langzamer koolhydraten
    >

    Magere kwark = eiwit.
    Helpt idd
  • mmeijer3675
    mmeijer3675 Berichten: 2 Member
    Opties
    meer vezels eten, hierdoor krijg je een vol gevoel
  • Fyrhp
    Fyrhp Berichten: 4 Member
    Opties
    Water drinken. Je moet op je tanden bijten he, als je er een gewoonte van maakt zal je hongergevoel ook minderen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Volkoren opties worden ook minder snel verteerd, dus minder snel weer honger.
  • lellebel79
    lellebel79 Berichten: 10 Member
    Opties
    Roerbakgroenten! Zelf neem ik geregeld 200gram roerbakmix en die doe ik in een kom en schenk daar een opkikker kip bij. Weinig callorien en toch zit je vol.

    Of een kom magere joghurt/ kwark

    Of een appel

    Bij alles wat ik eet neem ik een glas water en zit ik aan tafel, dan ben je bewust met eten bezig!
  • ZakaBent
    ZakaBent Berichten: 9 Member
    Opties
    gewoon kort en bondig, zie dat je geen hoge suiker pieken krijgt in je bloed ( dit zorgt voor een snelle dip). Vet verlaagt inname van suiker in uw bloedt, dat kan dus helpen ,maar natuurlijk alles met mate en binnen de grenzen. Eiwitten geeft je ook een voller gevoel (tragere vertering dan koolhydraten). Een ding is zeker, wanneer je honger krijgt, dan ben je te laat. Je moet zien dat je tijdig eet en goed.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Makkelijk zat van nu af aan jezelf aan je gezonde eteniname houden. Dicipline is vereist voor resultaten.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Wat je ook kan doen is in de ochtend of middag wat minder eten zodat je savonds meer kan eten.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Komkommer?
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik ben gek op appels en omdat ik een voedsel allergie krijg van een heleboel fruit soorten blijft mijn keuze beperkt tot appel, druif en tomaat en komkommer enzo.
    Maar hebben jullie dat ook? Na een appel krijg ik juist nog meer honger.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Heeft te maken met je glychemische index. Die stijgt van snelle koolhydraten. Waarmee bv de rijstenwafel een hele snelle stijging geeft. Maar een hoge suikerpiek geeft ook een flink dal erna. Een appel is gezond maar wel snelle koolhydraten. Dus word dat in een rap tempo gebruikt en heb je zo snel weer honger.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    O
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Kamille68 zei:
    > Ik ben gek op appels en omdat ik een voedsel allergie krijg van een heleboel fruit soorten blijft mijn keuze beperkt tot appel, druif en tomaat en komkommer enzo.
    > Maar hebben jullie dat ook? Na een appel krijg ik juist nog meer honger.

    Ja ik ook, maar is inderdaad normaal.