Ruim 50kg afgevallen in 6 maanden — Dutch (Netherlands)

Ruim 50kg afgevallen in 6 maanden

Opties
adam_getsfit
adam_getsfit Berichten: 3 Member
Ik ben ruim 50kg binnen 6 maanden met een salade dieet (géén sportschool!). Overlijdenis van me vader was een turning point waarop ik mijn lifestyle helemaal veranderde. Gezondheid blijft gewoon het belangrijkste wat er is in het leven. Ik plaatste regelmatig oude foto's van mezelf en hield me zo gemotiveerd. Nu ik mijn streefgewicht hebt bereikt ben ik begonnen in de sportschool, bijna elke dag, soms wel 2x per dag. Mijn doel is nu om mijn vetmassa nog verder te verminderen en te droog trainen.

Als ik het kan, kan jij het ook... just check my pics...
Voeg me toe als een vriend of volg me op instagram.

Ik hoop hiermee meer mensen te inspireren want alleen zo houden we mekaar gemotiveerd.

qghnawejijrj.jpg
2d65x4vstz7z.jpg
akw66ols7z06.jpg
lxmfpf6jueud.jpg
«13

Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    heb je goed gedaan. Hoewel ik je persoonlijk liever zie zoals in het roze shirt :p. Maar bij een salade dieet eet je dan heel de dag door sla???
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hier ook; welkom! Maar zoals ik aangaf, alleen afvallen op basis van sla? Mijn gedachtes zijn gelijk; te groot kcal tekort (te extreem), tekort aan vitaminen en mineralen?
    Hoewel ik je persoonlijk liever zie zoals in het roze shirt :tongue:
    Echt? Op die foto heeft meneer echt wel wat overgewicht...
  • navredsap
    navredsap Berichten: 30 Member
    Opties
    Welkom en gefeliciteerd! Ik vind je er nu beter uitzien en ga er dan ook vanuit dat het salade dieet bestaat uit voedzame en gevarieerde maaltijd salades? Wel snel afgevallen, geen losse/overtollige huid?
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Echt? Op die foto heeft meneer echt wel wat overgewicht...

    Ja lekker zacht :) ik heb niets met die gespierde spijkers.

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat is inderdaad persoonlijke voorkeur uiteraard. Maar te dik op die foto is hij wel degelijk :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Dat is inderdaad persoonlijke voorkeur uiteraard. Maar te dik op die foto is hij wel degelijk :wink:

    Zo zie ik er voor mijn gevoel ook nog uit, of iig het buikje
    Maar ik heb volgens BMI meters geen overgewicht...

    Mijn persoonlijke mening, hij ziet er nu beter uit, niet super gespierd in mijn ogen, maar wel goed gewicht als ik het zo zie

    Daarnaast, salade dieet?
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het knap dat je zo veel bent afgevallen, vraag me alleen af, of het verantwoord is om op die manier af te vallen.

    Als ik namelijk kijk naar wat ik eet, en ik zou dit met alleen salade moeten doen, moet ik best veel salade eten op een dag (tenzij ik er van alles door doe, zoals gerookte kip, zalm, noten, garnalen) Of is dat juist wat je bedoeld

    Misschien dat salade dieet ook klinkt alsof je hele dag sla zit te eten, maar sla en salade is natuurlijk iets anders.
    Je hebt ook couscous salade, en dat vult weer goed
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Je hebt ook rode bieten salade enzo, dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat hij wel of niet at (en 3x op 1 dag salade maken lijkt mij erg veel werk.

    Ik ontken ook niet dat hij iets wat te zwaar is op die foto. Lekker zacht :p
  • janivl
    janivl Berichten: 2 Member
    februari 2016 aangepast
    Opties
    Top, eerste waar ik aan denk is te snel verlies op te korte tijd. We spreken van een verlies van 1,8-2kg per week, i.t.t. de meer aanvaarde 0.25-0.5kg.
    Hoogstwaarschijnlijk sterke kcal deficieten en tekort aan voedingsstoffen. Je lichaam zal dus ook ruimschoots spiermassa afgebroken hebben.

    Dergelijke voor/na foto's zijn motiverend, mij gaat het qua methode wel eerder om een permanent haalbare gezonde levensstijl.

