Gezonde meals om 15 kg afvallen — Dutch (Netherlands)

Gezonde meals om 15 kg afvallen

Opties
nammi476
nammi476 Berichten: 1 Member
Beste FPers,
Sinds kort intensief aan het trainen( min 5x weeks een uur cardio en/of kickboks of crossfit. Het voorlopige advies is om dagelijks tussen de 1200-1500 cal te nemen ivm een lichaamsvetperc van 41%. Hebben jullie tips om dagelijks budget gezond en bewust te eten?
Ben benieuwd

Reacties

  • heuvelvinger
    heuvelvinger Berichten: 3 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    Je hebt op YouTube (ik hou echt van YouTube) zon channel van n meisje sweetpotatosoul volgens mij. En zij heeft veel low budget vegan recepten. Ik ben geen vegan maar er zitten wel lekkere recepten tussen.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Instagram is een goede bron. Heel veel leuke mensen om te volgen met goede gezonde recepten. Vegan recepten zijn vaak wel laag in calorieën. Veel groente en bonen
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Je mag mij ook toevoegen als vriend. Ik sport 6 dagen per week....eet wel meer calorieën....vetpercentage rond de 20 %......Inspiratiebronnen genoeg op Instagram. Zie bv Rens Kroes, Followfitgirls, Optima Vita (is een diëtiste en fitgirl) etc etc Ik eet zelf wel Vegan dus volg veel Vegan bloggers voor inspiratie
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Rens Kroes is een muts als het aankomt op advies rondom voeding... Ze zal best lekkere recepten hebben, maar herinneren we ons allemaal nog haar klei eet actie? 0 verstand van voeding...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je zo laag in calorieën zit zou ik in ieder geval zorgen dat je alle macro's goed binnen krijgt. Let op je eiwit inname, dat deze niet te laag is. Eten hoeft niet lastig zijn. Mijn maaltijden zijn allemaal heel simpel :)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Rens Kroes is een muts als het aankomt op advies rondom voeding... Ze zal best lekkere recepten hebben, maar herinneren we ons allemaal nog haar klei eet actie? 0 verstand van voeding...

    Gaat alleen om de recepten en macro's.....verder luister ik alleen naar mijn trainers op de sportschool . Afgestudeerd sportdietist dus verdere inspiratie heb ik niet nodig
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Niet verstandig om deze fitgirls als goeroe te beschouwen. Maar dat is denk ik voor een ieder met een beetje verstand toch wel duidelijk hoop ik
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Gezond eten hoeft niet duur te zijn! Als je gewoon groente en fruit bij de super haalt ben je echt niet veel kwijt, mits je niet als een idioot alles koopt wat je tegenkomt en meerdere creaties met 1 of 2 soorten maakt. Ik kan al klaar zijn voor een week aan voedsel met 2 tientjes.. Handig plannen en preppen is mijn geheim
  • Fitrosey1
    Fitrosey1 Berichten: 3 Member
    Opties
    Super goed bezig! Ik eet geen vlees meer en scan in de supermarkt hoeveel kcl een product heeft. Dit helpt al enorm door alleen gezonde dingen mee naar huis te nemen en binnen je kcl inname te blijven. Ik kijk zelf ook op YouTube filmpjes voor inspiratie. Een favoriet als ontbijt is Overnight oats met fruit, voor lunch is tofu met groenten en sojasaus een aanrader en avondeten afhankelijk vd dag.