bcaa gebruiken of niet? — Dutch (Netherlands)

bcaa gebruiken of niet?

Opties
wendy19021985
wendy19021985 Berichten: 9 Member
Hoi!
Ik sport gemiddeld 5x per week, waaronder veel krachttraining.
Is het verstandig om bcaa 's te gebruiken?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Kort antwoord? Nee. Het is zonde van je geld. Als je gewoon goed eet na je training dan is BCAA's overbodig. Het doet sowieso weinig voor je, omdat BCAA's niet het complete aminoprofiel bevatten en dus nutteloos zijn. Alleen volwaardige profielen van eiwit zijn bouwstenen, BCAA's zijn maar een onderdeel. Zie het als een huis bouwen, maar dan zonder fundering en cement.
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Eiwitten bestaan uit aminozuren of de zogenaamde bouwstenen van ons lichaam. Er bestaan in totaal 20 aminozuren, waarvan 9 essentiële aminozuren. Het lichaam kan deze laatste niet zelf aanmaken en dus moet je ze via de voeding binnenkrijgen. Drie daarvan kennen we onder de naam BCAA's (Branched-Chain Amino Acids of vertakte keten aminozuren): leucine, isoleucine en valine.
    Ik heb geen idee in welke voeding bcaa's zitten. Dus ik neem ze extra bij. Ik heb aanzienlijk minder spierpijn na krachttraining of crossfit.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb geen idee in welke voeding bcaa's zitten. Dus ik neem ze extra bij. Ik heb aanzienlijk minder spierpijn na krachttraining of crossfit.

    Als je gewoon je normale volwaardige eiwitbronnen eet dan krijg je alles binnen. BCAA's los helpen niet, omdat ze geen compleet profiel bevatten. Daarnaast is het echt een waste of money. Kan het kwaad om het te gebruiken? Nee, maar ik geef mijn geld toch liever uit aan een lekker biefstukje...
  • MysticGoalie
    MysticGoalie Berichten: 25 Member
    Opties
    met frietjes.. en champignonsaus. ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat mij betreft, haha... is zeker lekker! :wink:
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    Dibs on bearnaise