Aankomen! — Dutch (Netherlands)

Aankomen!

Opties
Hallo,
Mijn naam is nicole, 37 jaar en moeder van 2 dochters, 9 en 10 jaar zijn ze.
Mijn probleem is bijkomen! Onderzoeken in het ziekenhuis gehad, schijnt genetisch te zijn maar nu gaat het wel heel ver achteruit met me.. heb altijd rond de 52 gewogen, weeg nu nog maar 47.9 (stress en het héél erg druk hebben is de oorzaak) moet hier dus iets aan doen maar kan dat niet alleen :( daarom heb ik deze app gezocht en gevonden in de hoop dat dit mij de hulp biedt wat ik nodig heb.

Op naar de 60 kg!! Wie doet mee?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Nicole, welkom en veel succes.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Hoi nicole je bent nog niet hopenloos. mijn vrouw eet zich suf maar blijft 38kg wegen. En ze is ongeveer 1.60lang. Dus je bent niet alleen.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Je moet flink gaan bulken. Hoog in koolhydraten zitten, lekker veel complexe koolhydraten eten. Eet 500kcal boven je onderhoud.

    Weet je hoeveel kcal je moet nemen op onderhoud? Zoja moet je daar 500kcal bovenzitten.
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Eet lekkere toetjes met veel slagroom en probeert vaker perdag te eten succes en sterkte
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik heb vroeger een vriendin gehad met hetzelfde probleem. Ze was veels te licht. Ze kreeg toen van de huisarts speciale shakes. Vraag er eens naar bij je huisarts.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Bijkomen kan heel lastig zijn.

    Zorg dat je calorierijk gezond eten vind, en eet daar wat meer van. En dat rustig aan verhogen tot je aan begint te komen.

    Nootjes en olijfolie, zou ik mee beginnen.

    Ook wat gaan sporten - je wil immers gezond aankomen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mrxian schreef: »
    Bijkomen kan heel lastig zijn.

    Zorg dat je calorierijk gezond eten vind, en eet daar wat meer van. En dat rustig aan verhogen tot je aan begint te komen.

    Nootjes en olijfolie, zou ik mee beginnen.

    Ook wat gaan sporten - je wil immers gezond aankomen.

    Hier ben ik het mee eens, rustig aan je kcal inname verhogen, bijhouden wat je eet dmv het MFP dagboek.
    En ongezouten noten zitten hoog in kcal, enige nadeel daarvan is dat het snel vol gevoel geeft.

    Sporten zou ik overigens nog even mee wachten, aangezien sporten voor mensen met ondergewicht risicovol is.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Als je op een manier sport die slecht is voor je lichaam, dan is dat risicovol. Maar er zijn vrijwel altijd manieren om gezond te sporten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Elke manier van bewegen is gezond lijkt me. Zou niet weten wat risicovol voor je lichaam is?
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Elke manier van bewegen is gezond lijkt me. Zou niet weten wat risicovol voor je lichaam is?

    Als je ongetraind een marathon loopt als je tweehonderd kilo weegt dan loop je je knieën en voeten kapot en krijg je misschien een hartaanval van de inspanning.

    Dat is een extreem voorbeeld, je kan zelf vast wel wat minder extreme bedenken.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Elke manier van bewegen is gezond lijkt me. Zou niet weten wat risicovol voor je lichaam is?

    Ben ik niet met je eens Hanne.
    Mijn schoonzus die zwaar ondergewicht heeft zou niet moeten gaan sporten. Dat is in haar geval namelijk roofbouw plegen.

    Ben het eens met @mrxian Sporten op een manier die slecht is voor je lichaam is risicovol
    En dat is bij mijn schoonzus wel het geval, die moet echt niet gaan hardlopen (om een voorbeeld te noemen)

    Gewoon normale activiteiten als wandelen en fietsen kan wel.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Ja, wandelen, zeker met een pittig tempo, is een heel goede manier om veilig te sporten.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > itzhanne82 schreef: »
    >
    > Elke manier van bewegen is gezond lijkt me. Zou niet weten wat risicovol voor je lichaam is?
    >
    >
    >
    >
    > Ben ik niet met je eens Hanne.
    > Mijn schoonzus die zwaar ondergewicht heeft zou niet moeten gaan sporten. Dat is in haar geval namelijk roofbouw plegen.
    >
    > Ben het eens met @mrxian Sporten op een manier die slecht is voor je lichaam is risicovol
    > En dat is bij mijn schoonzus wel het geval, die moet echt niet gaan hardlopen (om een voorbeeld te noemen)
    >
    > Gewoon normale activiteiten als wandelen en fietsen kan wel.

    Is het in dit soort extreme gevallen niet sowieso beter om alles (sporten, afvallen) onder begeleiding te doen van fysiotherapie en diëtist? Zeker als je je gezondheid in gevaar kan brengen (te weinig eten, fout sporten).
    Zelf word ik ook begeleid bij de fysiotherapie, daar ik fibromyalgie en een ernstig verhoogd cholesterol heb.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > itzhanne82 schreef: »
    >
    > Elke manier van bewegen is gezond lijkt me. Zou niet weten wat risicovol voor je lichaam is?
    >
    >
    >
    >
    > Ben ik niet met je eens Hanne.
    > Mijn schoonzus die zwaar ondergewicht heeft zou niet moeten gaan sporten. Dat is in haar geval namelijk roofbouw plegen.
    >
    > Ben het eens met @mrxian Sporten op een manier die slecht is voor je lichaam is risicovol
    > En dat is bij mijn schoonzus wel het geval, die moet echt niet gaan hardlopen (om een voorbeeld te noemen)
    >
    > Gewoon normale activiteiten als wandelen en fietsen kan wel.

    Heel rustig opbouwen. Zeker geen aanslagen op je lichaam plegen.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Absoluut, lief.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mrxian schreef: »
    Ja, wandelen, zeker met een pittig tempo, is een heel goede manier om veilig te sporten.

    Nou dat pittige tempo kun je in haar geval weglaten hoor. Ze heeft door haar ziekte totaal geen conditie meer
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > mrxian schreef: »
    >
    > Ja, wandelen, zeker met een pittig tempo, is een heel goede manier om veilig te sporten.
    >
    >
    >
    >
    > Nou dat pittige tempo kun je in haar geval weglaten hoor. Ze heeft door haar ziekte totaal geen conditie meer

    Steeds iets meer, maar krijgt ze begeleiding bij de fysiotherapie? Ze weten daar precies wat ze doen en laten haar misschien voorzichtig beginnen met de loopband en bijvoorbeeld fietsen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Nee ze krijgt geen hulp van fysiotherapie, ze heeft eerst psychische hulp nodig, aangezien anorexia een geestesaandoening is.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > mrxian schreef: »
    >
    > Ja, wandelen, zeker met een pittig tempo, is een heel goede manier om veilig te sporten.
    >
    >
    >
    >
    > Nou dat pittige tempo kun je in haar geval weglaten hoor. Ze heeft door haar ziekte totaal geen conditie meer

    "Pittig" is natuurlijk persoonlijk. Maar het is het beste voor je hart als je zo hard loopt dat je hartslag iets omhoog gaat en je het misschien een klein beetje in je ademhaling voelt. Hoe snel dat is, is voor iedereen anders.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > Nee ze krijgt geen hulp van fysiotherapie, ze heeft eerst psychische hulp nodig, aangezien anorexia een geestesaandoening is.

    Ah ja, dan is dat een veel betere stap natuurlijk! Daar is ook veel begeleiding bij nodig en is geen kleinigheidje.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Nee zeker niet, maar zoals het er nu naar uit ziet, is het een kansloze missie aangezien ze veelal de therapieën af zegt. Ze kan helaas niet gedwongen worden opgenomen
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > Nee zeker niet, maar zoals het er nu naar uit ziet, is het een kansloze missie aangezien ze veelal de therapieën af zegt. Ze kan helaas niet gedwongen worden opgenomen

    Poeh dat is ontzettend lastig. Heel veel sterkte daarmee!
  • Delgison
    Delgison Berichten: 1 Member
    Opties
    Het vooral belangrijk dat jij actief bent zo dat jij niet dik wordt dus goede koolhydraten en hoog maar blijf niet zitten jij moet juist verbranden ik wens jou succes