Suggesties voor alternatieven — Dutch (Netherlands)

Suggesties voor alternatieven

Opties
Tarraca24
Tarraca24 Berichten: 10 Member
Hoi, na 2 weken MFP ben ik flink geconfronteerd met wat mijn grootste zonden zijn... mayonaise, chocolade, maar vooral kaas! Tot nu toe lukt het goed, maar de zin er naar is groot. Wie kent lekkere alternatieven met weinig calorieën?

Reacties

  • danio1969
    danio1969 Berichten: 13 Member
    Opties
    Het is allemaal een beetje anders en minder vol van smaak, maar dat is een kwestie van gewoon worden. Dat helpt bij mij althans toch.
    Mayo light (tot 60% minder vet)
    Ketchup en Pickles zijn beter (minder Kcal)
    Chocolade ... hier is spijtig genoeg weinig voor in de plaats te zetten, want dit is een serieuze dikmaker. Veel vet en suiker. Zelfs dieetchocolade blijft snoepen en veel Kcal hebben.
    Wat kaas betreft ga ik voor light kaas. Het is wat zoeken naar lekkere kaas, want de meesten zijn wat minder van smaak en textuur.
    Dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik lust graag de Valblanc smeltkaas van Aldi en Maredsous en Leerdammer Light zijn ook best smaakvol.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Ik ben dol op de Yogonaise van de Lidl, zit toch wat minder calorieën in.
    Chocola eet ik alleen 72%, is al iets gezonder. En vooral gewoon niet teveel :)
    Kaas eet ik zelden, ben mee fan van een spread. Maar als ik kaas eet dan eet ik maximaal 2-3 plakjes en ook met mate.

    Eet je kaas op brood of als tussendoortje?
  • Tarraca24
    Tarraca24 Berichten: 10 Member
    Opties
    > @evapfneisel zei:
    > Ik ben dol op de Yogonaise van de Lidl, zit toch wat minder calorieën in.
    > Chocola eet ik alleen 72%, is al iets gezonder. En vooral gewoon niet teveel :)
    > Kaas eet ik zelden, ben mee fan van een spread. Maar als ik kaas eet dan eet ik maximaal 2-3 plakjes en ook met mate.
    >
    > Eet je kaas op brood of als tussendoortje?

    Op brood, als tussendoor, als avondsnack, als aperitief, in gerechten... tja dat was dus echt teveel he :blush:

    Bedankt alvast voor jullie reacties, dat ga ik alvast eens proberen. Die 72% chocolade vindt je ook gewoon in een reguliere winkel?
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    Opties
    Ik ben ook gek op kaas en chocolade! Voor mij is het een kwestie van slim vervangen en niet toegeven aan verleidingen. Kaas voor op brood kun je vervangen door 30+ kaas of cottage cheese. Dat laatste is echt geniaal: veel eiwit, weinig vet en koolhydraten en toch een frisse, romige smaak.
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    juni 2017 aangepast
    Opties
    Huh? Hij plaatst maar de helft van mijn reactie. Vreemd... Anyway, hier komt de rest:

    Voor de lekkere trek 's avonds zet ik een pot thee die ik lekker vind, zonder suiker uiteraard. Daar doe ik dan de hele avond mee.

    Voor andere snackmomenten zorg ik ervoor dat ik verantwoorde dingen heb, zoals wortels, komkommer, tomaatjes, magere kwark etc.
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    Opties
    En wat betreft chocolade: iemand gaf mij ooit de tip om chocolade in huis te halen die je niet zó lekker vindt dat je eraan dooreet. Ik ben vooral erg gek op melkchocolade, dus dan koop ik pure of extra pure chocolade. Die vind ik namelijk zo intens van smaak dat ik het niet moeilijk vind om maar een paar stukjes te eten en dan weer weg te leggen
  • AnkeV84
    AnkeV84 Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik ben vooral gek op kaas door gerechten zoals pasta's en ovenschotels. Daar gebruik ik nu regelmatig edelgistvlokken voor. Dat heeft een kazige smaak zonder dat je daadwerkelijk kaas gebruikt.
    En bij de ah hebben ze 92% chocolade die ik echt goed te doen vind maar dan heb ik na 2 stukjes ook genoeg, omdat de smaak wat bitter is. Deze ligt (bij mijn ah dan) in de speciale hoek bij glutenvrije producten, amandelmeel enz) Misschien heb je er iets aan.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Tarraca24 schreef: »
    > @evapfneisel zei:
    > Ik ben dol op de Yogonaise van de Lidl, zit toch wat minder calorieën in.
    > Chocola eet ik alleen 72%, is al iets gezonder. En vooral gewoon niet teveel :)
    > Kaas eet ik zelden, ben mee fan van een spread. Maar als ik kaas eet dan eet ik maximaal 2-3 plakjes en ook met mate.
    >
    > Eet je kaas op brood of als tussendoortje?

    Op brood, als tussendoor, als avondsnack, als aperitief, in gerechten... tja dat was dus echt teveel he :blush:

    Bedankt alvast voor jullie reacties, dat ga ik alvast eens proberen. Die 72% chocolade vindt je ook gewoon in een reguliere winkel?

    Op elk mogelijk moment dus ;) Mja, dan is het wel even een flinke aanpassing! Misschien helpt het door sowieso bij 2-3 van die momenten het te vervangen met iets anders. Avondsnack/tussendoor heb je genoeg andere dingen voor in de plaats en als aperitief is het ook niet zo spannend toch? Dan gaat het inderdaad meer om het lekker dan dat het erbij hoort. In gerechten zou ik het wel blijven gebruiken (lasagne zonder kaas, nee dank je...), maar dan vervangen door slankere kaas bijvoorbeeld :)

    Ik denk helemaal alles omgooien wel pittig is en als je al een deel doet scheelt dat toch al wat!
  • Tarraca24
    Tarraca24 Berichten: 10 Member
    Opties
    Bedankt voor jullie tips!
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Hey,
    Hier hetzelfde probleem. Ik ben vegetariër en ik deed kaas in mijn sla, avondeten, soms es s'avonds een stukje....Altijd al zot geweest van kaas.Nu met de app verschiet ik ook van de hoeveelheden en nu zorg ik dat ik sommige dagen gewoon geen kaas eet.En als ik kaas eet dan ook kleinere porties dan vroeger en dit werkt voor mij.
    Grtjs
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Tarraca24 schreef: »
    Hoi, na 2 weken MFP ben ik flink geconfronteerd met wat mijn grootste zonden zijn... mayonaise, chocolade, maar vooral kaas! Tot nu toe lukt het goed, maar de zin er naar is groot. Wie kent lekkere alternatieven met weinig calorieën?

    Mayonaise: Remia friteslijn (100 gr = 100 kcal). Ik gebruik het ook om bv tonijnsalade mee te maken.
    Kaas: Milner Linera 20+ vind ik goed te doen (volgens mij alleen te koop bij de AH en Spar). Het is natuurlijk niet dezelfde smaak als volvette kaas, maar toch erg smakelijk. De Dekamarkt heeft 20+ geraspte kaas (huismerk?) die toch erg mooi smelt. Voor op je ovenschotels.

  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Chocolade zou beperken tot echt speciale gelegenheden, dan is het ook bijzonderder en lekkerder.

    Over Mayo en kaas maak ik me nooit zorgen.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    O ik heb precies hetzelfde. Kaas vind ik heerlijk.
    Ik heb nu de 20+naturel smeerkaas van het merk Tenery van de lidl.
    Er zit behoorlijk wat zout in maar ik doe er maar heel weinig van op mijn brood. Maar ik vind de smaak heerlijk.