Hoeveel maaltijden op een dag — Dutch (Netherlands)

Hoeveel maaltijden op een dag

Opties
Hallo,

Even een vraagje.

Ik zie op internet verschillende berichten over hoeveel maaltijden je op een dag moet eten met verschillende info en onderbouwingen.

Hoeveel maaltijden eten jullie?

Groetjes Sanne
«1

Reacties

  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Ik eet 6 maaltijden per dag, 3x pd grote maaltijd en 3x pd amandelen om de motor draaiend te houden.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik eet er vijf waarvan de hoeveelheden ongeveer gelijk zijn behalve de laatste is wat kleiner.
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    6
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik eet er 3 tot 4. Je hoeft geen meerdere maaltijden te nuttigen om de motor brandend te houden. Als je meerdere, kleinere, maaltijden eet is je lichaam sneller klaar met werken. Neem je grote maaltijden, is je lichaam langer bezig. Dus het maakt niet uit. De hoeveelheid maaltijden is eigenlijk persoonsgebonden. De een vind meer dan 3 prettig, de ander behoud zich soms tot max 3.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Ik eet 6x op een dag. Maar je moet zelf weten hoeveel maaltijden je op een dag eet, zolang je maar aan het einde van je dag aan je macro's komt.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Ik 3 maaltijden,ongeveer gelijk.
    Dan 1 of twee keer iets tussendoor, dit varieert omdat ik de calorieën bijhoud en dus kijk wat er ongeveer over is.
  • MEding24
    MEding24 Berichten: 3 Member
    Opties
    Standaard 3 x per dag. En 2 of 3 tussendoortjes. Maar dat ligt aan de activiteiten van de dag. Naar gelang ik beweeg, daar pas ik mijn voeding op aan.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Echte maaltijden 3, dan nog 2x tussendoor momentje van weinig kcal (rond de 100).
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Ik eet elke 2-3u iets. Grote maaltijden liggen me niet. Ik eet maar 1x op de dag een 'grotere' maaltijd. Ik ben vegetariër, en hiermee kan ik eigenlijk veel eten zonder dat de calorieën aantikken.
    Test dingen uit en kijk wat werkt voor jou. Ongeacht wat iedereen hier schrijft, ieder lichaam is anders.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik ben van "de oude stempel" dus voor mij 3 maaltijden op een dag: ontbijt, lunch en diner (ja, om 18:00 uur!). 's ochtends rond koffietijd neem ik 1 stuks fruit en 's middags om ca 15:00 uur ook. Thats it! Valt prima op te leven hoor!
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    ValkyrieP De truc volgens mij,om s'avonds niet meer te eten is een kannetje thee maken tegen 21u.Ik doe dit elke avond en dit werkt voor mij om niet toe te geven aan "goestingskes"
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik had vaak ook honger nadat ik terug kwam na de sportschool, huisgenootje ging ook altijd flink wat vreten dan als we tv keken. Ik pakte een stukje fruit maar tegenwoordig gewoon niets meer echt 's avonds laat. Kopje thee nog wel vaak.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @ValkyrieP zei:
    > ik doe drie grote maaltijden en vier tussendoortjes.
    > Maar bij het laatste tussendoortje kan ik moeilijk stoppen met eten.
    > 9u.groot - 11u.klein - 13u.groot - 15u.klein - 17u.groot - 19u.klein - 21u.vreetbui.
    > Bij de kleine tussendoortjes bedoel ik een appel of een halve avocado of een nectarine ofzo.

    Haha ik moest wel lachen om de vreetbui. Dat komt mij behoorlijk bekend voor. Ik heb mijzelf daarin behoorlijk afgeremd de laatste weken .
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Ik had vaak ook honger nadat ik terug kwam na de sportschool, huisgenootje ging ook altijd flink wat vreten dan als we tv keken. Ik pakte een stukje fruit maar tegenwoordig gewoon niets meer echt 's avonds laat. Kopje thee nog wel vaak.

    Na het sporten heb ik dat ook. Daar ik in de ochtend sport pak ik daarna een banaan. Dat kan toch geen kwaad, neem ik aan?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Niks kan kwaad, zolang je maar onder je caloriedoel blijft als je doel afvallen is.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Momenteel eet ik er drie.

    Toen ik hard aan het afvallen was meestal twee, sinds één.

    Hoe vaak je eet is niet heel relevant, get is belangrijker wát je eet.

    Het is wel gezond om zo'n tien tot twaalf uur of meer te vasten elke dag. ( Avond eten om zeven uur, ontbijt ook om zeven uur en niks er tussen in, bij voorbeeld.)
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Niks kan kwaad, zolang je maar onder je caloriedoel blijft als je doel afvallen is.

    Precies
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het is wel gezond om zo'n tien tot twaalf uur of meer te vasten elke dag
    Want?
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Het is wel gezond om zo'n tien tot twaalf uur of meer te vasten elke dag
    >
    >
    >
    > Want?

    Deze begrijp ik ook niet goed. Lijkt mij helemaal niet goed eerlijk gezegd. Je lichaam moet toch bezig blijven? De motor draaiende houden....
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Het is wel gezond om zo'n tien tot twaalf uur of meer te vasten elke dag
    >
    >
    >
    > Want?

    Dan gaat je lichaam wit vet omzetten in bruin vet, dat weer makkelijker verbrand wordt.

    En tien uur is van 9 tot 7, wat heel veel mensen doen. Meer zou trouwens beter zijn.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    De energiebalans is leidend en of je nu vast of niet maakt niets uit. Het kan een persoonlijke voorkeur zijn, maar het is nooit bewezen dat je door vasten meer of extra vet verliest. Als je zou vasten maar een calorieoverschot aanhoudt kom je gewoon aan.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    > @mrxian zei:
    > > @itzhanne82 zei:
    > > Het is wel gezond om zo'n tien tot twaalf uur of meer te vasten elke dag
    > >
    > >
    > >
    > > Want?
    >
    > Dan gaat je lichaam wit vet omzetten in bruin vet, dat weer makkelijker verbrand wordt.
    >
    > En tien uur is van 9 tot 7, wat heel veel mensen doen. Meer zou trouwens beter zijn.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    > En tien uur is van 9 tot 7, wat heel veel mensen doen. Meer zou trouwens beter zijn.

    Bedoel je dan ook dat dat vasten dan na 9 uur in de avond begint?
    En wat word er bedoeld met "bruin vet"?
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Als je om zes uur avondeten eet, en dan in half negen een appel, en daarna niks, dan begint het vasten om negen uur.

    Je lichaam slaat vet op als wit vet of bruin vet. Bruin vet wordt makkelijker gebruikt, en is dus gezonder.