1100 kcal per dag? — Dutch (Netherlands)

1100 kcal per dag?

Opties
Hallo
Ik ben 27 jaar . 160cmlang en weeg 64kg ongeveer. Mijn eerste doel is 54 (dus 10kg) in totaal. Op dit moment ben sport ik totaan niet en beweeg ik ook amper(kantoor baan) terwijl ik wel veel eet(tussen 2500-3000kcal) . Ik wil graag afvallen omdat ik al mn kleren niet meer pas en in een korte tijd veel ben aangekomen . Hoeveel calorieen moet ik eten om mijn doel te bereiken binnen 3 maanden en hoeveel calorieen om t dan bij tehouden ?
«1

Reacties

  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Hoi!
    Hoeveel calorieën geeft myfitnesspal aan (van wat je per dag binnen moet krijgen)? Want ik heb me aan dat calorieën doel gehouden, en ik ben in een week 1 kg afgevallen. Als dat bij jou ook het geval is dan heb je na 3 maanden ongeveer je streefgewicht bereikt.
    En als je iets meer zou willen eten, zou je ook meer moeten bewegen/sporten :) . En als je na die 3 maanden je streefgewicht bereikt hebt, kun je in myfitnesspal je doelen veranderen, dus invullen dat je op hetzelfde gewicht wil blijven en dan geeft MF je nieuwe calorieën doel aan.
    Succes! ;)
  • sociusie
    sociusie Berichten: 9 Member
    Opties
    Dankje tess!! 1 kilo per week? Wow wat goed! Ik neem aan dat het in t begin 1 kg perweek zal zijn maar later wat minder omdat je lichaam zich gaat aanpassen aan t minder eten en ook minder zal gaan verbranden......
    Ik vind het alleen lastig om van 2800 calorieen naar 1100 te switchen. Ik ben echt verslaafd aan chocola/koekjes dat ik elke dag wel wat moet hebben haha. Ik zal dit toch moeten verminderen.
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Ja uiteindelijk zal het later wel iets minder worden, maar als je gewoon gezond en gevarieerd blijft eten gaat het je vast lukken! En je kunt bijvoorbeeld ook om meer calorieën te kunnen eten gaan bewegen of sporten. Bewegen: met de fiets naar je werk (als het niet te ver is) of altijd de trap nemen ipv de lift of als je met de bus gaat 1 halte eerder uitstappen zodat je het laatste stuk kunt lopen. Als je al deze kleine aanpassingen maakt zal het afvallen ook makkelijker gaan!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    MFP is niet de meest handige tool om je inname te berekenen. Die 1kg is hoogstwaarschijnlijk eerst vocht. Afvallen dient geleidelijk te gaan en niet te snel. Daarnaast fluctueert gewicht heel erg en is alles behalve lineair. Dus omdat je deze week 1kg kwijt bent, wil niet zeggen dat je dat ook aankomende week verliest.

    Reken eerst eens je BMR & TDEE uit en ga op basis daarvan werken, niet op het aantal kcal wat MFP adviseert. Die zit naast dat er geen rekening wordt gehouden met lichaamscompositie, vaak erg laag qua calorieën
  • sociusie
    sociusie Berichten: 9 Member
    Opties
    Bmr en tdee uitrekenen heeft niet zo veel zin bij mij ... ik eet bijna 3000 calorieen op een normale dag aan en ik sport niet en beweeg nauwelijks alleen lopen naar t station. Alle calculators geven aan dat ik de helft moet eten om op gewicht te blijven maar zelf dat voelt al als dieten
  • sociusie
    sociusie Berichten: 9 Member
    Opties
    3000 calorieem blijf ik op gewicht die ik nu heb en dus niet niet dé ideale gewicht die ik in gedachte heb
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2018 aangepast
    Opties
    Oke, maar je geeft in je topic aan dat je 10 kilo wilt afvallen? Dat gaat je niet lukken met 3000kcal per dag. Je vraagt hoeveel kcal je moet gaan eten om dat te bewerkstelligen. Ik begrijp je reactie dus niet helemaal?
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    januari 2018 aangepast
    Opties
    Is je vraag; hoe kan ik minder eten zonder het gevoel te hebben op dieet te zijn?

    Mfp geeft misschien de helft aan, je geeft aan dat dit niet goed voelt. Ik zou zeggen; doe het dan niet. Als je zo’n drastische verandering niet aan kunt zijn er andere mogelijkheden:
    - Begin wekelijks of per twee weken met 500 kcal minder eten; dus dat je 1 maaltijd weg probeert te laten
    - Eet precies hetzelfde maar dan de 3/4e of 1/2e van die proporties
    - Elimineer 1 product dat je dagelijks eet en objectief gezien ongezond is (bijv: mars, snickers, chips)
    - Ga elke dag sporten
    - Etc.

