Koolhydraten tellen — Dutch (Netherlands)

Koolhydraten tellen

Opties
ValkyrieP
ValkyrieP Berichten: 53 Member
2 jaar geleden woog ik nog 125kg.
Alle dieeten geprobeerd maar geen enkele werkt echt.
Tot ik las over koolhydraten tellen.
Ik dacht tja dat ook maar eens proberen dan.
En wonder boven wonder was dit het wondermiddel voor mij en ook makkelijk vol te houden.
Van te voren had ik geen energie en ik moest verschillende medicijnen innemen.
voor hoge bloeddruk moest ik er 2 verschillende innemen om mijn bloeddruk toch enigszins onder controle te houden, mijn huisdokter zei dat ik die voor de rest van mijn leven moest blijven innemen.
Ook had ik een pilletje nodig tegen mijn hoge cholesterol .
Zonder efexor(antidepressiva) was ik ook niet te genieten naar anderen toe (vraag maar aan mijn vrouw want ik zag alles heel somber in).
Ik kon dus gewoon niet meer zonder(20 jaar ingenomen).

Dus ik begon met koolhydraten te tellen, de eerst 4 weken niet boven de 50(koolhydraat arm).
Daarna koolhydraat beperkt tot 100.
mijn gewicht ging geleidelijk naar beneden en mijn energie ging geleidelijk weer naar boven.
In het begin deed ik het in mijn eentje via een koolhydraten lijst en nadien via een professionele voedingsdeskundige .
Nadien kwam ik op deze site terecht en mijn dieet werd hier met de grond gelijk gemaakt want een mens moest zogezegd veel koolhydraten tot zich nemen om goed te kunnen functioneren. Hier verklaarden ze mij voor gek want ik ondermijnde mijn hele lichaam daardoor.
Ik ging in ketose geraken enz.
Ik vroeg toen wat ketose dan betekende, daar had ze niet direct een antwoord op want ik moest het maar eens googelen .
Toen kwam ik bij meerdere professionele voedingsdeskundigen terecht en die wisten me dus wel te vertellen wat ketose betekend.
Ik heb er dus nooit iets van ondervonden en erg is het ook al niet.

Ondertussen heb ik al mijn medicijnen overboord gegooid .
Mijn huisdokter snapt nog steeds niet dat mijn bloeddruk nu perfect is en van hoge cholesterol is er ook geen sprake meer.
Zelfs mijn antidepressiva die ik eerst broodnodig had heb ik in de vuilnisbak gekieperd.
Dit alles al sinds begin dit jaar.
Ik begon moeiteloos halve marathons te lopen en ik was aan het trainen voor een hele marathon.
Maar toen brak ik alle beentjes in mijn voet (5 maanden geleden) .
Het was een heel complexe breuk en ik heb 4 maanden met mijn voet omhoog gelegen.
Ik wist met mijn energie toen geen blijf, maar ik moest wel blijven zitten.
Ik heb dus 4 maandenlang totaal niets gedaan.
Begin oktober ben ik stilletjes beginnen wandelen(5km.).
Nu half oktober wandel ik al 5 uur een paar uur in de voormiddag en een paar in de namiddag..
Mijn voet staat wat scheef en iedere stap doet pijn, moest dat het geval niet zijn dan stapte ik nu gezwind 40 km. want ik moet gewoon stoppen door de pijn.

Na het vorige bericht kon ik 2 dagen niet meer op myfitnesspal, ik heb een nieuw paswoord moeten aanmaken want anders geraakte ik niet meer hier daarna werd ook het volledige bericht verwijderd.
Sommige mensen leveren veel kritiek, maar zelf kunnen ze geen kritiek verdragen.
Nu heb ik het wat aangepast en ik noem ook geen namen meer want anders laat ze het bericht toch weer verdwijnen
Maar ik wil dit gewoon vertellen aan de mensen die ook alles al geprobeerd hebben en die geen uitweg meer vinden.
Probeer dan je koolhydraten te beperken tot onder de 100 per dag en misschien word jij daardoor ook een totaal nieuwe mens.
Eentje die terug in het leven staat vol energie en door de dag niet meer aan eten denkt.
Ik ontbijt 's morgens om 9u. en nadien krijg ik iedere 2uur een seintje via smartphone dat ik moet eten. mijn laatste sein is 's avonds om 21u. , dus ik eet 7 maal per dag.
Ik hoop hier toch enkele mensen mee te bereiken die zullen afhaken van hun ongezonde levensstijl boordevol koolhydraten.
Bij mij werkt het althans heel goed.






Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Waarom word deze post nu weer geplaatst? Ik dacht dat deze discussie afgesloten was
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    Voor hem blijkbaar niet
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dit is de positieve versie van de eerste post denk ik, meer zoals je het oorspronkelijk had willen plaatsen. Of heb ik het mis
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Prima dat je dit verhaal nu weer post, maar wanneer het enkel om je succesverhaal draait vraag ik mij af waarom je bepaalde delen van je 1ste verhaal alsnog in je bericht plaatst die niets met je succesverhaal te maken hebben.

    Maar enfin, top dat je je prettig voelt bij je levensstijl.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Zorg dan wel dat die dingen kloppen ipv aannames te doen.
  • MiriTer
    MiriTer Berichten: 2 Member
    Opties
    Top, fijn dat je je gezondheid een positieve draai hebt weten te geven!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2017 aangepast
    Opties
    hoe vullen jullie fitnessen in?
    Ligt eraan wat je precies hebt gedaan en voor hoe lang? Volgens mij staat er wel iets van krachttraining in, maar dat is denk ik vrij algemeen.

    Ik werk zelf met een hartslagmeter welke synct met de app en daarna ook met MFP.
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Wat heb je precies gedaan dan kan ik ff kijken voor je
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Als je uurtje a 1,5 uur krachttraining doet verbrand je ongeveer 400-500 kcal.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ligt aan je tempo grudgie
    B)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Grudgie schreef: »
    Als je uurtje a 1,5 uur krachttraining doet verbrand je ongeveer 400-500 kcal.

    Is per persoon erg verschillend en verschilt per soort workout.
    Ik heb een stuk of 10 verschillende krachttraining schema's die ik regelmatig afwissel. En volgens mijn Polar verbruik ik bij het beenschema "slechts" 260 kcal en bij het schema voor hele lichaam 430 kcal.

    Echter is mijn kcal verbruik in de 3 uren na mijn beenschema 80% hoger dan mijn "normale" kcal verbruik, dus rustdagen zeg maar.
    Dan verbruik ik tussen de 95 en 110 kcal per uur, maar na mijn beenschema is dit tussen de 170 en 195 kcal gedurende 3 uur (om en nabij) Wat dus eigenlijk betekend dat mijn kcal verbranding voor beenschema anders is, namelijk:
    260 + (3*85kcal) = 515

    De extra verbranding bij mijn schema voor hele lichaam is ongeveer anderhalf uur lang voor een totaal van 65 kcal.
    Dus ook voor dit is de totale verbranding iets hoger, 430+65=495
    Echter de zogenoemde "afterburn" (bodybuilders term geloof ik) is bij sommige schema's vele malen hoger.

    En mijn gemiddelde hartslag bij het beenschema is wel vele malen lager (gemiddeld 134) tov andere schema's (hele lichaam is gemiddeld 152)

    Conclusie!
    Er is geen peil te trekken op hoeveel kcal iemand verbruikt tijdens zijn training, omdat dit heel erg verschilt per persoon en soort training, daarom kan er ook geen goed gemiddelde aan gegeven worden.

    Beste manier om voor jezelf vergelijkingen te maken (imo) is om een goede hartslagmeter (met kcal teller) aan te schaffen die je dag en nacht om kan hebben. Zo inzicht te krijgen in je trainingsdagen en rustdagen, en hierdoor te zien wat je extra verbranding is.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Nee, het is ook een "schatting". Ligt sowieso aan wat je doet. Wil je echt heel specifiek weten hoeveel je verbrand moet je een hartmeter om hebben. Zelf draag ik zo'n fitness tracker en soms heb ik dagen dat ik 3800 verbrand totaal op een dag en op rustdagen rond de 2500 ofzo.

    Mooie hieraan is, dat ik daar mijn voeding op kan aanpassen.

    Sindsdien gaat het droogtrainen ook een stuk beter. :)
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    Welke heb je grudgie
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    jessy_1973 schreef: »
    Welke heb je grudgie

    Ik heb de Fitbit Alta HR.