BMR 1522.. Hoeveel kcal pd afvallen? — Dutch (Netherlands)

BMR 1522.. Hoeveel kcal pd afvallen?

Opties
leoniew87
leoniew87 Berichten: 6 Member
Ik ben een meid van (bijna) 31 jaar, 179 cm en 85 kilo. Graag zou ik weer terug willen gaan naar 75 kilo (van voor mijn zwangerschap)
Ik wil graag weer opnieuw starten en heb een sportwatch gekocht en deze gekoppeld aan mfp.
Bewegen doe ik door 1,5u circuittraining in de week en ongeveer 8000 stappen gemiddeld per dag. Met droog weer fiets ik nog 30km naar mijn werk op mijn elektrische fiets. Gemiddeld 1 keer per week in de wintermaanden. Na een week mfp ingevuld te hebben (zonder dieet) kwam ik er achter dat ik vaak
1400 kcal eet op een dag maar val daar niet mee af. Dit is gewoon gezond eten, alleen weinig brood en veel ei en groenten en af en toe wat lekkers.

Er zijn verschillende berekeningen om te kijken wat je af moet vallen. Van 1500 tot 2300 pd.
Hoeveel kcal zou ik moeten innemen om af te vallen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    1400 kcal eet op een dag maar val daar niet mee af. Dit is gewoon gezond eten, alleen weinig brood en veel ei en groenten en af en toe wat lekkers.
    Probeer voeding niet te zien als slecht of goed, maar meer als voedzaam en minder voedzaam. Dat iets gezond is betekent nog niet dat je er onbeperkt van kan eten. Brood kun je prima eten overigens.

    Als ik je gegevens meeneem om je BMR te bepalen is dit 1654. Als jij 1400 eet en niet afvalt klopt er dus iets niet. Er wordt heel vaak onder gerapporteerd, dus kloppen je registraties wel? Registreer je elke kruimel, bakvet en eventueel drankjes? Dat je niet afvalt met 1400 is natuurkundig niet mogelijk. Als ik er nog iets aan beweging bij reken, zou je TDEE bijvoorbeeld kunnen zitten rond tussen de 2300-2000 zitten. Als je dus zou willen afvallen zou je 10%/20% onder je TDEE moeten zitten.

    Ga dus eerst eens na of je registraties kloppen.
  • hamerke92
    hamerke92 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik heb dit ook, pas als ik heel weinig eet (1200kcal) begin ik af te vallen, maar dit houd ik natuurlijk niet vol. Ik heb al vaak gehoord en gelezen dat je meer moet eten zodat je lichaam genoeg calorieën binnenkrijgt om deftig te functioneren, maar nog steeds minder dan je Bmr. Heb je al eens geprobeerd om iets minder dan je TDEE, maar meer dan je BMR te eten?
    Ben zelf nog maar net begonnen met terug calorieën te berekenen hiervoor at ik als ik honger had en waar ik zin in had, maar wel vegan dus heel veel groenten.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    De spaarstand bestaat niet, wat niet wil zeggen dat je toch onder je bmr zou moeten gaan eten. Maar ik zou nog even goed de reactie van Itzhanne terug lezen, daarin staat het vrij duidelijk.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Spaarstand bedoelt men denk ik mee dat het metabolisme vertraagd.
  • leoniew87
    leoniew87 Berichten: 6 Member
    Opties
    > @hamerke92 zei:
    > Ik heb dit ook, pas als ik heel weinig eet (1200kcal) begin ik af te vallen, maar dit houd ik natuurlijk niet vol. Ik heb al vaak gehoord en gelezen dat je meer moet eten zodat je lichaam genoeg calorieën binnenkrijgt om deftig te functioneren, maar nog steeds minder dan je Bmr. Heb je al eens geprobeerd om iets minder dan je TDEE, maar meer dan je BMR te eten?
    > Ben zelf nog maar net begonnen met terug calorieën te berekenen hiervoor at ik als ik honger had en waar ik zin in had, maar wel vegan dus heel veel groenten.

