Blijf vast hangen op zelfde gewicht — Dutch (Netherlands)

Blijf vast hangen op zelfde gewicht

Opties
Ik eet rond de 1500/1700 calorieen verbrand bijna elke dag 800 kcal met fietsen en daarnaast doe ik om de dag nog kracht training maar nogsteeds val ik niet af. Iemand tips ?

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Hoe nauwkeurig registreer je?
  • Jefloseweight_
    Jefloseweight_ Berichten: 26 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Hoe nauwkeurig registreer je?

    Ik weeg alles, scan alles in etc
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    maart 2018 aangepast
    Opties
    Terechte vraag van Sandra. Wat is jouw BMR & TDEE? Je kunt er in feite vanuit gaan dat wanneer je meer afvalt en bijvoorbeeld enkele weken op hetzelfde gewicht blijft steken, je 'teveel' eet. Je hebt dan je onderhoud bereikt en dient dus te zakken in kcal inname of je verbruik omhoog te doen zodat er weer een tekort ontstaat.

    Weeg je overigens ongekookt of gekookt af? Registreer je ook je bakboter, of olijfolie, je drankjes, je cheats (als je die hebt) etc.

    Wel even een opmerking; ook bij het scannen van de barcode van de verpakking moet je alert zijn op de juiste gegevens. Ik heb zat momenten gehad dat ik een nieuw product had, welke ik nog niet zelf had aangemaakt in mijn eigen database, deze scande en de verkeerde informatie werd getoond dan de verpakking liet zien. Daarom maak ik mijn eigen database aan met de gegevens die op de verpakking staat. Zo neem je een groot foutmarge deel weg.

    Echter kan het ook zijn dat je registraties niet juist zijn en je onder registreert. Niet dat dat zo is, maar het is een andere mogelijkheid naast dat je je onderhoud hebt bereikt.
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    @itzhanne82 vraagje over dat (on)gekookt afwegen: voedingswaarde labels geven toch de waardes aan van precies dat product in zijn verpakking?

    Zou je daar meer uitleg over kunnen geven :)?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Morsalw Ja en nee. Sommige verpakkingen bevatten de voedingswaarden van het bereide product. Persoonlijk vind ik dat zwaar irritant. Ik zoek eigenlijk altijd producten waarbij de ongekookte voedingswaarden op staan vermeld; zoals bijvoorbeeld pasta. Ik weet bijvoorbeeld dat over het algemeen ongekookte pasta per 100gr om en nabij de 350kcal bevat. Als ik al zie dat dit per 100gr afwijkt, dan neem ik in de meeste gevallen een ander merk of soort.