Hoe start je het best je dag - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Hoe start je het best je dag

Opties
2»

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    december 2017 aangepast
    Opties
    Voor mij heeft dit als voordeel dat er geen koolhydraten inzitten
    Waar denk je dat fruit uit bestaat? Dat zijn voornamelijk snelle suikers oftewel simpele koolhydraten... :wink:

    Je blijft langer 'verzadigd' doordat eiwit langer de tijd nodig heeft verteerd te worden, of je lichaam heeft meer energie nodig om dat te doen.
  • EHRdam
    EHRdam Berichten: 10 Member
    Opties
    300 gram biogarde roer met 125gr frambozen of blauwe bessen, ca 200 kcal , werkt prima voor mij.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Havermout...
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    > @mblaasse32 zei:
    > Havermout...

    Ik heb eerder wel eens havermout geprobeerd maar misschien doe ik wat verkeerd ermee maar ik vond het zo smakeloos. Maar een heleboel mensen eten het dus het zal wel aan mij liggen. Hoeveel calorieën zitten er in 1 portie?
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    > @EHRdam zei:
    > 300 gram biogarde roer met 125gr frambozen of blauwe bessen, ca 200 kcal , werkt prima voor mij.

    Lijkt me heel lekker. Gebruik je de vruchten uit de diepvries of vers? En als ze diepvries zijn moet je ze dan eerst ontdooien?
  • EHRdam
    EHRdam Berichten: 10 Member
    Opties
    > @Kamille68 zei:
    > > @EHRdam zei:
    > > 300 gram biogarde roer met 125gr frambozen of blauwe bessen, ca 200 kcal , werkt prima voor mij.
    >
    > Lijkt me heel lekker. Gebruik je de vruchten uit de diepvries of vers? En als ze diepvries zijn moet je ze dan eerst ontdooien?

    Ik haal ze vers op de markt, heerlijk en lekker goedkoop . Neem soms ook optimel griekse stijl (helaas met een beetje suiker) voor de afwisseling, een bak komt ook net aan 240kcal.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    N portie verschilt per persoon natuurlijk. Dat moet je even afwegen dan weet je het gelijk. Ik vind het heerlijk. Als je weinig suiker en zoute dingen eet en veel gezonde keuzes, dan ga je vanzelf niet meer anders willen.
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik wissel vaak af met het ontbijt. Soms neem ik magere kwark met een stuk fruit en eventueel wat ontbijtgranen (zonder toegevoegde suikers) of een handje ongezouten noten. Ook neem ik wel eens havermout of brinta (zonder toegevoegde suikers). En dan neem ik daar ook een stuk fruit bij, zo heb ik de helft van mijn fruit al gehad! :)
  • igniscordis
    igniscordis Berichten: 18 Member
    Opties
    Ik begin mijn dag altijd met een smoothie met daarin standaard 1 banaan, 150 gram magere kwark en 20 gram havermout. Daarbij doe ik nog zo'n 150 gram groente/fruit. Bijv vanochtend was dat 100 gram pompoen en 50 gram mango. Ook nog een beetje water om het wat dunner te maken.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ik eet pas rond 12.00 maar graag als 1e maaltijd 40 gram havermout met water warm maken, schep whey en warme appel met kaneel erdoor. Is veel maar dan kan ik er weer een paar uur tegen zonder behoefte aan tussendoortjes als koek of snoep. Ik zie in koolhydraten geen vijand.....wel als je ze eet in de vorm van een koekje. :p