Hardlopen in de winter
tessinnemee1
Hoi!
Ik ben Tess en ik wil weer gaan beginnen met hardlopen voor een betere conditie en ook om te sporten natuurlijk! Sinds het einde van de zomervakantie hardloop ik niet meer, omdat het kouder is geworden en ik had het best druk (slecht excuus). Heeft er iemand tips om weer te beginnen met hardlopen en voor in de winter hard te lopen?
Alvast bedankt!
Ik ben Tess en ik wil weer gaan beginnen met hardlopen voor een betere conditie en ook om te sporten natuurlijk! Sinds het einde van de zomervakantie hardloop ik niet meer, omdat het kouder is geworden en ik had het best druk (slecht excuus). Heeft er iemand tips om weer te beginnen met hardlopen en voor in de winter hard te lopen?
Alvast bedankt!
0
Reacties
-
Hi Tess,
Probeer het rustig op te bouwen en ga niet te hard van stapel. Begin bijvoorbeeld met 3x 1 km met tussen elke km 1 minuut rust, en bouw het zo steeds op.
En met warme kleding is hardlopen in de winter ook geen probleem.
Als je nog meer vragen hebt kun je me natuurlijk toevoegen.1 -
ff wat linkjes
welke kleding dragen bij bepaalde weersomstandigheden https://runnersworld.com/what-to-wear , zelf heb ik nog wel eens de neiging om te veel laagjes aan te trekken.
Trainingsomvang bepalen via de VACT-formule https://runnersweb.nl/training/looptips/kies-juiste-trainingsomvang-formule.htm
Een "Buff" is trouwens een heerlijk ding in de winter1 -
Dankjewel voor de reacties!0
-
Gewoon beginnen met hardlopen en niet kijken naar het weer tenzij het met bakken uit de hemel valt.1
-
Haha0
-
-
Go for it!0
-
Doppen in, muziekje aan en gewoon gaan lopen. Het opbouwen komt vanzelf en het zal niet altijd even makkelijk zijn, maar hey! Je bent al verder dan de 'couchpotato' die niet eens aan sporten denkt!1
-
Haha dankjewel voor de reacties!0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten