Hogere bloedsuiker zonder meer suiker te eten — Dutch (Netherlands)

Hogere bloedsuiker zonder meer suiker te eten

Opties
mrs_hekate
mrs_hekate Berichten: 234 Member
Ik ben net geprikt om mijn bloedsuiker te bepalen. Dat was na de lunch en na een kopje chocolademelk (dus totaal niet nuchter) en mijn bloedsuiker was vrij laag (3,7) (net als mijn bloeddruk in verhouding tot mijn gewicht)
Ik heb geregeld dat ik licht ben in mijn hoofd en zomaar zweet. Ik begreep dat dat kon komen doordat mijn bloedsuiker dan laag is. Echter ik heb nog steeds een te hoog bmi (35). Dus ik wil eigenlijk niet het aanbevolen glaasje cola drinken.
Ik eet al heel veel volkorencrackers.
Heeft iemand een tip om wel mijn bloedsuiker iets te verhogen maar niet mijn kcal te laten stuiteren?
Internet gaf niet veel informatie op die cola na en ik eet niet bepaald suikerloos (kom maar op met die chocolade) Ik heb geen diabetes, dus gebruik ook geen insuline

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Rijstenwafels laten je bloedsuiker sneller stijgen dan een schep suiker. Klinkt raar maar toch schijnen ze een hogere clychemische index te hebben dan suiker zelf. Koolhydraten die snel worden afgebroken tijdens de spijsvertering en hun glucose snel afgeven in de bloedbaan hebben een hoge GI. Verder zou je ook fruit kunnen proberen. Appel of banaan of druiven. Alleen zitten hier weer meer khdrt in. Let wel op na zo n rijstewafel volgt een piek en daarna weer n dip met hongergevoel. Even testen wat het doet als je het probeert
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    dank je wel