Na zwangerschappen weer terug in ‘oude’ lichaam — Dutch (Netherlands)

Na zwangerschappen weer terug in ‘oude’ lichaam

Opties
Hallo allemaal,

Ik ben 38 jaar en 7 maanden geleden bevallen van mijn 2e kindje. Nu is t zo langzaamaan tijd om me weer een beetje sexy en sterk te gaan voelen. Ik ben al een week of 2 bezig met MFP en sport gemiddeld zo’n 2/3 x per week. Zo vaak als mijn gezin en werk het toelaat eigenlijk. Een mix tussen boksen en fitness. Maar, na een geweldige 2 weken van resultaat, ben ik nu al aan het stagneren.
Iemand nog tips hoe het metabolisme weer iets te versnellen?

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Heb je al berekend hoeveel je verbruikt en hoeveel je eet? Kortom wat is je BMR en ke TDEE en hoe hoog is je inname?
  • MrsKrent
    MrsKrent Berichten: 2 Member
    Opties
    Herkenbaar! Ik moest direct na de bevalling met medicatie beginnen, waardoor ik nog eens 8 kilo bijkwam in plaats van afviel.... :neutral: Inmiddels is mijn dochtertje 2 en ben ik onlangs gestopt met de medicatie, dus wordt tijd dat het er weer af gaat... Voel me zó niet mezelf! Misschien kunnen we elkaar volgen?
  • robertapagnier4016
    robertapagnier4016 Berichten: 3 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Heb je al berekend hoeveel je verbruikt en hoeveel je eet? Kortom wat is je BMR en ke TDEE en hoe hoog is je inname?
    Mijn BMR = 1457 cal en ben nu dus een week of 2 met 1450 cal per dag bezig. Dit is zo’n ruime 500 cal minder dan wat ik eerst at.
    Wat is het TDEE?
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Google maar eens op BMR & TDEE en/of lees op deze community onder het forum 'voedsel en voeding' de eerste twee posts. Daar wordt het uitgelegd :)
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    maart 2018 aangepast
    Opties
    Leuk hè, boksen!

    Naast wat hierboven is gezegd over BMR en TDEE raad ik je aan om jezelf te blijven uitdagen met fitness en krachttraining. Spiermassa verbrandt namelijk meer calorieën dan vetmassa. Daarnaast raad ik je aan om niet te veel te focussen op de weegschaal: je gewicht fluctueert sowieso doordat je de ene dag meer vocht vasthoudt dan de andere.