Vergeten fruitsoorten — Dutch (Netherlands)

Vergeten fruitsoorten

Opties
Op het werk hebben wij een bezorgdienst van fruit. Daarbij merk ik dat ik veel soorten fruit voorbij zie komen die ik allang vergeten was of niet eens ken.

Hebben jullie tips om veel te variëren in fruit als je de appels peren en bananen zat bent om deze fruitsoorten te vinden is daar een site voor die je kent of heeft deze app iets?

Reacties

  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Zoek eens voor lychees, blauwe bessen, frambozen, rode bessen, nectarines, perzikken, de kaki vrucht. Allemaal erg lekker en goed te combineren met elkaar of juist in je magere naturel kwark/yoghurt. Wel uiteraard ff checken wat de voedingswaarden zijn
  • lellebel79
    lellebel79 Berichten: 10 Member
    Opties
    Loop eens een markt op en bekijk alle soorten. Zacht fruit is heerlijk maar vaak niet echt lang houdbaar. ( bramen, frambozen, rode bessen) om te varieren kun je ook makkelijk een smoothie maken gewoon in de blender met wat magere joghurt eventueel met wat powerfruit zoals goijbessen. Tegenwoordig heb je bij bekende supermarkten ook bevroren fruit ideaal om in een flesje water te doen. T ziet leuk uit, je water koelt, en daarna heb je toch iets te knabbelen.
  • jorg19x
    jorg19x Berichten: 12 Member
    Opties
    Cantaloupe meloen, zeer lekker en erg laag in calorieen.
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    Opties
    Ga naar de markt en haal fruit van het seizoen, waar je in de supermarkt het driedubbele voor betaalt!

    Nu in de zomer lekker meloen, watermeloen, perzik, nectarine, abrikozen, kersen, pruimen, bramen, aardbeien, etc.

    Ik heb geen tip voor een app of iets dergelijks. Mijn tip is dus op de markt dingen kopen die je er spannend uit vindt zien en vragen hoe het heet. En als je het lekker vindt dan koop je het de volgende keer weer.
  • bettymulder
    bettymulder Berichten: 10 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    Ik vind de groente- en fruitkalender app heel handig. Daar kies je de maand en dan vertoont de app welke soorten in dit seizoen/maand te koop zijn. Heel handig en er staan heel veel soorten in. Augustus geeft 78 resultaten voor groenten en fruit. Selecteer je alleen fruit dan zijn er 24 resultaten.