Verhouding — Dutch (Netherlands)

Verhouding

Opties
Hallo, ik ben n vrouw van 44 jr, weeg 62 kg en sport 2x per week. Hoe moet ik mijn macros invullen om 9 kg af te vallen ?

Reacties

  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Je kunt al je info bij doelen invullen, dan rekent de app het voor je uit
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je kunt beter je BMR en TDEE in een van de vele calculaters op het internet invullen. MFP zit vaak heel erg laag qua calorieën, omdat lichaamsverhoudingen niet worden meegenomen. Plus; gewicht verliezen gaat nooit lineair, waardoor het nooit mogelijk is om bijv. constant 0,5kg per week te verliezen, terwijl de app die mogelijkheid wel weergeeft.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    De app is niet zo betrouwbaar, zie de comment van Hanne.
  • suus1973
    suus1973 Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik wil bijv 100 koolhydr max in nemen op n dag om af te vallen . Maar moet ik meer innemen na uitgevoerde activiteiten ? Of bij de 100 blijven ?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik wil bijv 100 koolhydr max in nemen op n dag om af te vallen
    Koolhydraten hebben niets te maken met afvallen. Dus als je om die reden koolhydraten links laat liggen, of onder een x aantal grammen wil blijven, is dat helemaal niet nodig.

    Recent postte Chivo hier iets over:

    Een groot systematisch overzichtsartikel en meta-analyse waarin de gezocht is naar de correlatie koolhydraatinname en gewicht. Zoals je in de grafiek ziet, lijkt het aardig in balans. Anders gesteld, koolhydraatinname is neutraal als het gaat om gewicht(stoename).

    http://bmjopen.bmj.com/content/8/2/e018449

    Er was grote heterogeniteit onder de deelnemende onderzoeken, waardoor het lastig is om ze met elkaar te vergelijken. Ook lijkt er een lichte bevoordeling te zijn en de auteurs hebben daarop geprobeerd te corrigeren. Bij elkaar zijn er wel wat beperkingen, maar de analyse toont aan dat de relatie tussen koolhydraatinname en obesitas, weinig waarschijnlijk is.


    Maar moet ik meer innemen na uitgevoerde activiteiten ? Of bij de 100 blijven?
    Ik neem aan dat je op basis van je TDEE eet? In dat geval eet je niets bij, omdat je calorie-inname al gebaseerd is op je activiteitenlevel.