Advies — Dutch (Netherlands)

Advies

Opties
Hallo allemaal,

Welke diëten volgen jullie en welke zijn succesvol en voelen goed.
Ik volg sinds drie weken een koolhydraatarm dieet, mijn man is 47 kg hiermee afgevallen.

Maar het voelt voor mij niet zo geweldig en ik vroeg mij af wat jullie zoal doen.
Ik doe 3x per week cardio training en wandel met de hond.

Groetjes Monique
«1

Reacties

  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Je moet geen dieet volgen. Dat werkt in begin wel. Maar als je daarna normaal gaat eten kom je aan.

    Je moet je calorie behoefte uitrekenen en daaronder 500kcal zitten.

    Omdat ik ervan uitga dat jij niet veel krachttraining doet en meer cardio is het voor jou niet veel zin om hoog te zitten in eiwitten en kan je beter wat hoog te zitten in koolhydraten, en eet dan vooral meervoudige koolhydraten.

    Hier een interessant artikel over koolhydraten; http://www.livinglong.nl/enkelvoudige-meervoudige-koolydraten-p36.html

    En eet ongeveer 1gr x je lichaamsgewicht. Dus weeg jij 80 kilo, probeer dan 80gram aan vet binnen te krijgen voor je voeding.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik doe het zo op rust dagen mik ik op 200 calorieen onder mijn onderhoud. En wandel ik erbij. Op trainingsdagen eet ik ongeveer mijn onderhoud en train ik best pittig. In combi met goede verdeling van eiwitten, vetten en koolhydraten voelt dit erg fijn. Mijn doel is over langere periode wat vet eraf. De constante min in eten maar niet teveel geeft mij een stabiel gevoel.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Dankjewel voor jouw reactie, bmr 1260 en tdee 1860. Maar ik heb wél het idee dat ik hoger in de koolhydraten wil gaan zitten en lager in de vetten. Klopt ik doe vooral aan cardio, beetje krachttraining, maar ik heb fibromyalgie en moet dus óók voorzichtig zijn.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @mblaasse32 zei:
    > Ik doe het zo op rust dagen mik ik op 200 calorieen onder mijn onderhoud. En wandel ik erbij. Op trainingsdagen eet ik ongeveer mijn onderhoud en train ik best pittig. In combi met goede verdeling van eiwitten, vetten en koolhydraten voelt dit erg fijn. Mijn doel is over langere periode wat vet eraf. De constante min in eten maar niet teveel geeft mij een stabiel gevoel.

    Dus in principe van alles wat, maar dan óók aangepast aan jouw manier van sporten. Ik kan niet heel intensief sporten. Wel proberen wat fitter te worden. Thanx
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Mijne weet je inmiddels en is zwemmen niet wat voor je
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Je moet niet heel laag in vetten gaan zitten. Vetten zijn ook erg belangrijk voor je.

    Op dagen dat je sport kan je best wat meer gaan eten dan op dagen dat je niet sport.

    Als je je TDEE uitrekent is een schatting he? Zijn geen keiharde cijfers, kan best zijn dat je wat hoger of lager zit, dat moet je een beetje uitzoeken met je voeding.
    Als je TDEE 1860 is ga je daar 500kcal onder zitten. Kom je op 1360 aan kcal wat je op een dag moet eten. Zeker niet lager gaan eerst. Als je sport mag je best wel 200kcal bij eten. Op niet sportdagen kan je je wel houden aan 1360 kcal.

    Als je na een week nog niet echt wat bent afgevallen ga je nog eens een keer 50kcal naar onder met je voeding. Kijken of dat werkt.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Bedankt voor jullie reacties! Dat doet goed en ik kan er iets mee.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Je kunt ook langzaam je tekort vermeerderen. Begin rustig en bouw steeds af. Het gaat erom dat Jouw lichaam en geest zich ok blijven voelen. Dus met kleine stapjes bv van een tekort van 200 naar 500 vermeerderen totdat je voelt dat het genoeg is. Dan ga je iets omhoog en blijf je op dat calorieniveau zitten. Uiteraard je waarden van bmr en tdee als uitgangspunten hè
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Om meteen 500 onder je TDEE te zitten is wel heel veel. Je kunt mijn inziens beter wat geleidelijker zakken, i.p.v. meteen zo'n groot tekort op te bouwen.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Dat zei ik ook itzhanne
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oeps, sorry. Ik zie het inderdaad.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Geef niet hoor dubbel advies dan moet t wel goedkomen met de vraagsteller :-)
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @mblaasse32 zei:
    > Geef niet hoor dubbel advies dan moet t wel goedkomen met de vraagsteller :-)

    Ja hoor haha, lief van jullie
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Succes!
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Succes!

    Dankjewel!
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Volgende week woensdag een gesprek met een diëtiste. Heb mijn koolhydraten iets verhoogd.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je je koolhydraten verhoogd hebt, gaat je calorie inname wel omhoog. Heb je dit bij een andere macro dan aangepast? Of ga je iets meer eten?
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Als je je koolhydraten verhoogd hebt, gaat je calorie inname wel omhoog. Heb je dit bij een andere macro dan aangepast? Of ga je iets meer eten?

    Dit heb ik inderdaad aangepast! Iets lager in de vetten.
    Ben eens benieuwd wat de diëtist vertelt volgende week.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Als je je koolhydraten verhoogd hebt, gaat je calorie inname wel omhoog. Heb je dit bij een andere macro dan aangepast? Of ga je iets meer eten?

    Dit heb ik inderdaad aangepast! Iets lager in de vetten.
    Ben eens benieuwd wat de diëtist vertelt volgende week.

    Vaak is 1gram vet per lichaamsgewicht genoeg. En neem 2-2.5 gram eiwit per gewicht. De rest kan je aan koolhydraten besteden.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Grudgie zei:
    > moniquecounotte79 schreef: »
    >
    > > @itzhanne82 zei:
    > > Als je je koolhydraten verhoogd hebt, gaat je calorie inname wel omhoog. Heb je dit bij een andere macro dan aangepast? Of ga je iets meer eten?
    >
    > Dit heb ik inderdaad aangepast! Iets lager in de vetten.
    > Ben eens benieuwd wat de diëtist vertelt volgende week.
    >
    >
    >
    >
    > Vaak is 1gram vet per lichaamsgewicht genoeg. En neem 2-2.5 gram eiwit per gewicht. De rest kan je aan koolhydraten besteden.

    Dat heb ik ongeveer. Dankjewel
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Binnenkort bij de diëtist langs.
    Ik vraag me af wat ze zegt over al mijn dieet adviezen.
    (Ik ben de koolhydraat arm etende man.)
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @mrxian zei:
    > Binnenkort bij de diëtist langs.
    > Ik vraag me af wat ze zegt over al mijn dieet adviezen.
    > (Ik ben de koolhydraat arm etende man.)

    Mijn man dus
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Fijn dat jullie het samen doen. Dat is toch wel een stuk makkelijker.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Dat behelpt n stuk meer. Ik heb n vrouw die de hele dag door bunkert en niets aankomt. Gelukkig houd ze liefdevol rekening met mijn wensen van calorie inname B)
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @mblaasse32 zei:
    > Dat behelpt n stuk meer. Ik heb n vrouw die de hele dag door bunkert en niets aankomt. Gelukkig houd ze liefdevol rekening met mijn wensen van calorie inname B)

    Samen is wel fijn inderdaad.