    Begin met iets wat voor jou goed voelt, zodat je gemotiveerd raakt. Daarnaast zou ik me ook focussen op bewustwording van de kcal en macro’s in producten die je nu eet. Probeer te spelen met ingedrienten die gezond of minder ongezond zijn.

    Heb je hier wat aan?
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Goede tips hier!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    eet van een kleiner bord
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    De BMR die myfitnesspal aangeeft is wat je lijf nodig heeft in comateuze toestand. Ik neem aan dat iedereen die hier op het forum zit niet in een coma ligt. Je lijf heeft die calorieën minimaal nodig om al je organen en goed te laten functioneren. Doe wat eerder is gezegd je TDEE uitrekenen. Op je BMR is onverstandig.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik eet al dik een jaar mijn bmr, is ook goedgekeurd door mijn diëtiste. Wat zou het bezwaar zijn volgens jou?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Het gaat om de BMR die myfitnesspal aangeeft......die gaf bij mij ongeveer 1300 calorieën aan....niet verstandig als je 6 dagen per week sport
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik eet al dik een jaar mijn bmr, is ook goedgekeurd door mijn diëtiste
    Echt? Wow... :| Ik denk dat het ook sterk afhankelijk is wát je er naast doet qua sport/ beweging. Als je echt een heel groot tekort hanteert lijkt me dat niet echt gezond (spieren, weefels, organen). Denk hierbij aan structurele afbraak van je spierweefsel, maar ook dat je lichaam simpelweg te weinig energie krijgt om goed te functioneren.

    Weet je ongeveer wat je verbrandt op een dag en dat tegenover het aantal kcal dat je eet? daar ben ik wel benieuwd naar. :)
  • Irene444
    Irene444 Berichten: 1 Member
    Opties
    Uhh... je moet het sporten wel meerekenen met mfp. Als je bijv. 600 kcal opbrand met sporten kun je die dag 1900 kcal eten. Het totaal komt dan nog op 1300 kcal.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Ik eet al dik een jaar mijn bmr, is ook goedgekeurd door mijn diëtiste
    >
    >
    >
    > Echt? Wow... :| Ik denk dat het ook sterk afhankelijk is wát je er naast doet qua sport/ beweging. Als je echt een heel groot tekort hanteert lijkt me dat niet echt gezond (spieren, weefels, organen). Denk hierbij aan structurele afbraak van je spierweefsel, maar ook dat je lichaam simpelweg te weinig energie krijgt om goed te functioneren.
    >
    > Weet je ongeveer wat je verbrandt op een dag en dat tegenover het aantal kcal dat je eet? daar ben ik wel benieuwd naar. :)