    Hopelijk hou je dit nu vol, het is je meer dan gegund!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik vind het wel jammer dat hij niets meer van zich laat horen, terwijl er toch wat vragen zijn bij deze vorm van gewichtsverlies...
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dat vind ik ook jammer, want deze foto's zijn wel stimulerend voor mensen die een crashdieet overwegen.
  • Vegetable84
    Vegetable84 Berichten: 17 Member
    Opties
    Wat knap gedaan man! Heb net een salade met boekweit en quinoa gehad, in totaal rond de 600 kcal. Hoop toch wel dat jouw salades ook mega vol zitten
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Knap! Ik schrok wel van een salade dieet. Vraag mij dan inderdaad ook af of je dan niet een te grote aanslag op je lichaam pleegt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vraag mij dan inderdaad ook af of je dan niet een te grote aanslag op je lichaam pleegt.
    Ja, dat doe je middels zo'n groot crashdieet zeker.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Vraag mij dan inderdaad ook af of je dan niet een te grote aanslag op je lichaam pleegt.
    >
    >
    >
    > Ja, dat doe je middels zo'n groot crashdieet zeker.

    Dat is toch ook niet gezond?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nee, verre van. Afvallen over een langere periode is meer aan te raden. Ten eerste houd je het hierdoor langer vol en je verliest minder spiermassa omdat je geleidelijk zakt in kcal. Ik zou altijd kiezen om je kcal zo hoog mogelijk te houden. Ik zou liever een extra workout doen zodat ik meer verbrand dan dat ik aan kcal in moet leveren om weer af te vallen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Dit topic had ik nooit zien, zeker goed bezig maar jammer dat de updates uit blijven.
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Hij is mijn neef. Hij is idd heel erg veel afgevallen door streng dieet en sport. Dat houdt hij nog steeds vol. Hoe en wat hij precies heeft gedaan weet ik helaas niet. Ik was stiekem een beetje jaloers dat hij aan het afvallen was ik aan het bijkomen.

    Hij is inmiddels geëmigreerd en heeft een goedlopende zaak in marketing/reclame branche in een super mooi land
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoe en wat hij precies heeft gedaan weet ik helaas niet
    Veel te weinig eten over een lange periode. Daar is geen rocket science voor nodig :wink:
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Super gedaan, hoop dat hij het nu ook vol houdt, nu hij weer normaal voedsel binnen krijgt, ipv alleen salades.
    Stiekem wel jaloers op het resultaat, hoe dan ook.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nee, een kcal budget aanhouden van onder de 1000 kcal of minder.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Uiterlijk zegt niet altijd alles. Wanneer men van zwaar overgewicht ineens zo 'mager' is, oog dat natuurlijk een stuk 'gezonder'. Ben benieuwd naar hoe het er van binnen uit ziet, of over een langere periode. Zoveel afvallen is natuurlijk super knap, alleen de manier waarop is alles behalve handig om te doen.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Snel afvallen is niet altijd gezond, maar het is vaak wel gezonder dan veel te dik zijn. Als je het slim doet, hoeft het geen probleem te zijn.

    De grote vraag is wat je doet ná het afvallen. Blijf je dan op gewicht, zorg je voor genoeg spieren en conditie en het juiste eet patroon?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @mrxian
    Hier ben ik het absoluut niet mee eens.

    Ik was in begin periode dat ik 25 kg was afgevallen, ongezonder, als de periode ervoor.
    Namelijk door te lang onder mijn BMR te eten mijn organen aangetast, nu 4-5 jaar later is het pas weer hersteld doordat ik daarna ben gaan inlezen in voeding en menselijk lichaam.

    Ik zag er ook veel beter uit, van 145 kg naar 120 kg (met 1,93 meter) maar van binnen had ik veel schade aangericht, longcapaciteit sterk verminderd, en een hartklep die voor 75% was beschadigd.

    Daarnaast heb ik iemand in de familie die anorexia heeft (de andere kant van de weegschaal) en die heeft nog veel meer schade in haar lichaam en pleegt al 20 jaar roofbouw op haar lichaam, wat uiteindelijk haar dood gaat worden, is een kwestie van tijd.