    Ja dat heb ik ook wel eens geprobeerd. Maar daar kwam ik echt heel snel van aan.
    Toen moest ik 1700 kcal eten en de diëtist zei dat mijn lichaam moest wennen aan jarenlang te weinig te eten. Helaas kwam ik in een maand 5 kilo aan. Ze snapte ook niet hoe dat kwam, want ze had verwacht dat het wel om zou draaien.
  • leoniew87
    leoniew87 Berichten: 6 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > 1400 kcal eet op een dag maar val daar niet mee af. Dit is gewoon gezond eten, alleen weinig brood en veel ei en groenten en af en toe wat lekkers.
    >
    >
    >
    > Probeer voeding niet te zien als slecht of goed, maar meer als voedzaam en minder voedzaam. Dat iets gezond is betekent nog niet dat je er onbeperkt van kan eten. Brood kun je prima eten overigens.
    >
    > Als ik je gegevens meeneem om je BMR te bepalen is dit 1654. Als jij 1400 eet en niet afvalt klopt er dus iets niet. Er wordt heel vaak onder gerapporteerd, dus kloppen je registraties wel? Registreer je elke kruimel, bakvet en eventueel drankjes? Dat je niet afvalt met 1400 is natuurkundig niet mogelijk. Als ik er nog iets aan beweging bij reken, zou je TDEE bijvoorbeeld kunnen zitten rond tussen de 2300-2000 zitten. Als je dus zou willen afvallen zou je 10%/20% onder je TDEE moeten zitten.
    >
    > Ga dus eerst eens na of je registraties kloppen.

    Dank je wel voor deze duidelijke reactie.
    Ik registreer wel goed en weeg alles af wat ik eet. Bakvet gebruik ik niet en eigenlijk drink ik alleen thee en water maar registreer als ik iets anders drink. Wat ik kan bedenken is dat ik te veel aan tussendoor neem en te weinig bij de hoofdmaaltijden.
    Ook is het zo dat ik al 2 jaar door dochterlief niet goed slaap, ze is meerdere keren op een nacht wakker. Maar ook al ben ik doodmoe ik schop mezelf wel in beweging. Dus voor mijn gevoel kan het daar niet aan liggen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat ik kan bedenken is dat ik te veel aan tussendoor neem en te weinig bij de hoofdmaaltijden.
    Nee, dat maakt niets uit. Als je onderaan de streep je aan je kcal inname houdt, maakt het niet uit wanneer je wat eet. Het gaat om je totaal aantal geconsumeerde calorieën.
    Toen moest ik 1700 kcal eten en de diëtist zei dat mijn lichaam moest wennen aan jarenlang te weinig te eten. Helaas kwam ik in een maand 5 kilo aan. Ze snapte ook niet hoe dat kwam, want ze had verwacht dat het wel om zou draaien.
    Als jij jarenlang 1200 zou hebben gegeten en je schiet ineens naar 1700, dan gaat het inderdaad iets teveel ineens omhoog. Maar 5 kilo in 1 maand is wel heel erg veel. Je kunt beter met 200 verhogen, even 2 weken kijken wat je lichaam doet, vervolgens weer met 200 verhogen etc. Maar dat neemt niet weg dat het simpelweg NIET mogelijk is dat je met 1400 niet afvalt, dat kan gewoon niet. Vandaar... mensen onderschatten heel vaak hun inname met meerdere 100 kcal. Je komt alleen aan van een overschot, je valt af met een tekort en je blijft op gewicht op onderhoud.

    Kijk, ik wil niet zeggen dat mensen niet eerlijk zijn, want vaak gebeurt het onbewust, maar wanneer mensen stil staan dan kunnen er vaak maar 2 dingen aan de hand zijn:
    1. men onder rapporteert en registreert dus niet juist waardoor men meer eet dan men denkt
    2. men heeft onderhoud bereikt na een periode met afvallen
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Registreer je echt alles ?Ik ben 176 en weeg 58 kg. Ik eet rond de 1500 calorieën soms meer soms minder en blijf redelijk stabiel. Kan me niet voorstellen dat jij niet afvalt met 1400 calorieën per dag!! Wat Itzhanne zegt.....elke kruimel registreren...misschien eet je onbewust toch meer dan je denkt.
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:

    > 2. men heeft onderhoud bereikt na een periode met afvallen

    Ik stoor je toch nog weer eventjes hoor