    Volgens de metingen van de diëtiste ben ik heel weinig spieren verloren. Tot 25% is geoorloofd en ik zit op nog geen 10%. Vandaar dat ik me geen zorgen maakte. Ik ben nu bijna op streefgewicht en daarom zijn we onlangs begonnen met het toevoegen van 25 gram noten iedere dag. Daarmee kom ik vandaag bijvoorbeeld aan 1404 calorieën. Mijn bmr zou 1380 zijn. Ik doe schoonmaakwerk en poets vaak twee huizen per dag. Vandaag was dat vijf uur en zegt MFP dat ik er 857 calorieën mee zou hebben verbruikt. Dan kom ik op een tekort van 833.
    Verder fiets ik veel, zwem 1x per week en loop 1x per week langs 600 adressen voor een middagkrantje. In de sportschool ben ik niet te vinden. Dat is het zo’n beetje. In krap een jaar ben ik er veertig kilo mee afgevallen en heb niet het idee dat ik ongezond bezig ben. Ik heb er in ieder geval tijd en energie in gestopt om mijn best te doen om mijn overgewicht te proberen (dit keer) voorgoed te verhelpen. Mocht nu blijken dat het evengoed een crashdieet was dan zou ik dat eigenlijk best erg vinden. Wat denk jij?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Sowieso is het super dat je zoveel gewicht verloren bent! Een BMR is er natuurlijk niet voor niets. Kortstondig is niet zo erg maar voor een lange periode kom je echt structureel voeding te kort, daarom begrijp ik die dietiste ook niet helemaal. Ik zou best willen weten waarom ze je voor zo'n lange periode onder je BMR heeft laten eten en dit terwijl dat helemaal niet nodig is. Als een kleine 1400 jouw BMR is en je dus rond de 800 verbrand, dan eet je dus dagelijks maar 600kcal. Persoonlijk zie ik dat dus als een crashdieet. Daarom ben ik dus ook zo nieuwsgierig naar de beweegredenen van je dietist.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik nu dus ook, maar die vraag stel je ook niet zomaar. Ik ben bij haar gekomen toen ik al meer dan de helft kwijt was, met de vraag of ze me kan helpen met op een goede manier tot mijn streefgewicht te komen en uiteindelijk stabiel te blijven. Destijds heeft ze mijn weekmenu bekeken en goedgekeurd om door te gaan. Dat vond ik toen goed nieuws, maar nu vind ik het merkwaardig. Het scheelt dat ik bijna op streefgewicht ben en dus dingen ga toevoegen, maar toch baal ik dat ik nu blijkbaar toch een soort crashdieet heb gedaan, ook al at ik heel gezond. Het was niet mijn opzet om net aan genoeg te eten. Ik dacht dat je bij een crashdieet ook wel klachten kreeg zoals aften in je mond en een slechte weerstand en dat soort dingen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het scheelt dat ik bijna op streefgewicht ben en dus dingen ga toevoegen, maar toch baal ik dat ik nu blijkbaar toch een soort crashdieet heb gedaan, ook al at ik heel gezond
    Gezond eten staat daar helaas los van... :/ Maar snap wel wat je bedoelt. Het punt wat ik vaak in mijn achterhoofd houd is dat ik liever meer ga bewegen dan dat ik moet gaan schrappen in mijn kcal. Daarnaast heb je een hele lange tijd in een behoorlijk tekort gezeten, dus moet je (om op gewicht te blijven en niet weer aan te komen) heel geleidelijk weer wat ophogen. Je moet je onderhoudt weer een beetje opnieuw gaan vinden.
    Ik dacht dat je bij een crashdieet ook wel klachten kreeg zoals aften in je mond en een slechte weerstand en dat soort dingen.
    Die twee dingen kunnen bijvoorbeeld ook opspelen bij 'slechte' voeding. Sowieso ben ik niet van "gezonde" en "ongezonde" voeding, maar meer van of iets voedzaam is ja of nee. Je lichaam denkt niet in producten, maar haalt gewoon de voedingsstoffen eruit die het krijgt. Zo maakt het dus geen drol uit of je nu tafelsuiker eet of biologische kokosbloemsuiker. Je lichaam verwerkt het op dezelfde wijze...Het enige verschil is dat je goedkoper uit bent :#
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik ben inderdaad ook niet van de biologische toer, meer van de schijf van vijf. Ik gebruik eigenlijk nauwelijks suiker. Gewoon echt de basis, brood, groente, zuivel, fruit, iets van vlees of vis en iets van vet of olie. En dat is mijn dag, als alle vakjes zijn afgevinkt heb ik het binnen
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Goed, de helft van mijn bericht is weg.
    Wat ik wilde zeggen, is dat ik nu beter begrijpt waarom ik zo snel aankom, als ik buiten mijn boekje ga. Ik neem aan dat het daardoor komt, dat mijn stofwisseling een beetje op zijn gat ligt. Met hoeveel kan ik nu beste verhogen? En hoeveel tijd moet ik er steeds tussen zitten? Heb je nog tips voor wat betreft wat voor producten ik het beste kan nemen. Alvast bedankt!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je stofwisseling ligt niet op zijn gat. Het zogeheette "starvation mode" bestaat niet. Je lichaam springt alleen zuiniger om met energie, alleen is dat percentage verwaarloosbaar. Je dient alleen niet van bijv. 1400kcal ineens te springen naar 2000. Ik zou per week/ twee weken elke keer 200 ophogen. Houd daarbij dus wel elke dag je gewicht bij.
    Heb je nog tips voor wat betreft wat voor producten ik het beste kan nemen.
    Dat maakt niet uit, alle producten zijn prima; er bestaat geen goed of slecht. Let er in ieder geval op dat je eiwitinname voldoende is (max 1.8gr per kg lichaamsgewicht). Meer dan 1.8kg is niet relevant of nodig voor je. Als vrouw zou ik je vetten verhogen (ik zit tegen de 40% van mijn inname op vet). Vooral daar dus niet op gaan korten. Ik zou bijv. uitgaan van een ratio van 20-25% eiwit, 35-40% vet en 40% koolhydraten, maar dat is even zo uit de lucht gegrepen en alles behalve persoonlijk. Mijn koolhydraten zijn bijv. het hoogst, maar dat is ook omdat ik 6x per week zwaar train. Ik zou het a) niet trekken met heel weinig koolhydraten en b) geen progressie meer boeken.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Bedankt voor je advies, ik dacht meer omhoog met stapjes van 50 calorieën dus ik word er blij van. Ik ga eens nadenken wat ik zou willen :smiley:
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Voor de duidelijkheid, die 50 ga niet doen. Ik ga je advies opvolgen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2018 aangepast
    Opties
    Je kunt ook eerst met 150 ophogen, als dat iets meer rust geeft hoor. Meestal is het tussen de 100-200. Toen ik een reverse deed, schommelde mijn ophoging tussen de 100 & 200 kcal. :) Heb uiteindelijk 8 weken een reverse gedaan. Kwam van rond de 1600kcal en kwam uit rond 2200kcal.