Goede maaltijden met niet zo veel calorieen — Dutch (Netherlands)

Goede maaltijden met niet zo veel calorieen

Opties
Hallo daar,
Ik zou graag ontbijt,middagmaal& avondeten recepten en al die soort dingen smoothies enzo met een laag aantal calorieën
Dankuwel x

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Pompoensoep of zoeteaardappelsoep vult goed en is caloriearm
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Dan moet je best gaan kijken richting gerechten met veel groenten. Je kan eindeloos combineren.
    Wil je gerust wel helpen. Zelf ben ik vegetariër. Je moet zelf maar zien of dat je ligt. Je kan het ook aanpassen. Zelf combineer ik het wel altijd met gezonde vetten anders ligt mijn calorie inname veel te laag.
  • Vegetable84
    Vegetable84 Berichten: 17 Member
    Opties
    Overnight oats als ontbijt? 50 gram havermout, 1 eetlepel chia zaad, 1 eetlepel lijnzaad, een geprakte banaan en ongeveer 150/200 ml (plantaardige) melk. Ongeveer 500 kcal. Je blijft er wel 4/5 uur van vol. In de avond klaarmaken en de koelkast in. Ik doe er zelf in de ochtend nog twee eetlepels geweekte zonnebloempitten in. Er staan veel recepten online voor overnight oats.
  • EvMo92
    EvMo92 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hi! Ik eet veel smoothies als ontbijt. Super makkelijk en erg lekker! Je kan kiezen voor meer groenten of fruit. Erg lekker is deze met fruit: 7 aardbeien, halve banaan, handje bosbessen, 100 gr kokosyoghurt (alpro) en 200 ml kokosdrink (ah). Vol lekkers en onder de 300 calorieen. Ook erg lekker is 1 geschilde courgette, 40 gr mango, een eetlepel kokosschaafsel, 100 gr kokosyoghurt en 250 ml water, ook onder de 300 calorieën!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Wat ingewikkeld allemaal... ik neem gewoon als ontbijt een flinke bak Otimel met vers fruit erin: 150 kcal.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Bakje yoghurt met nootjes als ontbijt.

    Varieer de yoghurt en noot type en hoeveelheid naar wens.

    Ik doe er zelf meestal wat zout in, maar wat bessen en honing werkt ook.

    Ik ben ook dol op eieren. Twee of drie gebakken eieren zijn een prima lunch of ontbijt.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Gewoon opletten dat je niet over je dagelijkse calorieën gaat. Verder is het niet zo heel spannend wat je eet. Je moet ook niet te weinig gaan eten. Sporten is goed.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Wat ik bijna dagelijks eet en erg goed is, kwark met havermout met wat kaneel. Ik vind dat gruwelijk lekker. Hoog in eiwitten en havermout voor de complexe koolhydraten en qua koolhydraten is het samen rond de 240? 250gr kwark met 30gr havermout.

    Kan je bijv. prima nemen voor het slapen gaan.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    > @mblaasse32 zei:
    > Pompoensoep of zoeteaardappelsoep vult goed en is caloriearm

    Lijkt me heerlijk. Dat is weer wat anders. Ik ben de laatste tijd wat nieuwe dingen aan het uit proberen. Wat kan ik dit recept vinden?
    Alvast bedankt.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Pompoensoep kwam van smulweb. Aardappelsoep kwam uit n boekje maar staat daar ook vast bij. Cougettesoep is ook caloriearm
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Bedankt ik ga kijken.
  • annebrouwer00
    annebrouwer00 Berichten: 6 Member
    Opties
    Courgette spirelli met kippedij en tomaatjes! Kippendij afbakken en kruiden naar smaak, dan vast opwarmen in een wokpan met een klein beetje pesto. Rasp intussen de courgette en voeg die dan toe in de pan, doe daar ook een klein beetje pesto bij. Vind je tomaatjes lekker, kan je cherrytomaatjes in partjes snijden en die erbij bakken. Wil je liever meer koolhydraten, dan voeg je wat gekookte rijst erbij! Supersnel klaar (5 minuten), heerlijk eten en lekker licht!
  • Lisette3x
    Lisette3x Berichten: 17 Member
    Opties
    > @mrxian zei:
    > Bakje yoghurt met nootjes als ontbijt.
    >
    > Varieer de yoghurt en noot type en hoeveelheid naar wens.
    >
    > Ik doe er zelf meestal wat zout in, maar wat bessen en honing werkt ook.
    >
    > Ik ben ook dol op eieren. Twee of drie gebakken eieren zijn een prima lunch of ontbijt.

    Eet je dan alleen eieren, of gooi je er bv nog wat groente op?